Το 2021 έδωσε στους αναζητητές της αλήθειας και τους κυνηγούς εξωγήινων τόσο καινούργια μυστήρια όσο και κάποιες απαντήσεις όπως π.χ. την αναφορά του Αμερικανικού Πενταγώνου σχετικά με τις θεάσεις ΑΤΙΑ (Αγνώστης Ταυτότητας Ιπτάμενα Αντικείμενα τα γνωστά μας UFO), ή την ανακάλυψη εξωπλανητών ικανών να συντηρήσουν ζωή.

Το επιστημονικό site livescience αναφέρει εννιά καινούργια πράγματα που μάθαμε την χρονιά που μας πέρασε γύρω από την εξωγήινη ζωή.

1. Τα ΑΤΙΑ είναι αληθινά και η Αμερικανική κυβέρνηση το ξέρει

Τον Ιούνιο το Αμερικανικό Πεντάγωνο έδωσε στην δημοσιότητα μια πολλά αναμενόμενη μελέτη γύρω απο τις θεάσεις ΑΤΙΑ κατά το χρονικό διάστημα 2004 έως 2021 που αφορούσε 144 καταγεγραμμένες περιπτώσεις. Σκοπός της μελέτης ήταν η εκτίμηση της απειλής από τα λεγόμενα Unidentified Aerial Phenomena ή UAP, με τελικό αποτέλεσμα την επίσημη επιβεβαίωση τέτοιων θεάσεων που έως τώρα ήταν γνωστές από δημοφιλείς αναρτήσεις στο διαδίκτυο.

Απο την άλλη όμως η  σύντομη (μόλις 9 σελίδες) εκτίμηση αποδίδει κάποιες απο αυτές τις θεάσεις UAP σε φυσικά αντικείμενα, όπως πούλια ή μπαλόνια και σε ακραίες περιπτώσεις άκρως απόρρητα μηχανήματα των ΗΠΑ ή ξένων κρατών. Και οι θιασώτες των εξωγήινων δυσαρεστήθηκαν μια και η μελέτη δεν αποδίδει καμία από αυτές τις θεάσεις ξεκάθαρα σε εξωγήινη εμπλοκή.

2. Οι μάυρες τρύπες μπορεί να αποτελούν  πηγή ενέργειας για εξωγήινους

Ενώ οι αναζητητές εξωγήινης ζωή ψάχνουν εξωπλανήτες, μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Monthly Notices of the Royal Astronomical Society τον Ιούλιο, στρέφει την προσοχή μας σε ένα απολύτως φυσικό φαινόμενο τις μαύρες τρύπες.

Επειδή οι μαύρες τρύπες δύνανται να εκπέμψουν ενέργεια 100 χιλιάδες φορές δυνατότερη από ένα άστρο σαν τον Ήλιο, αποτελούν τον ιδανικό στόχο για εξωγήινους πολιτισμούς που θέλουν να τροφοδοτήσουν με ενέργεια τις διαγαλαξιακές τους φιλοδοξίες. Για τον σκοπό αυτο τέτοιοι πολιτισμοί κατασκευάζουν τις λεγόμενες σφαίρες του Νταίσον (Dyson Spheres) τεράστιες σφαίρες που απορροφούν την ενέργεια του δίσκου της καυτής λευκής ύλης, που στροβιλίζεται γύρω απο τον ορίζοντα μιας μαύρης τρύπας. Οι αλλαγές στην εκπεμπόμενη ενέργεια των μαύρων τρυπών θα μπορούσαν θεωρητικά να ανιχνευτούν από τους γήινους επιστήμονες μέσα απο την κατάλληλ χρήση των τηλεσκοπίων.

3. Οι εξωγηίνοι πλανήτες μπορεί να μήν μοίαζουν με την Γη

Συνήθως η αναζήτηση εξωγήινης ζωής επικεντρώνεται στην εύρεση πλανητών παρόμοιων με την Γη. Μια έρευνα στο Astrophysical Journal τον περασμένο Αύγουστο όμως προτείνει να στραφεί η έρευνα και προς Υκεανούς πλανήτες με  μέγεθος 2,5 φορες αυτό της Γης και έχουν τεράστιες ποσότητες νερού σε μορφή ωκεανών, κάτω απο ατμόσφαιρες πλούσιες σε υδρογόνο.

Τέτοιοι πλανήτες μπορεί να αποτελούν ιδανικό τόπο για να εξελιχθούν μικροβιακή ζωή παρόμοια με τα γνωστά μας Ακραιόφιλα που έχουν αποδείξει την ικανότητα επιβίωσης ακόμα και στα πλέων ακραία περιβάλλοντα όπως οι υδροθερμικές πηγές.

Με τέτοιος πλανήτες να υπάρχουν σε αφθονία σε ολόκληρο τον Γαλαξία η πιθανότητα κάποιος από αυτούς να φιλοξενεί ζωή είναι αυξημένη.

4. Ένας απο τους δορυφόρους του Κρόνου μπορεί να φιλοξενεί ζωή

Το μεθάνιο που εκλύεται από τον Εγκέλαδο τον 6ο μεγαλύτερο δορυφόρο του πλανήτη Κρόνου, μπορεί να αποτελεί σημάδι οτι η ζωή βρίθει στην υπόγεια θάλασσα του σύμφωνα με μία μελέτη που βγήκε τον Ιούνιο.

Το 2005 η διαστημοσυσκευή της ΝΑΣΑ Κασίνι ανακάλυψε πίδακες που εκσφενδόνιζαν σωματίδια παγωμένου νερού στο διάστημα απο ρωγματώσεις κοντά στον Νότιο Πόλο του Εγκέλαδου. Το υλικό αυτό θεωρείται οτι προέρχεται απο έναν τεράστιο υπόγειο ωκεανό που κρύβεται κάτω απο την παγωμένη επιφάνεια του δορυφόρου. Πέρα απο νερό στους πίδακες ανιχνεύθηκαν και άλλες οργανικές ενώσεις με βάση τον άνθρακα όπως το μεθάνιο αλλά και διυδρογόνο.

Στην νέα μελέτη οι επιστήμονες έτρεξαν μια σειρά από υπολογιστικά μοντέλα προκειμένου να διαπιστώσουν εάν αυτές οι ενώσεις μπορεί να αποτελούν απόδειξη της ύπαρξης μικροβίων που τρέφονται με υδρογόνο και παράγουν μεθάνιο σαν υποπροϊόν. Τα αποτελέσματα των μοντέλων ήταν θετικά, στηρίζοντας την άποψη ότι ο παγωμένος Εγκέλαδος μπορεί να φιλοξενεί μικροβιακή ζωή.

5. Οι επιστήμονες απορρίπτουν τα απορρίμματα της εξωγήινης ζωής που βρίσκονται ήδη στο Ηλιακό μας σύστημα

Σύμφωνα με το πρόσφατο βιβλίο του Avi Loeb αστροφυσικού του Χάρβαρντ, με τίτλο “Εξωγηίνο : τα πρώτα σημάδια ευφυούς ζωής πέρα από την Γη” , το παράξενο αντικείμενο με σχήμα πούρου και όνομα Oumuamua – που πέρασε από το ηλιακό μας σύστημα το 2017 – αποτελεί σίγουρα κομμάτι εξωγηίνης τεχνολογίας.

Στο βιβλίο του ο Loeb δηλώνει οτι το παράξενο σχήμα του, η απρόσμενη φωτεινότητα του και η επιτάχυνση που είχε μακριά απο τον Ήλιο, υποδηλώνουν ότι το Oumuamua δέν είναι κάτι το φυσικό, αλλά ένα μέρος εξωγήινης τεχνολογία που εκτινάχθηκε προς το Ηλιακό μας σύστημα κατά λάθος.

Απο την άλλη η πλειοψηφία των επιστημόνων που το εξέτασαν το κατατάσουν σαν κάτι τελείως φυσικό.

6. Χιλίαδες εξωγηίνοι κόσμοι μπορεί να παρακολούθησαν την ανθρωπότητα να εξελίσεται

Ενώ οι ανθρώπινες προσπάθειες για την εξεύρεση εξωγήινης ζωής ξεκίνησαν τα τελευταία 100 χρόνια, στο ίδιο διάστημα πάνω απο 1700 ανεπτυγμένοι πολιτισμοί μπορεί να μας παρακολουθούσαν να εξελισσόμαστε.

Σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσιεύτηκε στο έντυπο Nature 1715 κοντινά αστρικά συστήματα έχουν την τέλεια γωνία θέασης της Γης τα τελευταία 5 χιλιάδες χρόνια, με 1400 από αυτά να συνεχίζουν να έχουν την ίδια θεα και σήμερα

Όλα αυτά τα αστρικά συστήματα βρίσκονται σε απόσταση 300 ετών φωτός από τον πλανήτη μας, με 75 από αυτά να βρίσκονται λιγότερα απο 100 έτη φωτός μακριά. Με δεδομένο ότι η ανθρωπότητα εκπέμπει ραδιοκύματα τα τελευταία 100 χρόνια, αυτα τα 75 μπορεί να έχουν ακούσει ήδη τις εκπομπές μας.

Αυτό υποστηρίζει η Lisa Kaltenegger αναπληρώτρια καθηγήτρια αστρονομίας και διευθυντής του Ινστιτούτου Carl Sagan στο Πανεπιστήμιο του Κόρνελ.  Εάν οι υποθετικοί αυτοί πολιτισμοί θελήσουν να απαντήσουν είναι ενα άλλο ερώτημα

7. Δέν υπάρχει “βέλτιστος” τρόπος επικοινωνίας με εξωγηίνους

Ακόμα και εάν οι εξωγήινοι βρίσκονται κοντά σχετικά και μας ακούνε το ερώτημα παραμένει : Ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να μιλήσουμε μαζί τους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς ιδιαίτερα χρήσιμα εμφανίζονται τα ραδιοκύματα μεταξύ 1420 και 1700 megahertz  μια περιοχή του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος που παραμένει καθαρή από  τον θόρυβο υποβάθρου του διαστήματος.

Από την άλλη η απόσταση αδυνατίζει τα ραδιοκύματα κάνοντας ολοένα και πιο δύσκολη την ανίχνευση τους όσο οι αποστάσεις μεγαλώνουν. Σαν εναλλακτική προτείνεται η χρήση ακτίνων laser που δεν έχουν το ίδιο πρόβλημα αλλά απαιτούν προσεκτική στόχευση ώστε οι υποθετικοί εξωγήινοι να μπορέσουν να τις λάβουν επιτυχώς.

8. Η ίδια μας η τεχνολογία μπορεί να μας στέκεται εμπόδιο

Στις 29 Απριλίου 2019 οι επιστήμονες ανακάλυψαν ενα σήμα που εκπεμπόταν προς την Γη, προερχόμενο όπως φαινόταν απο τον Εγγύτατο του Κενταύρου – το κοντινότερο σε μας αστρικό σύστημα που φιλοξενούσε τουλάχιστον έναν φιλόξενο για την ζωή πλανήτη.

Επειδή το σήμα άνηκε σε μια στενή ζώνη συχνοτήτων που σπανίως δημιουργούνται από ανθρώπινους παράγοντες, όπως αεροσκάφη ή δορυφόροι οι ερευνητές το εξέλαβαν σαν πιθανό σημάδι εξωγήινης τεχνολογίας.  Το σήμα όμως δεν επαναλήφθηκε ποτέ κάτι που μία πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Νature τον Οκτώβριο  εξηγεί σαν αποτέλεσμα τις βλάβης ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή ή κινητού τηλεφώνου σε κοντινή απόσταση με το ραδιοτηλεσκόπιο που ανίχνευσε το σήμα.

Στην νέα μελέτη οι ειδικοί επανεξέτασαν τα δεδομένα του 2019 και ανακάλυψαν πολλά απο τα στοιχεία που έλειπαν απο το σήμα ώστε να τον χαρακτηρίσουν σαν ανθρώπινο ήταν απλά το απότοκο ηλεκτρονικών κυκλωμάτων κοινών σε πολλές ηλεκτρονικές συσκευές που εμφάνισαν μια βλάβη.

Περαιτέρω έρευνα για να αποκλειστούν μελλοντικά τέτοιες εσφαλμένες “ανακαλύψεις” και αυξημένη ικανότητα φιλτραρίσματος του ανθρώπινου ηλεκτρονικού θορύβου θα βοηθούσε σημαντικά τους ειδικούς.

9. Οι απαγωγές απο εξωγήινους είναι απλά …διαυγή ονειρα

Διαυγή όνειρα στα οποία οι άνθρωποι έχουν μερικώς συνείδηση και άρα μπορούν να ελέγξουν τα όνειρα τους κατά την διάρκεια του ύπνου, ίσως αποτελούν την απάντηση στις ιστορίες που μιλάνε για απαγωγή απο εξωγήινους σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο.

Άνθρωποι ισχυρίζονται οτι έπεσαν θύματα τέτοιων απαγωγών απο τον 19ο αιώνα ήδη, με τις περιγραφές να μοιάζουν έντονα ονειρικές και να βγάζουν αισθήματα φόβου και παράλυσης.Είναι γνωστό οτι κάποιες καταστάσεις ύπνου παρουσιάζουν παρόμοια συμπτώματα με αποτέλεσμα Ρώσοι ερευνητές να αναρωτηθούν για το κατα πόσο πειράματα γύρω απο τον ύπνο θα μπορούσαν να δώσουν στοιχεία γύρω απο τις λεγόμενες απαγωγές.

Οι ερευνητές παρακίνησαν 152 ανθρώπους με διαυγή όνειρα να ονειρευτούν συναντήσεις με ΑΤΙΑ και εξωγήινους και ανακάλυψαν ένας αριθμός από αυτούς βίωσα όνειρα που έμοιαζαν με τις αντίστοιχες περιγραφές όσων δήλωναν ότι είχαν πέσει θύματα μιας τέτοιας απαγωγής.

Απο όσους περιέγραψαν τα όνειρα τους σαν ρεαλιστικά, ενα ποσοστό 24% δήλωσε ότι βίωσε υπνική παραλυση και έντονο φόβο. Ή έρευνα αυτή έρχεται να αμφισβητήσει την πεποίθηση πολλών από τους ‘απαχθέντες’ οτι όντως έπεσαν θύματα απαγωγής και να προτείνει απλά ότι βίωσαν ένα έντονα διαυγές όνειρο.