Η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με πέντε νέες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες, συν τρεις σπουδαίες επανεκδόσεις, οι οποίες κερδίζουν δικαίως τις εντυπώσεις. Ταινία της εβδομάδας είναι η «Ζωή σε Φιλμ» του Μαρκ Ράσο, εξαιτίας κυρίως της ερμηνείας του Εντ Χάρις.

Ads

Κυκλοφορούν επίσης, το θρίλερ από τη Νότια Κορέα, «Το Εξπρές των Ζωντανών Νεκρών» του Σανγκ-Χο Γιεόν, η γαλλική κωμωδία «Παντρέψου Με Ρε Φίλε» του Ταρέκ Μπουνταλί, η ταινία «Για Καλό Και Για Κακό» της Καρίν Ταρντιέ, καθώς και το «Έγκλημα Στην Αμμοθύελλα» του Αλεχάντρο Μάτσι, από την Αργεντινή.

Σ’ επανέκδοση κυκλοφορεί το αριστούργημα του Τζουζέπε Τορνατόρε, «Σινεμά ο Παράδεισος», το εξαιρετικό φιλμ «Οι Τρεις Μέρες του Κόνδορα» του Σίντνεϊ Πόλακ, με πρωταγωνιστές τους, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Φέι Νταναγουέι και Μαξ Φον Σίντοφ, καθώς και το διαχρονικό έργο του Ζεν Πιέρ Μελβίλ, «Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο», με τον Αλέν Ντελόν σε μία εμβληματική ερμηνεία. Αναλυτικά:

«Ζωή σε Φιλμ» (Kodachrome – 2017) του Μαρκ Ράσο (Καναδάς, Η.Π.Α.)

Ads

image

Διαζευγμένος και στα πρόθυρα να χάσει τη δουλειά του, ο Ματ (Τζέισον Σουντέικις) αιφνιδιάζεται από την απρόσμενη επίσκεψη της Ζούι (Ελίζαμπεθ Όλσεν), της κοπέλας που προσέχει τον άρρωστο και χρόνια αποξενωμένο πατέρα του Μπεν (Εντ Χάρις). Η Ζούι τον ενημερώνει ότι ο πατέρας του, ένας διάσημος φωτογράφος, είναι βαριά άρρωστος και του ζητάει να τους συνοδεύσει μέχρι το Κάνσας. Εκεί, ο Μπεντ σκοπεύει να εμφανίσει φωτογραφίες τραβηγμένες σε Kodachrome, λίγο πριν κλείσει το τελευταίο εργαστήριο εμφάνισης αυτού του φιλμ που η Kodak αποσύρει οριστικά από την αγορά. Με τα 4 καρούλια ανά χείρας, οι 3 τους θα κάνουν ένα αποκαλυπτικό και λυτρωτικό ταξίδι.

Ο τέσσερις υποψήφιος για Όσκαρ, Εντ Χάρις («Οι Ώρες», «Πόλοκ, ο ασυμβίβαστος») πρωταγωνιστεί με τον καταξιωμένο κωμικό Τζέισον Σουντέικις («Αφεντικά για σκότωμα», «Οικογένεια Μίλερ») και την ταλαντούχα Ελίζαμπεθ Όλσεν («Martha Marcy May Marlene», «Εκδικητές: Η εποχή του Ultron») σε ένα συγκινητικό και νοσταλγικό road trip που σκηνοθετεί ο ανερχόμενος Μαρκ Ράσο («Copenhagen»). Βασισμένο στην αληθινή ιστορία του Kodachrome, ενός φιλμ που αποσύρθηκε οριστικά από την αγορά με την επικράτηση της ψηφιακής τεχνολογίας, το εύστοχο και διεισδυτικό σενάριο του Τζόναθαν Τρούπερ («Να ζήσουμε να τον θυμόμαστε») εξερευνά την οικογενειακή δυναμική με όλα τα λάθη και τις παραδοχές που χρειάζονται για να φτάσει κανείς στη λύτρωση. Η «Ζωή σε φιλμ» παρακολουθεί τρεις βαθιά ανθρώπινους χαρακτήρες σε ένα ταξίδι που θα τους αλλάξει, σε έναν κόσμο που αλλάζει από το αναλογικό στο ψηφιακό.

«Το Εξπρές των Ζωντανών Νεκρών» (Busanhaeng / Train to Busan – 2016) του Σανγκ-Χο Γιεόν (Νότια Κορέα)

image

Στη Νότια Κορέα ξεσπά ένας ιός που μεταμορφώνει τους ανθρώπους σε ζόμπι και στη Σεούλ οι επιβάτες ενός τρένου με προορισμό το Μπουσάν προσπαθούν να σωθούν. Η Κυβέρνηση αναγκάζεται να θέσει τη χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αλλά ούτε η κήρυξη του στρατιωτικού νόμου είναι αρκετή. Οι μοναδικοί σώοι επιβάτες μιας υπερταχείας με προορισμό το Μπουσάν, που έχει αποκλείσει τη μετάδοση του ιού, πρέπει να παλέψουν μέχρι θανάτου για να επιβιώσουν. Ο Seok-woo, ένας χωρισμένος χρηματιστής, θα πολεμήσει με νύχια και με δόντια για να σώσει τη μικρή του κόρη. Στα 453 χιλιόμετρα αυτής της αιματηρής διαδρομής, θα κάνουν τα πάντα για να παραμείνουν ζωντανοί. Ηθοποιοί: Γιου Γκονγκ, Γιου-Μι Γιουνγκ, Ντονγκ-Σεοκ Μα, Σου-Αν Κιμ, Έουι-Σουνγκ Κιμ, Γου-Σικ Τσόι, Σοχί.

«Αυτό είναι ένα είδος που δεν έχει διερευνηθεί πλήρως στην κορεάτικη κουλτούρα και σ’ αυτή την ταινία καλείται να συμπεριλάβει στοιχεία της κορεάτικης ιδιοσυγκρασίας, άγνωστα στα χολιγουντιανά έργα του είδους. Ήθελα η ταινία να έχει στοιχεία κάθαρσης.» – Σανγκ-Χο Γιεόν

«Παντρέψου Με Ρε Φίλε» (Marry Me, Dude / Épouse-moi mon pote – 2017) του Ταρέκ Μπουνταλί (Γαλλία)

image

Για να μπορέσει ο μαροκινός Γιασίν να πάει να σπουδάσει Αρχιτεκτονική στο Παρίσι, όλοι οι συγγενείς και φίλοι του από το χωρίο έδωσαν ένα μικρό ποσό, ότι μπορούσε ο καθένας. Το μέλλον του διαφαίνεται λαμπρό μέχρι που ο Γιασίν αποτυγχάνει στις εξετάσεις και η φοιτητική του Visa αναγκαστικά δεν ανανεώνεται. Ο Γιασίν δεν θέλει με κανέναν τρόπο να απογοητεύσει την οικογένεια του και μέσα στην απόγνωση του, προσπαθώντας να παραμείνει νόμιμα στη Γαλλία, παντρεύεται τον κολλητό του φίλο Φρεντ. Μόνο που την υπόθεση του στο γραφείο μετανάστευσης αναλαμβάνει ένας καχύποπτος επιθεωρητής αποφασισμένος να ξεσκεπάσει τον ψεύτικο γάμο. Όταν η υπερπροστατευτική μητέρα του Γιασίν εμφανίζεται απροειδοποίητα και η Κλερ ο έρωτας της ζωής του κάνει ένα αναπάντεχο come back, το τέλειο σχέδιο του Γιασίν αρχίζει να καταρρέει. Πρωταγωνιστούν: Ταρέκ Μπουνταλί, Φιλίπ Λασό, Σαρλότ Γκαμπρίς, Άντι.

«Για Καλό Και Για Κακό» (Just to be Sure / Otez moi d’ un doute – 2017) της Καρίν Ταρντιέ (Γαλλία, Βέλγιο)

image

Τα πάνω, κάτω έρχονται στη ζωή του Εργουάν, που ζει καθαρίζοντας ξεχασμένες βόμβες και νάρκες στη γαλλική περιφέρεια, όταν μαθαίνει πως ο πατέρας του δεν είναι ο αληθινός του πατέρας. Παρά τη στοργή για τον άντρα που τον μεγάλωσε, ξεκινάει διακριτικά να ανακαλύψει τον βιολογικό του πατέρα και καταφέρνει να εντοπίσει τον Τζόσεφ, έναν αξιαγάπητο παππούλη. Όταν τα πράγματα μοιάζουν να έχουν μπει σε μια σειρά, μια άλλη αναπάντεχη «βόμβα» χτυπάει τον Εργουάν με τη μορφή της όμορφης Άννα. Μόνο που η Άννα είναι η κόρη του Τζόσεφ. Πρωταγωνιστούν: Φρανσουά Ντεμιέν, Σεσίλ Ντε Φρανς, Γκι Μαρσάν, Αντρέ Βιλμς. Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών στο 70ο Φεστιβάλ Καννών.

«Έγκλημα Στην Αμμοθύελλα» (Ιn love & hate / Los que aman odian – 2017) του Αλεχάντρο Μάτσι (Αργεντινή)

image

Μια δυνατή ερωτική ιστορία από την Αργεντινή, γεμάτη με στοιχεία μυστηρίου που θυμίζει σενάριο της Agatha Christie. Από τους παραγωγούς των ταινιών «Ιστορίες για Αγρίους» και «Το Μυστικό Στα Μάτια Της».

Σ’ επανέκδοση:
«Σινεμά ο Παράδεισος» (Cinema Paradiso – 1988) του Τζουζέπε Τορνατόρε (Ιταλία)

image

Ρώμη, δεκαετία του 80. Ο διάσημος σκηνοθέτης Σαλβατόρε Ντι Βίτα γυρίζει σπίτι του, όπου η ερωμένη του του λέει ότι τηλεφώνησε η μητέρα του για να ενημερώσει πως πέθανε ο Αλφρέντο. Ο Σαλβατόρε όμως δεν έχει πάει στο χωριό του, το Τζιανκάλντο στη Σικελία, εδώ και 30 χρόνια. Αρχίζει έτσι μια ιστορική αναδρομή, που ξεκινά από τα παιδικά χρόνια του Σαλβατόρε. Στο σινεμά της γειτονιάς του, το Cinema Paradiso, ο Σαλβατόρε (Τότο) πηγαίνει συχνά και γίνεται φίλος με τον άντρα που προβάλλει τις ταινίες, τον Αλφρέντο. Στο σινεμά πηγαίνει πολύς κόσμος και ο παπάς ζητά από τον Αλφρέντο να κόβει τις σκηνές με τα φιλιά, καθώς τις θεωρεί ανήθικες.

Στο «Σινεμά ο Παράδεισος» ο Τζουζέπε Τορνατόρε αποτίει έναν όμορφο φόρο τιμής στην ίδια τη μαγεία της Έβδομης Τέχνης, αλλά και στις αναμνήσεις που μένουν για πάντα ζωντανές, μέσα από την υπέροχη μουσική του Ένιο Μορικόνε. Η ταινία κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, καθώς και τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Διαβάστε επίσης:

«Οι Τρεις Μέρες του Κόνδορα» (Three Days of the Condor – 1975) του Σίντνεϊ Πόλακ (Η.Π.Α.)

image

Ο ερευνητής της CIA Τζόζεφ (Ρόμπερτ Ρέντφορντ / Robert Redford) ανακαλύπτοντας τυχαία κάποιες «ατασθαλίες» μέσα στην υπηρεσία όπου και εργάζεται, βρίσκεται εκτεθειμένος σε θανάσιμους κινδύνους. Οι συνεργάτες του δολοφονούνται κατά τη διάρκεια ολιγόλεπτης απουσίας του απο την δουλειά. Ο ίδιος πανικόβλητος συνειδητοποιώντας την κρισιμότητα της κατάστασης προβαίνει σε μια σειρά κινήσεων, στην προσπάθεια του να αποκαλύψει τη συνωμοσία, πριν τον εντοπίσουν οι διώκτες του. Παράλληλα, πλέκεται και το σύντομο ειδύλλιο μεταξύ του Τζόζεφ και μιας γοητευτικής «αιθέριας» ύπαρξης (Φέι Νταναγουέι / Faye Dunaway).

Η ταινία ανήκει στις αντιπροσωπευτικές ταινίες συνομωσίας του ‘70 μαζί με τις «Υπόθεση Παραλλάξ» και «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου». Χαρακτηριστικό των συγκεκριμένων ταινιών είναι μια τάση κυνικής αποτύπωσης των κυβερνητικών συνωμοσιών και της παράνοιας των πολιτικών οργανισμών στην Αμερική της μετά Γουότεργκεητ εποχής. Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Φέι Νταναγουέι, Κλιφ Ρόμπερτσον, Μαικλ Κέην και Μαξ Φον Σίντοφ. Η σκηνοθεσία ειναι του Σίντνεϊ Πόλακ και το σενάριο των Ντέιβιντ Ρέιφιλ και Λορένζο Σιμπλ Τζ. βασισμένο στην νουβέλα του 1974 «Οι Τρεις Μέρες του Κόνδορα» του Τζέιμς Γκρέιντι. Η ταινία ήταν Υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερου Μοντάζ και για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Ά Γυναικείου Ρόλου σε Δραματική Ταινία.

Διαβάστε επίσης:

«Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο» (Le Samourai – 1967) του Ζεν Πιέρ Μελβίλ (Γαλλία, Ιταλία)

image
 
Ένας επαγγελματίας δολοφόνος αναλαμβάνει μια τελευταία αποστολή, παρότι νιώθει τον αστυνομικό κλοιό να σφίγγει γύρω του. Ένα εμβληματικό φιλμ νουάρ, με πρωταγωνιστές τον Αλέν Ντελόν, τον Φρανσουά Περιέ και την Νάταλι Ντελόν.
 
«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη μοναξιά από εκείνη του Σαμουράι ∙ εκτός, ίσως από τη μοναξιά του τίγρη μέσα στη ζούγκλα.» – Μπουσίντο (Κώδικας των Σαμουράι)
 
Ένα αριστούργημα του γαλλικού, αλλά και του παγκόσμιου κινηματογράφου. Ένα υπέροχο δείγμα γραφής του Ζεν Πιέρ Μελβίλ, ο οποίος εδώ σκιαγραφεί με μαεστρία τη μοναξιά του μοναχικού ήρωα στην μεγαλούπολη.
 
Διαβάστε επίσης: