Ο Τόμεκ ερωτεύεται την Μάγκντα μια γυναίκα που ζει μια ελεύθερη ερωτικά ζωή. Όταν κάποια στιγμή την προσεγγίζει και της εξομολογείται τον έρωτά του εκείνη τον απορρίπτει και ο Τόμεκ συντετριμμένος αποπειράται να αυτοκτονήσει. Όταν βγαίνει από το νοσοκομείο, τα πράγματα παίρνουν μια απρόβλεπτη τροπή. Η διαχρονική «Μικρή Ιστορία για Έναν Έρωτα» του Κριστόφ Κισλόφσκι, κυκλοφορεί σε επανέκδοση.

Ads

Η ταινία που αρχικά δημιουργήθηκε ως επέκταση του επεισοδίου «Ου μοιχεύσεις», της περίφημης σειράς του Κισλόφσκι, «Δεκάλογος», κατέκτησε μια αυτόνομη και πολύ ιδιαίτερη θέση στον παγκόσμιο κινηματογράφο. Η εξαιρετική «Μικρή Ιστορία για Έναν Έρωτα» του κορυφαίου Πολωνού σκηνοθέτη επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη σε ψηφιακά αποκατεστημένη έκδοση.

Ο δεκαεννιάχρονος ορφανός Τόμεκ παρακολουθεί εμμονικά μέσα από ένα τηλεσκόπιο τη Μάγκντα, μια μεγαλύτερη σε ηλικία γυναίκα που ζει στο απέναντι διαμέρισμα, ενώ εκμεταλλευόμενος τη θέση εργασίας του στο ταχυδρομείο, οργανώνει συναντήσεις μαζί της στέλνοντας ψεύτικες ειδοποιήσεις. Όταν εξομολογείται τις πράξεις του και δηλώνει την αγάπη του, η Μάγκντα αντιμετωπίζει κυνικά τον έρωτά του, οδηγώντας τον Τόμεκ σε μία δραστική και μοιραία απόφαση.

Ads

Εξερευνώντας με αυθεντικότητα θέματα όπως η συναισθηματική απομόνωση, η ηδονοβλεψία, η ανεκπλήρωτη αγάπη, η επιθυμία και τα όρια των ανθρώπινων σχέσεων, η ταινία επικεντρώνεται στον Τόμεκ, έναν μοναχικό και εσωστρεφή νεαρό, που παρακολουθεί μέσα από ένα τηλεσκόπιο την καθημερινότητα της γειτόνισσάς του. Η κρυφή του παρατήρηση εξελίσσεται σε εμμονή, η οποία, όταν αποκαλύπτεται, προκαλεί μια σειρά από συναισθηματικές συγκρούσεις και ανατροπές.

Η σκηνοθεσία του Κισλόφσκι ισορροπεί αριστοτεχνικά την αφήγηση μεταξύ του ηδονοβλεπτικού και του οικείου, του ψυχρά αποστασιοποιημένου και του συναισθηματικά ωμού. Ο ρυθμός της ταινίας επιτρέπει στους θεατές να βυθιστούν πλήρως στα εσωτερικά τοπία των χαρακτήρων που αποδίδονται με αυθεντικότητα από τους πρωταγωνιστές, ενώ η υποβλητική μουσική του Ζμπίγκνιου Πράισνερ, σταθερού συνεργάτη του Κισλόφσκι, ενισχύει την ατμόσφαιρα της ταινίας.

Η «Μικρή Ιστορία για Έναν Έρωτα», δεν είναι απλώς μια ιστορία αγάπης. Είναι ένα βαθύ σχόλιο για τη φύση των ανθρώπινων σχέσεων, για τους τρόπους με τους οποίους αναζητούμε τη σύνδεση και τα εμπόδια που βάζουμε, συχνά με κόστος.

Με λεπτή απεικόνιση των ανθρώπινων συναισθημάτων και διλημμάτων αλλά και με διορατική ματιά στη μεταμορφωτική δύναμη της αγάπης, η ταινία συνεχίζει να προκαλεί και να συγκινεί τους θεατές με αμείωτη ένταση.

Κριστόφ Κισλόφσκι / Krzysztof Kieslowski (27 Ιουνίου του 1941 – 13 Μαρτίου του 1996)

Ο Κριστόφ Κισλόφσκι, μία από τις κυρίαρχες κινηματογραφικές μορφές στην Ευρώπη, γεννήθηκε στη Βαρσοβία το 1941. Στα πρώτα του χρόνια αναγκάστηκε να μετακινηθεί σε αρκετές πόλεις, ενώ σε ηλικία 16 ετών γράφτηκε σε σχολή πυροσβεστών, την οποία παράτησε πολύ σύντομα. Το 1965 έγινε δεκτός στην περίφημη Κινηματογραφική Σχολή του Λοντζ και την επόμενη χρονιά γύρισε την πρώτη μικρού μήκους ταινία του «Tramwaj» (1966). Το 1969 αποφοίτησε από τη σχολή έχοντας γυρίσει τέσσερις ταινίες μικρού μήκους και για τα επόμενα χρόνια σκηνοθέτησε αρκετά ντοκιμαντέρ.

Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας είναι το «Personel» του 1975. Η συγκεκριμένη ταινία όπως και η επόμενή του «Το Σημάδι» του 1976, είναι έργα κοινωνικού ρεαλισμού με ένα εξαιρετικά μεγάλο επιτελείο ηθοποιών. Στο ίδιο μοτίβο κινείται και με τις ταινίες, «Ερασιτέχνης Κινηματογραφιστής» του 1979 και «Blind Chance» («Przypadek» – γυρίστηκε το 1981 αλλά εξαιτίας λογοκρισίας προβλήθηκε το 1987), μόνο που εδώ δίνει έμφαση περισσότερο στο άτομο παρά στο κοινωνικό σύνολο.

Η ταινία «Δίχως Τέλος» του 1984, είναι ίσως η πιο ξεκάθαρη, πολιτικά, ταινία του, ενώ ο περίφημος κύκλος ταινιών με γενικό τίτλο «Ο Δεκάλογος» αποτελείται από ισάριθμες μικρού μήκους ταινίες (διάρκειας μίας ώρας), εμπνευσμένες από τις Δέκα Εντολές. Από αυτόν τον κύκλο ταινιών προέκυψαν και οι μεγαλύτερου μήκους αριστουργηματικές εκδοχές του πέμπτου και έκτου επεισοδίου με τον τίτλο «Μικρή Ιστορία για ένα Φόνο» το 1988 και «Μικρή Ερωτική Ιστορία» της ίδιας χρονιάς.

Ωστόσο, οι ταινίες που τον καθιέρωσαν στο ευρύ κοινό και του χάρισαν τη διεθνή αναγνώριση είναι οι τέσσερις τελευταίες δημιουργίες της ζωής του: «Η Διπλή Ζωή της Βερόνικα» του 1991 και βέβαια ο κινηματογραφικός κύκλος, «Τρία Χρώματα: η Μπλε, η Λευκή και η Κόκκινη Ταινία» που γυρίστηκαν το χρονικό διάστημα 1993 με 1994.

Διαβάστε Επίσης:
Κριστόφ Κισλόφσκι: Ένας Αυθεντικός Κινηματογραφιστής
Ο ποιητικός «Δεκάλογος» του Κριστόφ Κισλόφσκι
«Μικρή Ιστορία Για Έναν Φόνο» / To «Ου Φονεύσεις» από τον «Δεκάλογο» του Κισλόφσκι για μια κοινωνία που διαιωνίζει και κανονικοποιεί τη βία

Μικρή Ιστορία για Έναν Έρωτα / A Short Film About Love
Σκηνοθεσία: Κριστόφ Κισλόφσκι
Σενάριο: Κριστόφ Κισλόφσκι, Κριστόφ Πιεζιέβιτς
Πρωταγωνιστούν: Γκραζίνα Ζαπολόφσκα, Ολαφ Λουμπαζένκο
Φωτογραφία: Βίτολντ Ανταμεκ
Μοντάζ: Εβα Σμαλ
Μουσική: Ζμπίγκνιου Πράισνερ
Έτος Παραγωγής: 1988
Χώρα Παραγωγής: Πολωνία
Διάρκεια: 87 λεπτά
Κυκλοφορεί σε επανέκδοση από την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου