Αίρεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων ΙΧ αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης στο νομοσχέδιο για τον νέο τρόπο έκδοσης των οικοδομικών αδειών,  το οποίο ψηφίστηκε στη Βουλή. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές Euro 5 ή Euro 6, γεγονός που συνεπάγεται ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας εξακολουθεί να ισχύει για παλαιότερου τύπου πετρελαιοκίνητα. Με κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Μεταφορών αναμένεται να τεθούν και μία σειρά άλλων απαιτήσεων όπως π.χ. το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο εκπομπής καυσαερίων.

Ads

«Η παρούσα ρύθμιση δεν εφαρμόζεται για περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης εφόσον η τεχνολογία τους δεν πληροί εκ κατασκευής, κατ’ ελάχιστον, συγκεκριμένες απαιτήσεις ανώτατων ορίων εκπομπών καυσαερίων, οι οποίες καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών ΠΕΚΑ και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Με την παραπάνω απόφαση καθορίζονται επίσης τα ακριβή γεωγραφικά όρια των ανωτέρων περιοχών, οι όροι και προϋποθέσεις χορήγησης αδειών κυκλοφορίας καθώς και οι όροι κυκλοφορίας και άλλα σχετικά μέτρα αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης», αναφέρει μεταξύ άλλων η τροπολογία.
 
Η άρση ισχύει και για τα επαγγελματικά οχήματα βάρους έως και 4 τόνων.
 
Σύμφωνα με την εν λόγω απόφαση τα οχήματα που είναι εφοδιασμένα με ντίζελ κινητήρες τεχνολογίας «Euro 5 ή 6» θα μπορούν πλέον να κυκλοφορούν ελεύθερα.

Το ΥΠΕΚΑ έχει δεσμευτεί για την παράλληλη θέσπιση συμπληρωματικών μέτρων και κινήτρων για την μείωση της εκπομπής ρύπων και μικροσωματιδίων, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον, αλλά και να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας.

Σύμφωνα με το υπουργείο μεταξύ άλλων εξετάζονται η εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων από ειδικά κινητά συνεργεία του ΥΠΕΚΑ, η εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης της διακίνησης των καυσίμων για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και η νοθεία των καυσίμων και ο περιορισμός της κυκλοφορίας των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.

Ads

Με την ίδια απόφαση το υπουργείο έχει δεσμευτεί ότι θα καθοριστεί και ο «Πράσινος Δακτύλιος», εντός του οποίου θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των αντιρρυπαντικής τεχνολογίας πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Δηλαδή, τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα. Παράλληλα θα καθοριστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης των αδειών κυκλοφορίας και λοιπά μέτρα που αφορούν την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
 
Με τα έως σήμερα δεδομένα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να τεθεί το όριο των 135-140 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο στις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα για τα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας από το 2009 και ή νεότερη, τα οποία θα κυκλοφορούν ελεύθερα μέσα στον «Πράσινο Δακτύλιο». Για τα παλαιότερης τεχνολογίας οχήματα θα τεθούν σε ισχύ περιορισμοί στην κυκλοφορία τους και ίσως ισχύσει το μέτρο των μονών – ζυγών όπως σήμερα.