Μια νέα επιστημονική ανακάλυψη από Αμερικανούς ερευνητές σκοπεύει να ανακουφίσει τον πόνο σε εκατομμύρια ασθενείς και μάλιστα βρίσκεται μέσα στον οργανισμό μας.
Σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Σαιντ Λούις της πολιτείας Μισούρι, κατόρθωσαν να μπλοκάρουν τον πόνο σε τρωκτικά, χρησιμοποιώντας μια ουσία, που ονομάζεται Α3 και βρίσκεται στον εγκέφαλο των ποντικιών και το νωτιαίο μυελό τους και δρα ενάντια στα έντονα αισθήματα άλγους.

Η πρόσφατη έρευνα δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό, Brain. Όπως τονίζουν οι ερευνητές, η ουσία Α3 ενεργοποιείται μέσω της αδενοσίνης, ενός χημικού διεγέρτη που ενυπάρχει στον ανθρώπινο οργανισμό, ή μέσω συνθετικών φαρμάκων, που είναι παυσίπονα ή αναλγητικά.

«Εδώ και πάρα πολλά χρόνια έχει εκφραστεί η εκτίμηση πως εάν καταφέρουμε να αξιοποιήσουμε τις αναλγητικές δράσεις της αδενοσίνης, θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα βήμα μπροστά σε μια πιο αποτελεσματική θεραπεία για τους χρόνιους πόνους», δήλωσε η δρ. Ντανιέλα Σαλβεμίνι, καθηγήτρια φαρμακολογίας και επιστημών φυσιολογίας του πανεπιστημίου.
Αυτή η νέα μέθοδος ανακούφισης από τον πόνο θα μπορούσε να βοηθήσει στην πρόληψη των παρενεργειών που έχουν τα σημερινά αναλγητικά φάρμακα, όπως ο εθισμός και η ολοένα αυξανόμενη ανοχή του οργανισμού προς αυτά.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα υπάρχοντα φάρμακα λειτουργούν μέσω ορισμένων «μονοπατιών»: κυκλώματα που συμπεριλαμβάνουν οπιοειδή, αδρενεργά και διαύλους ασβεστίου.
Εάν τα ευρήματα αποδειχθούν σωστά, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στη δημιουργία νέων μη εθιστικών φαρμάκων για εκατομμύρια ανθρώπους.

«Τα ευρήματά μας συνιστούν ότι ο στόχος αυτό μπορεί να επιτευχθεί εάν εστιάσουμε τη μελλοντική έρευνά μας ειδικά στο δίαυλο A3AR, καθώς η ενεργοποίησή του παρέχει μεγάλη αναλγητική δράση ενάντια σε πολλά είδη πόνου», επισήμανε – μεταξύ άλλων – η δρ. Σαλβεμίνι.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η αδενοσίνη ερευνάται επίσης και για αντιφλεγμονώδεις αλλά και για αντικαρκινικές δράσεις.