Το «Πρόστιμο», είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Φωκίωνα Μπόγρη και διεκδικεί τον Χρυσό Αλέξανδρο, καθώς συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 61ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, το οποίο λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, θα διεξαχθεί διαδικτυακά, από τις 5 μέχρι 15 Νοεμβρίου.

Ads

Ο Βαγγέλης βγάζει τα προς το ζην πουλώντας κάνναβη. Προσπαθεί να πιάσει μια μόνιμη δουλειά, όμως το στιγματισμένο ποινικό του μητρώο δεν το επιτρέπει. Όταν οι γείτονές του απειλούν να τον καταδώσουν στην αστυνομία, ο Βαγγέλης αναγκάζεται να εγκαταλείψει το διαμέρισμά του και να καταφύγει στο σπίτι της αδελφής του.

Εκεί θα γνωρίσει τον αρραβωνιαστικό της, τον Πέτρο, έναν μπράβο και συνεργάτη του υποκόσμου των νοτίων προαστίων. Ο Πέτρος προσφέρει διέξοδο στο οικονομικό του πρόβλημα, ωθώντας τον να συμμετάσχει στις «δουλειές» που οργανώνει για τον κόσμο της νύχτας. Όμως ο Βαγγέλης δεν θέλει να ανήκει στον κόσμο της νύχτας.

image

Ads

O Bαγγέλης, απομεινάρι της rave γενιάς, επιβιώνει «ντιλάροντας» κάνναβη. Θα ήθελε μία σταθερή δουλειά, χωρίς ρίσκα. Ο Πέτρος, ένας μπράβος των νοτίων προαστίων. Θέλει σεβασμό και οικογένεια. Η Κατερίνα, άθελά της, θα τους φέρει στο ίδιο σπίτι.

image

Το project συμμετείχε στα Alba script Lab του Balkan Film Market 2017 και στο Agora Work In Progress Section του 60ου Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και ο σκηνοθέτης αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Το 2014 γνώρισα τον πραγματικό ήρωα της ιστορίας μου, έναν ντίλερ κάνναβης που τύχαινε να είναι ξάδερφος ενός καλού φίλου μου. Ο «Βαγγέλης» δεν έχει να κάνει με αυτό που λέμε «υπόκοσμος» ή «περιθώριο», είναι ένας άκακος άνθρωπος της διπλανής πόρτας που περνάει απαρατήρητος. Συζητώντας μαζί του, εντυπωσιάστηκα από την ιστορία του και το μπλέξιμό του με τον αρραβωνιαστικό της αδελφής του, «Πέτρο»- έναν άνθρωπο της νύχτας. Η «οικογενειακή» τους επαφή εξελίχθηκε σε φιλία και στη συνέχεια συνεργασία σε παράνομες δραστηριότητες. Με βάση αυτή την ιδιαίτερη σχέση, το «Πρόστιμο» μελετάει τους συγκεκριμένους χαρακτήρες, τις αντιλήψεις τους και τις συγκρούσεις τους μέσα στη δουλειά και την οικογένεια. Η ιστορία έχει έντονα και βίαια στοιχεία αλλά και χιούμορ. Πολλές σκηνές που γράφαμε με τον Πάνο, τις αντιμετωπίζαμε ως κωμικές. Η προσέγγιση είναι ρεαλιστική, καθώς οι ηθοποιοί μιλούν τη γλώσσα και φοράνε τα ρούχα των πραγματικών ανθρώπων που υποδύονται. Ζώντας στα νοτιοανατολικά προάστια της Αθήνας και γνωρίζοντας τους ανθρώπους αυτούς, ήθελα εδώ και αρκετά χρόνια να κάνω αυτή την ταινία και να ασχοληθώ με αυτό τον κόσμο που βρίσκεται δίπλα μου (ενώ είναι ταυτόχρονα και αθέατος) και σπάνια έχει απασχολήσει το ελληνικό σινεμά. Έχει τη σεναριακή δομή μίας αμερικάνικης crime ταινίας αλλά με γεύση Βαλκανική.»

image

61ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ύστερα από την ενημέρωση του Υπουργείου Υγείας για τις κρίσιμες εξελίξεις σχετικά με την πανδημία του κορονοϊού στη χώρα μας και με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η διοίκηση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με αίσθημα ευθύνης και με κύριο μέλημα την ασφάλεια των εργαζομένων και των θεατών, αποφάσισε την διαδικτυακή διεξαγωγή του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από τις 5 έως τις 15 Νοεμβρίου.

image

Η διοργάνωση ενεργοποιεί το εναλλακτικό σενάριο που είχε εκπονήσει γι’ αυτή την περίπτωση. Το σύνθημά «Σινεμά με κάθε τρόπο» ήταν και παραμένει σε ισχύ: Περισσότερες από 170 ταινίες από όλο τον κόσμο θα μας φέρουν κοντά στο σινεμά, με κάθε τρόπο. Στο online 61ο Φεστιβάλ, οι θεάσεις ανά ταινία θα αυξηθούν κατά 40%, ώστε περισσότεροι θεατές σε όλη την Ελλάδα να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν αγαπημένες ταινίες που εμπιστεύτηκαν δημιουργοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Από τα πολυσυζητημένα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου, μέχρι το «Kala Azar» της Τζάνις Ραφαηλίδου και το «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη. Το Ελληνικό Σινεμά δηλώνει παρών στο 61ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, μέσα από 18 μεγάλου μήκους και 21 μικρού μήκους ταινίες.

Ανάμεσα τους, συναντάμε και το «Πρόστιμο / Amercement» του Φωκίωνα Μπόγρη. Πρόκειται για μία από τις τρεις ελληνικές ταινίες οι οποίες συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό του 61ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, διεκδικώντας τον Χρυσό Αλέξανδρο της διοργάνωσης.

Διαβάστε Επίσης:
Μία πρώτη ματιά στο 61ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Επιστημονική Φαντασία και Κινηματογράφος: Μία σχέση που κέρδισε τον χρόνο
Από την επικράτηση των κοινωνικών δικτύων μέχρι το Σινεμά: «Οικειότητα: Μια Σύγχρονη Τυραννία»
Οι 20 σημαντικότερες ταινίες που προβλήθηκαν στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τον 21ο αιώνα
Το Νέο Ελληνικό Σινεμά δηλώνει παρών στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Βέρα Χιτίλοβα: Αφιέρωμα στην αναρχική σκηνοθέτης του Τσέχικου Σινεμά
Αφιέρωμα στην Άνια Μπρέιεν: Η πρωτοπόρος του Φεμινιστικού Κινηματογράφου

image

Πρόστιμο / Amercement
Σκηνοθεσία: Φωκίων Μπόγρης
Σενάριο: Πάνος Τράγος, Φωκίων Μπόγρης
Παραγωγή: Chase the Cut σε συνεργασία με την Authorwave
Πρωταγωνιστούν: Βαγγέλης Ευαγγελινός, Στάθης Σταμουλακάτος, Μαρία Μπαλούτσου, Βασίλης Άγγελος Αναστασίου (Θύτης), Φένια Αποστόλου, Βαγγέλης Μουρίκης, Τζένη Κιτσέλη, Σίσσυ Τουμάση, Όμηρος Πουλάκης, Κώστας Στεφανάκης, Γιάννης Οικονομίδης
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιάννης Σίμος
Σκηνικά – Κοστούμια: Βασιλίνα Κουλιού
Μακιγιάζ: Αρης Βερέμης
Mουσική: Jay Glass Dubs, Άκης Καπράνος, Ahiyava
Ήχος: Λευτέρης Καμπαλώνης
Sound Design / Μίξη: Σπύρος Αραβοσιτάς
Μοντάζ: Γιώργος Γεωργόπουλος, Φωκίων Μπόγρης
Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Καραγιαννάκη
Συμπαραγωγοί: Πάναγιώτης Μπεζιργιαννίδης, Πάνος Μπίσδας  Παραγωγοί: Μαρία Καραγιαννάκη, Φωκίων Μπόγρης
Έτος Παραγωγής: 2020
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Διάρκεια: 101 λεπτά