Το «Σινεμά με Θέα», η πιο δροσερή πρόταση εξόδου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, επιστρέφει και τον Σεπτέμβριο στο roof του Μεγάρου, με τέσσερις αξιόλογες δημιουργίες: Δυο ημέρες, μια νύχτα, Σε λάθος χρόνο, Το παρελθόν και Μια Γαλλίδα στο Μανχάταν.

Ads

Παίρνοντας τη σκυτάλη από τις επιτυχημένες προβολές του καλοκαιριού – «Σινεμά με Θέα» και οι «Άθικτοι» συναντούν την «Τέλεια Ομορφιά» – το «Σινεμά με Θέα», επιστρέφει με μοναδική θέα στον Θερμαϊκό Κόλπο. Για δύο τετραήμερα, 7 με 10 Σεπτεμβρίου και 14 με 17 Σεπτεμβρίου, το ωραιότερο μπαλκόνι της πόλης της Θεσσαλονίκης, θα φιλοξενήσει ταινίες που ξεχώρισε το κοινό την τελευταία τριετία.

Αγαπημένοι ηθοποιοί πρωταγωνιστούν στις τέσσερις ταινίες που θα προβληθούν στο «Σινεμά με θέα». Η Μαριόν Κοτιγιάρ δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας στην ταινία «Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα» (Deux Jours, Une Nuit / Two Days, One Night) των Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν, ενώ ο Τομ Χάρντι μας καλεί στην πιο συναρπαστική κινηματογραφική διαδρομή μέσα από το φιλμ, «Σε Λάθος  Χρόνο» (Locke – 2013) του Στίβεν Νάιτ.

image

Ads

Στο φιλμ «Το Παρελθόν» (Le Passé) του Ασγκάρ Φαραντί, ενώνουν τις δυνάμεις τους η  Μπερενίς Μπεζό, πρωταγωνίστρια της οσκαρικής επιτυχίας “The Artist” και ο εκπληκτικός  Ταχάρ Ραχίμ, που μας καθήλωσε στην ταινία «Ο Προφήτης». Ενώ, η γλυκιά Οντρέ Τοτού και ο Ρομέν Ντουρίς, με φόντο το Μανχάταν συναντούν ξανά τους ήρωες του Euroflirt στο ανάλαφρο, «Μια Γαλλίδα στο Μανχάταν» (Casse-tête chinois / Chinese Puzzle) του Σεντρίκ Κλαπίς.

Αναλυτικά το πρόγραμμα προβολών, έχει διαμορφωθεί ως εξής:

Δευτέρα 7 και Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου
21:00 Δυο ημέρες, μια νύχτα

Τετάρτη 9 και Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου
21:00  Σε λάθος χρόνο

Δευτέρα 14 και Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου
21:00  Το παρελθόν

Τετάρτη 16 Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου
21:00  Μια Γαλλίδα στο Μανχάταν

Λίγα λόγια για τις ταινίες:

«Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα» (Deux Jours, Une Nuit / Two Days, One Night) Ζαν-Πιέρ και Λυκ Νταρντέν

image

Η Σάντρα (Μαριόν Κοτιγιάρ), είναι μία νεαρή σύζυγος και μητέρα, η οποία εργάζεται σ’ ένα εργοστάσιο φωτοβολταϊκών σε μία μικρή πόλη του Βελγίου. Κατά την απουσία της σε αναρρωτική άδεια, το αφεντικό της συνειδητοποιεί ότι μπορεί να καλύψει τη βάρδια της με μικρές υπερωρίες και χρηματικά μπόνους. Καλεί λοιπόν τους συναδέλφους της Σάντρας και τους ανακοινώνει την απόφαση του. Η μοίρα πλέον της νεαρής κοπέλας βρίσκεται στα χέρια των δεκαέξι (16) εργατών – συναδέλφων της. Αυτοί είναι οι οποίοι πλέον καλούνται να αποφασίσουν αν θα αρνηθούν τα μπόνους τους για να κρατήσει τη δουλειά της η Σάντρα. Απελπισμένη πλέον η νεαρή σύζυγος και μητέρα, προσπαθεί μέσα στο Σαββατοκύριακο που μεσολαβεί μέχρι τη μυστική ψηφοφορία της Δευτέρας να επισκεφθεί όλους τους συναδέλφους της και με τη βοήθεια του άνδρα της Μανού (Φαμπρίτζιο Ροντζιόνε) να τους πείσει ώστε να ψηφίσουν υπέρ της, έτσι ώστε να μη βρεθεί τη Δευτέρα, άνεργη…

Τρία χρόνια μετά το όμορφο φιλμ τους «Το Παιδί με το Ποδήλατο» (The Kid with a Bike / Le gamin au velo), οι αδερφοί Νταρντέν επέστρεψαν με τη νέα τους δημιουργία «Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα» (Deux Jours, Une Nuit / Two Days, One Night). Μία επίκαιρη, δραματική ταινία με πρωταγωνίστρια την πάντα υπέροχη Μαριόν Κοτιγιάρ. Ένα ανθρωποκεντρικό φιλμ, που περιστρέφεται γύρω από την πρόσφατη οικονομική κρίση στην Ευρώπη και το αναφαίρετο δικαίωμα στην εργασία…

Διαβάστε επίσης:
Οι Νταρντέν σκηνοθετούν την Κοτιγιάρ στο «Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα»

«Σε Λάθος  Χρόνο» (Locke – 2013) του Στίβεν Νάιτ

image

Ο Ίβαν Λόκε (Τομ Χάρντι), είναι ένας απλός άνθρωπος, παντρεμένος με δύο παιδιά κι επιβλέπων μηχανικός σε κατασκευαστική εταιρία. Ένα βράδυ όμως, κάτι που διέπραξε λίγους μήνες νωρίτερα θα γυρίσει να τον στοιχειώσει… και θα αναγκαστεί να πάρει αποφάσεις που θα αλλάξουν τη ζωή, τόσο τη δική του, όσο και των ανθρώπων που αγαπά και τον περιβάλλουν. Ταυτόχρονα όμως, απειλείται κι ένα έργο που έχει αναλάβει. Ένα ιστορικό έργο στον χώρο των κατασκευαστικών, καθώς είναι το μεγαλύτερο που έχει σχεδιασθεί ποτέ για να υλοποιηθεί στην Ευρώπη και στο οποίο ο ήρωας μας, είναι ο επικεφαλής εργοδηγός. Στην προσπάθειά του να κάνει το σωστό και να μην επαναλάβει τα λάθη του πατέρα του, ο Ίβαν Λόκε θα ρισκάρει τα πάντα. Από τη δουλειά του και τη φήμη του, μέχρι την οικογένειά του, που αγαπά και τη ζωή που πάλεψε τόσο σκληρά να χτίσει όλα αυτά τα χρόνια.

Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Στίβεν Νάιτ, μας παρουσιάζει το φιλμ «Σε Λάθος Χρόνο» (Locke – 2013), το οποίο αποτελεί τη δεύτερη μεγάλους μήκους δημιουργία του. Έχοντας ως βασικό κινητήριο μοχλό το καλογραμμένο του σενάριο – το οποίο θυμίζει έναν συνδυασμό του «Cosmopolis» (2012) του David Cronenberg και του «Buried» (2010) σε σκηνοθεσία του Rodrigo Cortés – ο Νάιτ καταφέρνει να αποσπάσει μία μεστή ερμηνεία από τον μοναδικό ηθοποιό που εμφανίζεται μπροστά από την κάμερα (Τομ Χάρντι) και κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον, να κερδίσει εν τέλει τον θεατή.

Διαβάστε επίσης:
Ο Τομ Χάρντι οδηγεί μόνος και «Σε Λάθος Χρόνο»…

«Το Παρελθόν» (Le Passé) του Ασγκάρ Φαραντί

image

Επιστρέφοντας για να ολοκληρώσει τη διαδικασία διαζυγίου, ο Ιρανός Αχμάντ (Αλί Μοσάφα) φτάνει στο Παρίσι μετά από τέσσερα χρόνια για να συναντήσει την πρώην σύζυγό του και τις κόρες της από τον προηγούμενο γάμο της. Παρατηρεί ότι η πρώην γυναίκα του Μαρί (Μπερενίς Μπεζό), έχει σχέση με έναν Άραβα, τον Σαμίρ (Ταχάρ Ραχίμ), ο οποίος έχει επίσης έναν γιο και μια γυναίκα που βρίσκεται σε κώμα. Παράλληλα, η σχέση της μεγαλύτερης κόρης και της μητέρας της έχει επιδεινωθεί επειδή η κόρη θεωρεί την μητέρα της υπεύθυνη για την κωματώδη κατάσταση της συζύγου του Σαμίρ. Η ιστορία γίνεται ακόμα πιο περίπλοκη, όταν η μεγαλύτερη κόρη αποκαλύπτει κάτι αποτρόπαιο που έχει συμβεί…

Όπως και στο Οσκαρικό φιλμ, «Ενας Χωρισμός» (A Separation), έτσι κι εδώ η νέα ταινία του Ασγκάρ Φαραντί, «Le Passé» («Το Παρελθόν»), χρησιμοποιεί ως αφετηρία της, έναν χωρισμό. Μία ταινία χαρακτήρων που εντυπωσίασε το 2013 στο Φεστιβάλ των Καννών.

Διαβάστε επίσης:
Ο σπουδαίος Ασγκάρ Φαρχαντί επιστρέφει με «Το Παρελθόν» του

«Μια Γαλλίδα στο Μανχάταν» (Casse-tête chinois / Chinese Puzzle) του Σεντρίκ Κλαπίς

image

Ο Ξαβιέ επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη μαζί με τη Γουέντι, την Ίζαμπελ και τη Μαρτίν, 15 χρόνια μετά το Euroflirt (L’auberge espagnole) και 10 χρόνια μετά το Ρώσικες Κούκλες (Les poupées russes). Ο Ξαβιέ δεν έχει κατασταλάξει ακόμα στη ζωή του – ίσα ίσα είναι πιο περίπλοκη από ποτέ! Έχει δύο παιδιά πια, και η δίψα του για ταξίδια τον οδήγησε στη Νέα Υόρκη. Προσπαθεί να τακτοποιηθεί κάπου στο χάος της Τσάιναταουν. Χωρισμοί, θετοί γονείς, γκέι γονείς, μετανάστευση, παγκοσμιοποίηση: η ζωή του Ξαβιέ είναι σαν κινέζικο παζλ. Παρόλο που στερείται συνοχής και ηρεμίας (όπως ακριβώς και η Νέα Υόρκη στην εποχή που ζούμε), του προσφέρει άπλετο υλικό για τη συγγραφική του δουλειά.

«Όταν ολοκληρώθηκε το Euroflirt, δεν είχα σκοπό να κάνω σίκουελ. Ηθοποιοί, παραγωγοί, διανομείς κι ακόμη το κοινό με ρωτούσαν αν ετοίμαζα κάποια συνέχεια, κάτι που έβρισκα περίεργο τότε. Δύο χρόνια αργότερα, είχα την ιδέα για τις Ρώσικες Κούκλες, και συνειδητοποίησα ότι ήθελα να δουλέψω με τους ίδιους ηθοποιούς. Ήθελα επίσης την ελευθερία στην κινηματογράφιση που είχα και με το Euroflirt. Πήρα το χρόνο μου, αλλά σύντομα κατέληξα ότι κι εγώ ο ίδιος θα ήθελα να δω το σίκουελ! Όταν ολοκληρώσαμε τα γυρίσματα για τις Ρώσικες Κούκλες, σκέφτηκα να συνεχίσω και να γράψω το τρίτο κεφάλαιο της ιστορίας. Είχα σκεφτεί ακόμα και τον τίτλο “Casse-tete Chinois”. Γνώριζα ωστόσο, ότι θα έπρεπε να περάσουν τουλάχιστον δέκα χρόνια για νε έχει κάποιο ενδιαφέρον η ιστορία. Ήθελα να δω τους χαρακτήρες να μεγαλώνουν, να μιλούν για το παρελθόν, την τροπή που έχουν πάρει οι ζωές τους. Η τριλογία έπρεπε να ακολουθεί ένα μονοπάτι». – Σεντρίκ Κλαπίς

Τιμές Εισιτηρίων:
Γενική είσοδος 4,00 ευρώ
Κάτοχοι Κάρτας Μέλους CineΚάρταF, φοιτητές, μαθητές, κάτοχοι κάρτας ανεργίας 3,00 ευρώ

Εκδοτήρια:
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Εκδοτήριο Μεγάρου Μουσικής , πλ. Αριστοτέλους