Γεννημένη στις 16 Απριλίου του 1984, η Κλερ Φόι μας συστήθηκε αρχικά μέσα από αξιόλογες τηλεοπτικές σειρές, σε ρόλους εποχής. Στο «Wolf Hall» υποδύθηκε την Άννα Μπολέιν και στο «The Crown» την Βασίλισσα Ελισάβετ Β’, σε μία ερμηνεία που της χάρισε την Χρυσή Σφαίρα. Φέτος όμως η Βρετανίδα ηθοποιός κέρδισε δικαίως τις εντυπώσεις και στην μεγάλη οθόνη καθώς πρωταγωνίστησε με επιτυχία, σε δύο μεγάλες και φιλόδοξες παραγωγές, στον «Πρώτο Άνθρωπο» του Ντάμιεν Σαζέλ, αλλά και στο «Κορίτσι Στον Ιστό Της Αράχνης» του Φέντε Άλβαρεζ.

Ads

«Ο Πρώτος Άνθρωπος» (First Man – 2018) του Ντάμιεν Σαζέλ

Η νέα ταινία του βραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθέτη του «Whiplash» και του «La La Land», αποτελεί μία ιδιαίτερη βιογραφία του αστροναύτη Νιλ Άρμστρονγκ, του πρώτου ανθρώπου που πάτησε στη Σελήνη, στις 20 Ιουλίου του 1969. Το σενάριο βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Τζέιμς Χάνσεν, «First Man: A Life of Neil A. Armstrong». Τη διασκευή για την μεγάλη οθόνη έχει κάνει ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος του «Spotlight», Τζος Σίνγκερ.

image

Ads

Το φιλμ ακολουθεί την πορεία του Άρμστρονγκ από το 1961 έως το 1969, την περίοδο δηλαδή που η NASA προετοίμαζε πυρετωδώς το θρυλικό διαστημικό της πρόγραμμα, ώστε να στείλει την πρώτη επανδρωμένη αποστολή στο φεγγάρι. Ο αγώνας αυτός οδήγησε σε μια από τις πιο ριψοκίνδυνες και σπουδαίες αποστολές στην ιστορία της ανθρωπότητας. Πρωταγωνιστούν: Ράιαν Γκόσλινγκ, Κλερ Φόι, Κρίστοφερ Άμποτ, Κάιλ Τσάντλερ.

«Πριν ξεκινήσω να δουλεύω στον «Πρώτο Άνθρωπο», ήξερα την ιστορία της αποστολής στο φεγγάρι – αλλά λίγο διαφορετικά. Μόλις άρχισα να τη σκαλίζω, έμεινα έκπληκτος με την τρέλα και τον κίνδυνο της επιχείρησης. Ήθελα να καταλάβω τι ώθησε αυτούς τους ανθρώπους να ταξιδέψουν στο διάστημα και τι αισθανόταν εκείνη τη στιγμή.» – Ντάμιεν Σαζέλ

Πέρα όμως από την απεικόνιση του παθιασμένου, αδάμαστου, ανυπότακτου ήρωα, υπάρχει και η δραματική φιγούρα της συζύγου του, της Τζάνετ Άρμστρονγκ. Πρόκειται για μια γυναίκα που καλείται να χτίσει τη ζωή της γύρω από έναν περιπετειώδη άνθρωπο, κάνοντας σημαντικές θυσίες στον βωμό του απροσδόκητου ταξιδιού που θα γράψει ιστορία. Ενώ ο Νιλ Άρμστρονγκ ταξιδεύει προς τον ουρανό, η Τζάνετ (την υποδύεται εξαιρετικά η Κλερ Φόι) πρέπει να χειριστεί την επίγεια θλίψη της απώλειας και να είναι ταυτόχρονα η πνευματική ραχοκοκαλιά του εκκολαπτόμενου διαστημικού προγράμματος.

Διαβάστε επίσης:

«Το Κορίτσι Στον Ιστό Της Αράχνης» (The Girl in the Spider’s Web – 2018) του Φέντε Άλβαρεζ (Η.Π.Α., Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Γερμανία, Καναδάς)

Η Lisbeth Salander, η cult φιγούρα και πρωταγωνίστρια της σειράς βιβλίων Millennium, από την πένα του Stieg Larsson, επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη, με την διασκευή του «The Girl in the Spider’s Web« (“Το Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης”, εκδόσεις Ψυχογιός), του πιο πρόσφατου διεθνούς bestseller, γραμμένο από τον David Lagercrantz.

image

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο της αυτόκλητης τιμωρού η Κλερ Φόι, σταρ της σειράς «The Crown» και κάτοχος Χρυσής Σφαίρας για τον ρόλο της Βασίλισσας Ελίζαμπεθ. Σκηνοθετεί ο Φέντε Άλβαρεζ, δημιουργός του αναπάντεχου blockbuster «Μην Ανασαίνεις» (“Don’t Breathe”).

«Το κύριο στοιχείο που την περιγράφει για μένα είναι ότι δεν μοιάζει με κάτι άλλο κι αυτό είναι κάτι που ψάχνω ως δημιουργός, όταν επιλέγω την επόμενη ταινία μου. Έχει κάτι συγκεκριμένο που μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω μία ταινία που ήξερα ότι δεν χρειάζεται να μοιάζει με καμία άλλη. Είναι ένας παράξενος συνδυασμός ταινίας δράσης, δυνατού δράματος χαρακτήρων και σκανδιναβικού νουάρ. Όλα αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο και την κάνουν πολύ, πολύ διαφορετική. Η Lisbeth είναι ο λόγος που αποφάσισα να κάνω την ταινία. Κάνει κάτι που είναι επίκαιρο. Εκπροσωπεί τη γυναίκα που λέει: «Αρκετά!» – Φέντε Άλβαρεζ

«Τα αγάπησα τα βιβλία. Τα έχω διαβάσει δώδεκα χρόνια τώρα. Τότε, ήμουν είκοσι χρονών και διάβαζα για ένα κορίτσι είκοσι χρονών. Μου άνοιξαν τα μάτια, ειδικά αφού η γυναίκα είναι η πιο ενδιαφέρουσα παρουσία στην ιστορία. Είναι τελείως ανεξάρτητη. Έχει πολλά χρήματα, αλλά είναι χαμένη. Είναι μαχητής, αλλά σε αυτή την ταινία δεν έχει σκοπό. Οπότε παίρνει τις λάθος αποφάσεις για να βρει έναν σκοπό. Είναι πιο σκληρή από αυτό που δείχνει. Είναι η κλασική περίπτωση που δεν κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλο του.» – Κλερ Φόι

Διαβάστε επίσης: