Ένα υλικό που απελευθερώνει φως -ορατό με συσκευές νυχτερινής όρασης- για 2 εβδομάδες με μόλις ενός λεπτού έκθεση στον ήλιο κατασκεύασε μία ομάδα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο της Georgia, στις ΗΠΑ.

Οι επιστήμονες, που δημοσίευσαν τα επιτυχή αποτελέσματα των προσπαθειών τους  στο περιοδικό Nature Materials, σημειώνουν πως το εν λόγω υλικό θα μπορούσε να έχει στρατιωτικές, αλλά και ιατρικές χρήσεις.

Το υλικό συνδυάζει ιόντα τρισθενούς χρωμίου, τα οποία εκπέμπουν σχεδόν υπέρυθρη ακτινοβολία, με οξείδια του ψευδαργύρου. Τα ιόντα χρωμίου απελευθερώνουν σχεδόν όλη την ακτινοβολία μέσα σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου, ύστερα από την έκθεσή τους στο φως του ήλιου.

Ωστόσο, τα οξείδια ψευδαργύρου παγιδεύουν την ενέργεια αναγκάζοντάς τη να απελευθερώνεται σε μια περίοδο 360 ωρών.

Ύστερα από σχετικά πειράματα οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Georgia ανακάλυψαν πως το συγκεκριμένο υλικό που δημιούργησαν έχει τη δυνατότητα να φορτιστεί και πάλι ακόμα και σε συνθήκες μειωμένου φωτός.

Επιπλέον, το υλικό δεν χρειάζεται να εκτεθεί απευθείας στην ηλιακή ακτινοβολία, αντίθετα μπορεί να φορτιστεί σε σκιά, κάτω από το νερό, ακόμα και μέσε σε διάλυμα χλωρίνης.

Όπως σημείωσε ο Zhengwei Pan, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας, το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετο σε κεραμικούς δίσκους ή να αναμειχθεί με μπογιές και μελάνια.

«Επίσης πειραματιζόμαστε με νανοσωματίδια του υλικού για να διαπιστώσουμε αν θα μπορούσαν αυτά να προσκολληθούν σε καρκινικά κύτταρα, ώστε να μπορούν οι γιατροί να τα εντοπίσουν ευκολότερα», πρόσθεσε ο Pan.

Ακόμη σημείωσε πως το νέο υλικό θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανάπτυξη νέας γενιάς ηλιακών κυττάρων, χάρη στην αποτελεσματικότητά του στη συλλογή και αποθήκευση του ηλιακού φωτός.