Πρώτος μεταξύ των 12 κορυφαίων ερευνητών του 2009, σύμφωνα με την Thomson Reuters, είναι ο Γερμανός Ρούντολφ Γιάνις του MIT, ο οποίος ασχολείται με την τελειοποίηση της μετατροπής απλών δερματικών κυττάρων σε τεχνητά βλαστικά κύτταρα (iPS). Τα κύτταρα αυτά σχεδιάζει να τα αξιοποιήσει για την αντιμετώπιση της νόσου του Πάρκινσον, της δρεπανοκυτταρικής αναιμίας και άλλων παθήσεων.

Κριτήριο για την είσοδο στην ετήσια λίστα Science Watch της Thomson Reuters, η οποία είναι μητρική εταιρεία του πρακτορείου Reuters, είναι ο αριθμός που οι νέες δημοσιεύσεις κάθε ερευνητή εμφανίζονται ως παραπομπές στην επιστημονική βιβλιογραφία, καθώς όσο περισσότερες οι παραπομπές, τόσο σημαντικότερες πρέπει να είναι οι δημοσιεύσεις.

Στην ίδια λίστα συναντάμε επίσης τους Μαρκ Ντάλι, Ντέιβιντ Αλτσουλερ, Πολ ντε Μπάκερ και Έρικ Λάντερ, γενετιστές του MIT και του Ινστιτούτου Broad του Χάρβαρντ για το έργο τους στις μελέτες γενωμικού συσχετισμού (GWA), οι οποίες εντοπίζουν μεταλλάξεις που σχετίζονται με ασθένειες.

Ο Γκονσάλο Αμπεκασίς, μαθηματικός της Βιοστατιστικής που συνεργάζεται με τους γενετιστές του Ινστιτούτου Broad.

Οι Αντρε Γκάιμ και Κονσταντέν Νοβολέσοφ του Πανεπιπιστημίου του Μάντσεστερ, οι οποίοι ανακάλυψαν το γραφένιο, ένα πολλά υποσχόμενο υλικό που αποτελείται από μονοατομικά φύλλα άνθρακα, καθώς και μια κολλητική ταινία που λειτουργεί όπως τα πέλματα του σαμιαμιδιού.

Ο Κάρλο Κρόους του Πανεπιστημίου του Οχάιο για τις έρευνές του στο microRNA και το ρόλο του στον καρκίνο.

Ο μαθηματικός Τσι-Χουάν Τσε του Πανεπιστημίου Ντονγκουά της Σαγκάης για τις εργασίες του στην επίλυση περίπλοκων μαθηματικών προβλημάτων.

Ο ανοσολόγος Σιζούο Ακίρα του Πανεπιστημίου της Οζάκα (κορυφαίος ερευνητής των ετών 2005 και 2006) για τις εργασίες του σε υποδοχείς κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος.

Και ο θεωρητικός φυσικός Μιχαήλ Κάτσνελσον του Πανεπιστημίου Radboud της Ολλανδίας για το έργο του στη συμπυκνωμένη ύλη.