Η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με πλούσιο και ενδιαφέρον πρόγραμμα, καθώς έξι νέες ταινίες κυκλοφορούν στις Αίθουσες, ενώ σ’ επανέκδοση προβάλλονται τρία αριστουργήματα του Σινεμά. Ξεχωρίζει το φιλμ «Ο Άνθρωπος που Σκότωσε τον Δον Κιχώτη» του Τέρι Γκίλιαμ, ένα έργο ζωής από τον αγαπημένο παραμυθά της Έβδομης Τέχνης, το οποίο επιτέλους βρίσκει τον δρόμο του προς την μεγάλη οθόνη.

Ads

Κυκλοφορούν επίσης η «Πρόσκληση σε Γάμο» του Βίκτορ Λέβιν, με την Γουινόνα Ράιντερ και τον Κιάνου Ριβς να συναντιούνται ξανά μπροστά από τις κάμερες, το «Κρίστοφερ και Γουίνι» του Μαρκ Φόρστερ, από την Disney και με πρωταγωνιστή τον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, καθώς και η κωμική περιπέτεια, «Ο Κατάσκοπος που με Παράτησε» της Σουζάνα Φόγκελ, με τις Μίλαν Κούνις και Κέιτ Μακίνον.

Σ’ επανέκδοση κυκλοφορούν, η θρυλική «Οδύσσεια του Διαστήματος» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, με αφορμή την συμπλήρωση πενήντα χρόνων από την πρεμιέρα της, ο σκοτεινός «Μάκβεθ» του Όρσον Γουέλς και το «Boccaccio 70», σε σκηνοθεσία των Μάριο Μονιτσέλι, Φεντερίκο Φελίνι, Λουκίνο Βισκόντι και Βιτόριο ντε Σίκα, με πρωταγωνίστριες τέσσερις σπουδαίες κυρίες του Σινεμά: Σοφία Λόρεν, Τζίνα Λολομπρίτζιτα, Ανίτα Έκμπεργκ και Ρόμι Σνάιντερ Αναλυτικά:

«Πρόσκληση σε Γάμο» (Destination Wedding – 2018) του Βίκτορ Λέβιν (Η.Π.Α.)

Ads

image

Ο Φρανκ και η Λίντσεϊ έχουν πολλά κοινά: Και οι δύο μισούν τη νύφη, τον γαμπρό, τον γάμο, τους εαυτούς τους και, κυρίως, ο ένας τον άλλο. Για 72 ώρες, είναι παραβάτες στον παράδεισο. Όμως, μια σειρά απρόβλεπτων καταστάσεων θα τους αναγκάσει να έρθουν κοντά και πολύ σύντομα θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα ακολουθήσουν τον δρόμο της λογικής ή της καρδιάς.

Δύο από τα πιο αγαπημένα αστέρια του κινηματογράφου, η Γουινόνα Ράιντερ και ο Κιάνου Ριβς, συναντιούνται ξανά στην μεγάλη οθόνη, μετά το εξαιρετικό «A Scanner Darkly» του 2006 και φυσικά το κλασικό «Bram Stoker’s Dracula» του 1992. Η χημεία μεταξύ τους είναι εξαιρετική και αυτό είναι που σώζει εν τέλει την ταινία.

«Ο Άνθρωπος που Σκότωσε τον Δον Κιχώτη» (The Man Who Killed Don Quixote – 2018) του Τέρι Γκίλιαμ (Ισπανία, Βέλγιο, Γαλλία, Πορτογαλία, Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Ο Τόμπι, ένας κυνικός σκηνοθέτης διαφημιστικών σποτ, ο οποίος βρίσκεται παγιδευμένος στις εξωφρενικές παραισθήσεις ενός γέρου Ισπανού τσαγκάρη που πιστεύει ότι είναι ο Δον Κιχώτης. Κατά τη διάρκεια των κωμικών περιπετειών τους, ο Τόμπι έρχεται αντιμέτωπος με τις συνέπειες μιας ταινίας που σκηνοθέτησε στα νιάτα του ιδεαλισμού του. Η ταινία έχει αλλάξει τα όνειρα ενός μικρού χωριού της Ισπανίας για πάντα.

Μπορεί άραγε ο ήρωας μας να επανορθώσει και να βρει την ανθρωπιά του; Μπορεί ο Δον Κιχώτης να επιβιώσει της ονειροπόλησης του; Σε αυτό το ταξίδι εμφανίζονται δαίμονες υπαρκτοί κι ανύπαρκτοι, μοντέρνοι και μεσαιωνικοί. Κόρες σώζονται, ιππότες μονομαχούν, γίγαντες σφαγιάζονται και οι γυναίκες βγάζουν μούσια. Η πραγματικότητα και η φαντασία μπερδεύονται καταλήγοντας σε φαντασμαγορικό τέλος. Καλώς ήρθατε στον παραμυθένιο κόσμο του σπουδαίου, Τέρι Γκίλιαμ.

«Το πρόβλημα με το Δον Κιχώτη είναι ότι από τη στιγμή που σε μαγεύει ο χαρακτήρας του, ταυτίζεσαι. Πέφτεις με λύσσα στην τρέλα, αποφασισμένος να αλλάξεις τον κόσμο σε αυτό που πιστεύεις ότι είναι. Φυσικά και δεν είναι όμως.» – Τέρι Γκίλιαμ

Διαβάστε επίσης:

«Γιατρέ μου, Κερατωθήκαμε» (Terapia di coppia per amanti / Couple Therapy for Cheaters – 2017) του Αλέσιο Μαρία Φεντερίτσι (Ιταλία)

image

Τι γίνεται όταν δεν είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι που πηγαίνει σε σύμβουλο γάμου, αλλά δύο άπιστοι σύντροφοι; Παράτολμοι και ερωτευμένοι, η Βιβιάνα (Άμπρα Αντζιολίνι) και ο Μοντέστο (Πέτρο Σερμόντι) έχουν παρασυρθεί από ένα αμοιβαίο ανεξέλεγκτο πάθος. Η κρυφή τους σχέση καταλήγει σε έναν απροετοίμαστο ψυχαναλυτή, που παρά τις επιφυλάξεις του και τα δικά του ερωτικά προβλήματα, θα βοηθήσει τους δύο εραστές να καταλάβουν τα συναισθήματα τους και να εκπληρώσουν την επιθυμία για αληθινή αγάπη.

Μία παθιασμένη, παράνομη σχέση, καθώς και οι ποικίλες συνέπειες της, αποτελεί το επίκεντρο αυτής της ερωτικής κωμωδίας από την Ιταλία. Γυρισμένη στην πανέμορφη Ρώμη, η βασίζεται σε best-seller, του οποίου οι χαρακτήρες ενσαρκώνονται από δύο γοητευτικούς πρωταγωνιστές. Μια βουτιά στα συναισθήματα που γεννάει ένας φόβος που σχεδόν όλοι δοκιμάσαμε τουλάχιστον μία φορά: να αφεθούμε στον έρωτα και στην παρόρμηση να αλλάξουμε τη ζωή μας.

«Αποπειράθηκα να φτιάξω μια γρήγορη και σύγχρονη ταινία πάνω στις σχέσεις των ζευγαριών, μια ιστορία που μιλάει για έναν μεγάλο έρωτα, με τρόπο ελεύθερο. Ελεύθερο από τις προκαταλήψεις που μέχρι στιγμής συνοδεύουν την οπτική των σχέσεων μεταξύ ανδρών και γυναικών και της απιστίας. Ελεύθερο να αφηγηθεί χωρίς ντροπές και αναστολές τις απόψεις ενός άνδρα και μιας γυναίκας που αγαπιούνται και που είναι αναγκασμένοι να αντιμετωπίσουν την καθημερινή ζωή και τους φόβους, για να δώσουν μια ευκαιρία στο πάθος τους. Ένα πάθος που, συνοδεύοντάς τους μέσα στον χρόνο, μετατρέπεται στον έρωτα που δεν νιώθουν πια ή δεν έχουν ποτέ νιώσει για τον επίσημο σύντροφό τους.» – Αλέσιο Μαρία Φεντερίτσι

«Κρίστοφερ και Γουίνι» (Christopher Robin – 2018) του Μαρκ Φόρστερ (Η.Π.Α.)

image

Ο Κρίστοφερ Ρόμπιν (Γιούαν ΜακΓκρέγκορ), το νεαρό αγόρι που μοιράστηκε αμέτρητες περιπέτειες με τους λούτρινους φίλους του στο Δάσος των Γαλάζιων Ονείρων, έχει πια μεγαλώσει και ζει στο Λονδίνο. Δουλεύει συνέχεια και έχει ελάχιστο χρόνο για τη γυναίκα και την κόρη του. Έχει ξεχάσει την ειδυλλιακή παιδική του ηλικία, την οποία πέρασε παρέα με τον Γουίνι, ένα λούτρινο αρκουδάκι και όλους τους φίλους του. Όταν ο Γουίνι τον ξαναβρίσκει, η φιλία τους αναθερμαίνεται. Ο Κρίστοφερ θυμάται τις ατελείωτες ημέρες της παιδικής ανεμελιάς, όταν το να μην κάνεις τίποτα ήταν από μόνο του ό,τι καλύτερο.

Η Disney μας χαρίζει μία τρυφερή live-action περιπέτεια για όλη την οικογένεια με τον αξιαγάπητο Γουίνι το Αρκουδάκι και τον καλό του φίλο Κρίστοφερ Ρόμπιν. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ (Moulin Rouge!, Trainspotting, Beauty and the Beast), που υποδύεται τον ενήλικα πια Κρίστοφερ, καθώς συναντά και πάλι την αξιολάτρευτη λούτρινη παρέα, που θα ξυπνήσει το αιώνιο παιδί μέσα του. Τη σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο Μαρκ Φόρστερ (Stranger Than Fiction, Finding Neverland) σε σενάριο των Alex Ross Perry (Listen Up Philip) και Allison Schroeder (Hidden Figures).

«Candelaria: Ένα Τραγούδι για την Αβάνα» (Candelaria – 2017) του Τζόνι Χέντριξ (Κολομβία, Γερμανία, Νορβηγία, Αργεντινή, Κούβα)

image

Αβάνα, Κούβα, αρχές δεκαετίας του ’90. Η οικονομία καταρρέει μετά την αποχώρηση των Σοβιετικών, ο Κάστρο χαρακτηρίζει την κατάσταση «Ειδική Περίοδο» σε καιρό ειρήνης και κάνει άνοιγμα προς τον τουρισμό, ενισχύοντας τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, προκειμένου να εξασφαλισθεί η ροή ξένου συναλλάγματος.

Η Καντελάρια βάφεται σαν έφηβη. Τι κι αν έχει περάσει ήδη τα 70; Βάζει κοκκινάδι στα μάγουλα και από το ίδιο στα χείλη. Θα βγει να τραγουδήσει στο διψασμένο για κέφι, ζωή και έρωτα κοινό της Αβάνας. Καταχειροκροτείται κάθε βράδυ και γυρίζει στο μικρό της διαμέρισμα να κοιμηθεί πλάι στον Βίκτορ Ουγκό. Ναι, έτσι λένε τον σύζυγό της. Το πρωί θα πάνε κι οι δύο για δουλειά. Εκείνος στο εργοστάσιο κι εκείνη στο ξενοδοχείο. Μια μέρα, ανάμεσα στα άπλυτα σεντόνια που μαζεύει θα βρει μία κάμερα. Θα την πάρει στο σπίτι. Ο Βίκτορ Ουγκό μέσα από τον φακό της θα ανακαλύψει τη σταρ που χειροκροτεί το κοινό της Αβάνας κάθε βράδυ. Τον έρωτα που είχε ξεχάσει ότι έχει σπίτι του. Το τραγούδι της Αβάνας που τον κάνει να χορεύει στα βήματα της αγάπης σαν αλαφροΐσκιωτος έφηβος. Χωρίς σκοτούρες κι ανάγκη για χρήματα και επιβίωση. Ακόμη κι αν δεν είναι η απόλυτη διαφυγή, αυτή η κάμερα γίνεται η αφορμή για έναν ακόμη παθιασμένο χορό. Ως το τέλος του τραγουδιού.

Μεγάλο Βραβείο του τμήματος Venice Days του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας.

«Η Καλόγρια» (The Nun – 2018) του Κόριν Χάρντι

image

Όταν μια νεαρή καλόγρια αυτοκτονεί σ΄ένα απομονωμένο μοναστήρι της Ρουμανίας, ένας ιερέας με θολό παρελθόν (Ντέμιαν Μπισίρ) και μία ασκούμενη μοναχή (Τάισα Φαρμίγκα), στέλνονται από το Βατικανό για να διερευνήσουν τον θάνατό της. Διακινδυνεύοντας τη ζωή τους, την πίστη και τις ίδιες τις ψυχές τους, έρχονται αντιμέτωποι με μία δαιμόνια δύναμη στο πρόσωπο μιας καλόγριας. Η μονή μετατρέπεται σε τρομακτικό πεδίο μάχης ανάμεσα στους ζωντανούς και τους καταραμένους.

Το πιο σκοτεινό κεφάλαιο στο σύμπαν των ταινιών «Το Κάλεσμα» επικεντρώνεται στην προέλευση του απόλυτα τρομαχτικού χαρακτήρα, της Δαιμονικής Καλόγριας, που εξαπολύει όλες τις σατανικές δυνάμεις της σε ένα απομονωμένο μοναστήρι στη Ρουμανία του 1952. Στο ανατριχιαστικό spin-off και sequel μαζί πρωταγωνιστεί ο Ντέμιαν Μπισίρ (“Οι Μισητοί Οκτώ”) και η Τάσια Φαρμίγκα (“American Horror Story”), καθώς έρχονται αντιμέτωποι με την Μπόνι Άαρονς στον φρικιαστικό ρόλο της Διαβολικής Καλόγριας που υποδύθηκε για πρώτη φορά «Κάλεσμα 2». Ο Τζέιμς Γουάν, επικεφαλής του franchise που έχει σημειώσει εισπρακτική επιτυχία, παραδίδει τα ηνία της σκηνοθεσίας στον Κόριν Χάρντι (“The Hallow”), ενώ το σενάριο υπογράφει ο εραστής του τρόμου, Γκάρι Ντάουμπερμαν (“It”).

Σ’ επανέκδοση:
«2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» (2001: A Space Odyssey – 1968) του Στάνλεϊ Κιούμπρικ (Η.Π.Α.)

image

Το φιλμ «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος», εστιάζει σε μια σειρά επαφών μεταξύ των ανθρώπων και μυστηριωδών μαύρων μονολίθων, οι οποίοι φαίνεται να επηρεάζουν την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Το έτος 2001, ένας παρόμοιος μονόλιθος ανακαλύπτεται στη Σελήνη και μέσω αυτού, άλλος ένας σε τροχιά γύρω από το Δία. Το αμερικανικό σκάφος Ντισκάβερι 1 στέλνεται για να τον εξερευνήσει και ο αστροναύτης Ντέιβιντ Μπόουμαν, τελευταίος επιζών του πληρώματος, θα προσπαθήσει να ανακαλύψει τη φύση του μονολίθου.

Το σενάριο έχει γραφεί από τον Κιούμπρικ και τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Άρθουρ Κλαρκ, καθώς είναι εν μέρει βασισμένο στο διήγημα του «The Sentinel». Η ταινία περιστρέφεται γύρω από διαχρονικά θέματα, όπως η ανθρώπινη εξέλιξη, η τεχνητή νοημοσύνη και η εξωγήινη ζωή. Επίσης, είναι αξιοσημείωτη για την επιστημονική ακρίβεια των λεπτομερειών του σεναρίου, τα πρωτοποριακά (για την εποχή τους) ειδικά εφέ, η χρήση του ήχου ως αφηγηματικού μέσου, καθώς και η εξαιρετικά λιτή χρήση των διαλόγων.

«Είμαι ευτυχής που η ταινία «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» θα ξαναβγεί  σε 70mm και ότι οι Κάννες επέλεξαν να την τιμήσουν. Αν ο Στάνλεϊ ήταν ζωντανός σήμερα, θα θαύμαζε τις ταινίες του Κρίστοφερ Νόλαν. Και έτσι, εξ ονόματος της οικογένειας του Στάνλεϊ, θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά τον Κρίστοφερ Νόλαν για την υποστήριξή του.» – Κριστιάν Κιούμπρικ

Διαβάστε επίσης:

«Μάκβεθ» (Macbeth – 1948) του Όρσον Γουέλς (Η.Π.Α.)

image

Με την ταινία «Μάκβεθ», ο Γουέλς μας εισάγει στον κόσμο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ (William Shakespeare). Έναν κόσμο διαφορετικό και ιδιαίτερο, τον οποίο θα έχουμε την ευκαιρία να τον ξανασυναντήσουμε τόσο μέσα από τον αριστουργηματικό «Οθέλλο» (Othello) του 1952 όσο και στο φιλμ «Falstaff – Οι Καμπάνες του Μεσονυκτίου» (Falstaff – Chimes At Midnight) του 1965. Έναν κόσμο με τον οποίο ο σκηνοθέτης είχε ήδη έρθει σ’ επαφή μαζί του, μέσα από το θέατρο.

Με την χαρακτηριστική αισθητική της υπερβολής που χαρακτηρίζει όλο το έργο του, ο Γουέλς δημιουργεί ένα εφιαλτικό και γκροτέσκο ατμοσφαιρικό παραμύθι, που θυμίζει περισσότερο ταινία τρόμου. Πρόκειται ουσιαστικά, για μία παραλλαγή της ομώνυμης σαιξπηρικής τραγωδίας όπου ο Μάκβεθ (Όρσον Γουέλς), αφού έδειξε γενναιότητα και ηρωισμό στον πόλεμο, αναγορεύεται από τον βασιλιά σε νέο άρχοντα της περιοχής. Οι φιλοδοξίες του όμως, δε σταματούν εδώ και παρακινούμενος από τη σύζυγό του, καταστρώνει τα σχέδια του, ώστε να αναρριχηθεί ο ίδιος στον βασιλικό θρόνο.

Διαβάστε επίσης:

«Boccaccio 70» (1962) των Μάριο Μονιτσέλι, Φεντερίκο Φελίνι, Λουκίνο Βισκόντι και Βιτόριο ντε Σίκα (Ιταλία)

image

Η συνάντηση τεσσάρων σπουδαίων σκηνοθετών του ιταλικού κινηματογράφου: Βιτόριο Ντε Σίκα, Φεντερίκο Φελίνι, Λουκίνο Βισκόντι και Μάριο Μονοτσέλι. Τρεις από τις αξεπέραστες ντίβες της χρυσής εποχής του κινηματογράφου: Σοφία Λόρεν, Τζίνα Λολομπρίτζιτα, Ανίτα Έκμπεργκ και μαζί τους, η υπέροχη Ρόμι Σνάιντερ. Ένας μυθικός παραγωγός: Κάρλο Πόντι. Μουσική: Νίνο Ρότα, Αρμάντο Νανούτζι, Μάριο Σεραντρέι.

Το «Δεκαήμερο» του Βοκάκιου, γραμμένο τον 14ο αιώνα, εμπνέει διαρκώς τους δημιουργούς. Οι τέσσερις κορυφαίοι δημιουργοί, ο καθένας με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, μεταφέρουν τις ιστορίες του Βοκάκιου στην σύγχρονη εποχή, σε ένα αριστούργημα που όχι μόνο άφησε το στίγμα του στον παγκόσμιο κινηματογράφο, αλλά και ανακαλύπτεται ξανά και ξανά από τους θεατές κάθε ηλικίας.