Οι σκηνές σεξ στις ταινίες του Χόλιγουντ φαίνεται να επιστρέφουν, ωστόσο όχι με τον τρόπο που είχαμε συνηθίσει.

Ads

Οι στιγμές αυτές στις ταινίες Anora, Babygirl, Challengers και άλλες πρόσφατες περιπτώσεις περιλαμβάνουν πολύπλοκες δυναμικές εξουσίας που αναδεικνύουν την ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων τους.

Το Anora περιστρέφεται γύρω από μια εργάτρια του σεξ, και η προβολή της στη δουλειά της είναι κεντρική στην αφήγηση. Το Babygirl έχει να κάνει με μια γυναίκα που εξερευνά τις επιθυμίες που θεωρεί ντροπιαστικές. Ακόμη και το Nosferatu αφορά σε μεγάλο βαθμό το σεξ, καθώς η κλασική ιστορία από τον Ρόμπερτ Έγκερς επικεντρώνεται στις επιθυμίες της Έλεν.

Αλλά καμία από τις σκηνές σεξ σε αυτές και σε άλλες πρόσφατες ταινίες δεν είναι συναισθηματικά ξεκάθαρη. Οι σκηνοθέτες χρησιμοποιούν τις στιγμές αυτές για να εξερευνήσουν πολύπλοκες δυναμικές εξουσίας μεταξύ των χαρακτήρων.

Ads

Αυτές οι σκηνές έχουν σκοπό να αναδείξουν στοιχεία των χαρακτήρων και της σχέσης τους και όχι να προκαλέσουν διέγερση.

Ακολουθούν πέντε πρόσφατες ταινίες που το κάνουν αυτό (Spoilers):

Anora

Σε μια σκηνή της ταινίας Ανόρα, ένας νεαρός άνδρας που είναι γυμνός εκτός από τις λευκές κάλτσες, ακουμπάει το κρεβάτι, με κόκκινα σατέν σεντόνια να τον καλύπτουν μερικώς. Στο κρεβάτι βρίσκεται επίσης μια γυναίκα με μπλε φόρεμα.

Το πρώτο μισό του Anora του Σον Μπέικερ εξελίσσεται, από πολλές απόψεις, σαν μια παραδοσιακή ρομαντική κομεντί. Ένα αταίριαστο ζευγάρι – η εργαζόμενη στο σεξ Άνι (Μάικι Μάντισον) και ο κληρονόμος ολιγάρχης ιβάν (Μαρκ Εϊντελστεϊν) – γνωρίζονται και στη συνέχεια παντρεύονται μετά από ένα γρήγορο φλερτ. Αλλά οι ερωτικές τους σκηνές κάθε άλλο παρά ρομαντικές είναι. Αντίθετα, παίζονται σχεδόν εξ ολοκλήρου για κωμικούς λόγους. Πάρτε την πρώτη φορά που η Άνι πηγαίνει στην έπαυλη του Ιβάν. Το σεξ είναι συναλλακτικό – άλλωστε, εκείνος πληρώνει γι’ αυτό – αλλά είναι επίσης εξαιρετικά γρήγορο.

Ο Ιβάν έρχεται σε οργασμό πολύ γρήγορα και η Άνι γελάει. Εκείνος είναι ικανοποιημένος- για εκείνη είναι απλώς μια ακόμη μέρα στο παροιμιώδες γραφείο. Η αλληλεπίδραση έχει σκοπό να κάνει το κοινό να γελάσει, αναφέρει άρθρο των New York Times.

Εδώ ο Μπέικερ δημιουργεί την άνιση δυναμική ανάμεσα στους χαρακτήρες. Η Άνι είναι πολύ πιο έμπειρη σεξουαλικά, αλλά αυτό δεν μπορεί να αντισταθμίσει το γεγονός ότι ο πλούτος του Ιβάν σημαίνει ότι είναι εντελώς υπόχρεη σε αυτόν. Η Άνι δεν το συνειδητοποιεί αυτό αρχικά, αλλά όταν η πραγματικότητα της κατάστασης γίνεται εμφανής στο δεύτερο μισό της ταινίας και ο Ιβάν φεύγει με το πρώτο σημάδι απειλής από τους γονείς του, συνειδητοποιεί πόσο λίγο έλεγχο έχει πάνω του. Επίσης, δείχνει την ρομαντική απόσταση μεταξύ των χαρακτήρων, καθώς ποτέ δεν βλέπουμε τίποτα το ερωτικό ανάμεσα τους, με τον Σον Μπέικερ να τις χρησιμοποιεί αυτές τις σκηνές αντιθετικά με την τελευταία σκηνή της ταινίας, θέλοντας να μας μεταφέρει την ψυχοσύνθεση και τα συναισθήματα της Άνι, αλλά και των δύο αντρών για εκείνη στις κάθε σεξουαλική περίπτωση.

Nosferatu

Σε μια σκηνή της ταινίας Nosferatu του Ρόμπερτ Έγκερς, η Έλεν φορώντας ένα απλό λευκό φόρεμα ξαπλώνει στο γρασίδι κάτω από τους θάμνους. Γέρνει την πλάτη της και ένα χέρι είναι ψηλά στο πρόσωπό της.

Καθώς η πανούκλα εξαπλώνεται στην πόλη της, η Έλεν (Λίλι Ρόουζ Ντεπ) συνειδητοποιεί ότι ο μόνος τρόπος για να σταματήσει τον τρόμο που έχει εξαπολύσει ο κόμης Όρλοκ (Μπιλ Σκάρσγκαρντ) είναι να θυσιαστεί σε αυτόν. Αυτό σημαίνει να τον κρατήσει μαζί της μέχρι να ξημερώσει. Ενώ ο σύζυγός της ξεκινάει ένα κυνηγητό νομίζοντας ότι κυνηγάει τον βρικόλακα, εκείνη φοράει ένα νυφικό φόρεμα και υποδέχεται τον Όρλοκ στο δωμάτιό της. Γδύνεται και καθώς εκείνος βυθίζει τα δόντια του στο στήθος της, εκείνη εμφανίζεται σε κατάσταση έκστασης.

Όταν εκείνος αρχίζει να παρατηρεί τον ήλιο, εκείνη απλώνει το χέρι της για να του χαϊδέψει για άλλη μια φορά το πρόσωπο. Καθώς κείτονται νεκροί ο ένας στην αγκαλιά του άλλου, με τα λουλούδια να περιβάλλουν το πτώμα του πάνω στο δικό της, μοιάζουν με τραγικούς εραστές.

Ο Έγκερς καθιστά σαφές, παρά τα ερωτήματα που προκύπτουν για την συναίνεση της, ότι εδώ ενεργεί με τη θέλησή της και ότι η επιθυμία της δεν μπορεί εύκολα να εξηγηθεί ή να οριστεί.

Όταν συνάντησε τον Όρλοκ στο παρελθόν, βίωσε ηδονή μαζί του το ίδιο ισχύει και στην τελική τους αγκαλιά.

Babygirl

Όταν η Ρόμι (Νικόλ Κίντμαν) και ο Σάμουελ (Χάρις Ντίκινσον) συναντιούνται για πρώτη φορά σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου στο Babygirl της Χαλίνα Ρέιν, δεν έχουν ιδέα τι κάνουν. Η Ρόμι, διευθύνουσα σύμβουλος μιας εταιρείας ρομποτικής, μοιάζει να μην πιστεύει ότι έχει έρθει καν σε αυτό το μέρος, ντυμένη με ένα διάφανο τοπ. Ο Σάμιουελ, από την πλευρά του, είναι εξίσου σαστισμένος καθώς προσπαθεί να επιτελέσει την κυριαρχία που έχει διαισθανθεί, σωστά, ότι θέλει η Ρόμι. Και οι δύο φαίνεται να βρίσκουν την κατάστασή τους λίγο άβολη. Σχεδόν ολόκληρη η σκηνή είναι προκαταρκτικά, μέχρι που η Ρέιν εστιάζει στο πρόσωπο της Κίντμαν, καθώς αυτή ξαπλώνει στο χαλί και ο Σάμουελ φτάνει το χέρι του στη φούστα της.

Το σενάριο της Ρέιν είναι συγκεκριμένο σχετικά με τη φύση της αλληλεπίδρασής τους. Η Ρόμι γνωρίζει ότι θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι εκμεταλλεύεται τον Σάμουελ. Εξάλλου, είναι μεγαλύτερη και ανώτερη του στον χώρο εργασίας τους. Προσπαθεί να διατηρήσει αυτόν τον αέρα εξουσίας, επιπλήττοντάς τον για την τόλμη του. Η αντίδραση του Σάμουελ, ωστόσο, αποτελεί πρόκληση, δηλαδή αν αποκαλύψει τι συμβαίνει, μπορεί να χάσει την οικογένειά της και τη δουλειά της. Αλλά η Ρέιν δεν αφήνει τη Ρόμι χωρίς αντίδραση. Το πλάνο του προσώπου της την ώρα του οργασμού αποδεικνύει ότι, παρόλο που της αρέσει να της λένε τι να κάνει σεξουαλικά να είναι δηλαδή υποτακτική, η ίδια η πράξη της απόλαυσης της δίνει δύναμη.

Υπάρχει δηλαδή μία αίσθηση ντροπής και ταπείνωσης, αλλά παράλληλα και ένας θρίαμβος.


Queer

Η απόγνωση ξεχειλίζει από κάθε καρέ της πρώτης σεξουαλικής συνάντησης μεταξύ του Λι (Ντάνιελ Κρεγκ), ενός αλκοολικού συγγραφέα, και του Άλερτον (Ντρου Στάρκι), του νεαρού αντικειμένου της γοητείας του, στην ταινία Queer του Λούκα Γκουαντανίνο.

Το 1950 στην Πόλη του Μεξικού, ο απόμακρος Άλερτον, που βρίσκεται στο διαμέρισμα του Λι για πρώτη φορά μετά από μια νύχτα ποτού, κάνει εμετό στην τουαλέτα του και στη συνέχεια κάθεται στο κρεβάτι. Μέσα στη μέθη του ο Λι εκμεταλλεύεται την ευκαιρία αυτή για να κάνει στοματικό σεξ στον Άλερτον. Ο Γκουαντανίνο το κινηματογραφεί αυτό σαν να προσκυνάει ο Λι στο βωμό του χαρακτήρα του Άλερτον. Ο Λι είναι άπληστος, αλλά ο Άλερτον τον κοιτάζει από ψηλά με ένα συνονθύλευμα πόθου, οίκτου και εξουσίας. Όταν ο Άλερτον ανταποδίδει, δεσπόζει πάνω από τον Λι, καθιστώντας σαφές ότι ο ηλικιωμένος άνδρας βρίσκεται πλήρως υπό τον έλεγχό του.

Είναι ένα βλέμμα που μιλάει για τον ασταθή δεσμό μεταξύ αυτών των δύο. Ο Άλερτον κρατά τον Λι σε απόσταση και ο Λι τον κυνηγάει συνεχώς. Αυτή η πρώιμη στιγμή που παρακολουθούμε είναι γεμάτη επιθυμία, και ενώ δεν είναι ακριβώς μονόπλευρη, αλλά είναι γεμάτη ανισορροπίες.

Challengers

Στην πραγματικότητα, στο Challenger” μόνο μία φορά είναι σαφές ότι συμβαίνει η σεξουαλική πράξη μεταξύ των πρωταγωνιστών. Όταν η Τάσι (Ζεντάγια) τα φτιάχνει με τον πρώην της, Πάτρικ (Τζος Ο’ Κόνορ), στο αυτοκίνητό του το βράδυ πριν από τον αγώνα του με τον σύζυγό της, Αρτ (Μαικ Φάιστ), ο οποίος τυχαίνει να είναι ο πρώην καλύτερός του φίλος.

Εκτός, δηλαδή, από την πολυσυζητημένη σκηνή κοντά στην αρχή της ταινίας, όταν ο Τάσι, ο Πάτρικ και ο Αρτ, έφηβοι ακόμα, συναντιούνται σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου κατά τη διάρκεια του U.S. Open. Προσκαλεί τα παιδιά να καθίσουν σε κάθε πλευρά της και αρχίζει να φιλάει τον καθένα.

Στη συνέχεια, τους καλεί να φιλήσουν ταυτόχρονα το λαιμό της, πριν τελικά σπρώξει τα πρόσωπά τους μαζί και καθίσει να παρακολουθεί, με ένα πονηρό χαμόγελο να απλώνεται στο πρόσωπό της, ακόμη και σε αυτό το σημείο υπάρχει μεγάλη ένδειξη για τον χαρακτήρα της Τάσι παρ’ ότι δεν βλέπουμε τίποτα παραπάνω, καθώς για εκείνη το σεξ είναι ένα παιχνίδι, όπως ακριβώς και το τένις.