Μερικές από τις πιο θανατηφόρες πυρκαγιές στις οδικές σήραγγες θα μπορούσαν να αποτραπούν, χάρη σε ένα νέο σύστημα υπέρυθρων καμερών που βρίσκεται ακόμα σε πειραματικός στάδιο. Το νέο αυτό σύστημα μπορεί να καταγράφει και να προειδοποιεί ποια αυτοκίνητα και φορτηγά φέρουν μεγαλύτερο ρίσκο να αρπάξουν φωτιά, προτού εισέλθουν στα τούνελ.

Ads

Πολλές από τις πυρκαγιές στις σήραγγες προκαλούνται από ατέλειες στα φρένα ενός οχήματος ή μηχανικά προβλήματα που ανεβάζουν επικίνδυνα τη θερμοκρασία του αμαξώματος. Μηχανικοί της Siemens στη Γερμανία πραγματοποιούν τις τελικές δοκιμές του συστήματος στην οδική σήραγγα Aubinger κοντά στο Μόναχο, τοποθετώντας τις υπέρυθρες κάμερες 1 χιλιόμετρο πριν την είσοδό της.

Οι εικόνες που θα παίρνονται θα συγκρίνονται αυτόματα με τις εικόνες αναφοράς για κάθε τύπο οχημάτων προσδιορίζοντας έτσι πιθανά σημάδια υπερθέρμανσης στα φρένα, τα ελαστικά του αυτοκινήτου, τη μηχανή ή σε άλλα μέρη. Σε περίπτωση κινδύνου το προσωπικό θα ειδοποιείται από ένα διακριτικό συναγερμό και θα σταματούν το όχημα για τον απαραίτητο έλεγχο.

Πολλές φορές η πυρκαγιά που ξεσπάει σε μια σήραγγα φουντώνει από εύφλεκτα φορτία φορτηγών, όπως έγινε το 1999 στην οδική σήραγγα Mont Blanc στις γαλλικές Άλπεις, όταν η φωτιά επεκτάθηκε από μαργαρίνη που μετέφερε μια νταλίκα με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 39 άνθρωποι.

Ads

Η Siemens στην προσπάθειά της να μπορέσει να σχεδιάσει και ένα σύστημα που προβλέπει και τέτοιου είδους κινδύνους, αναπτύσσει μια μεγάλης εμβέλειας μπαταρία(RFID) που με τη βοήθεια ραδιοκυμάτων θα προσδιορίζει και θα διαβιβάζει λεπτομερείς πληροφορίες για το φορτίο του εκάστοτε βαρέου οχήματος. Έτσι και οι πυροσβέστες σε ενδεχόμενη πυρκαγιά θα ξέρουν το εύφλεκτο υλικό που έχουν να αντιμετωπίσουν.

Πηγή: Newscientist