Βραβείο Pulitzer ερευνητικού ρεπορτάζ κατέκτησε η μη κερδοσκοπική οργάνωση ενημέρωσης ProPublica για το ρεπορτάζ της με θέμα τις ενέργειες του νοσηλευτικού προσωπικού νοσοκομείου της Νέας Ορλεάνης, κατά τη διάρκεια του καταστροφικού Κατρίνα. Η βράβευση αυτή δείχνει την ολοένα αυξανόμενη επιρροή μη συμβατικών επιχειρηματικών μοντέλων στο χώρο της ενημέρωσης.

Ads

H ProPublica, η οποία λειτουργεί από τον Ιούνιο του 2008, προσφέρει την ακόλουθη υπηρεσία: οι συνεργάτες της παράγουν άρθρα ερευνητικού ρεπορτάζ, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να δημοσιεύσουν δωρεάν μεγάλοι ειδησεογραφικοί οργανισμοί, οι οποίοι έχουν μειώσει το δημοσιογραφικό τους προσωπικό εξαιτίας της κρίσης. Το άρθρο λοιπόν, το οποίο και κέρδισε το Pulitzer, είχε γραφτεί από την Sheri Fink της ProPublic και δημοσιευτεί από το New York Times Magazine, με τίτλο «Οι Θανατηφόρες Επιλογές στο Μεμόριαλ.»

Επίσης η ιστοσελίδα www.sfgate.com της San Francisco Chronicle διακρίθηκε με το Pulitzer εικονογραφημένων, το οποίο δόθηκε για πρώτη φορά φέτος σε σχέδιο δημοσιευμένο σε ιστοσελίδα.

Το βραβείο ερευνητικού ρεπορτάζ απονεμήθηκε εξ ημισείας και στις Barbara Laker και Wendy Ruderman των Philadelphia Daily News.

Ads

Στην πραγματικότητα, την πλειοψηφία των σημαντικών αυτών βραβείων κέρδισαν σημαντικές εφημερίδες, όπως η Washington Post και οι New York Times.
Τα περισσότερα βραβεία απονεμήθηκαν στην Washington Post, η οποία φέτος τιμήθηκε με τέσσερις διακρίσεις: διεθνούς ρεπορτάζ (Anthony Shadid, για τον πόλεμο στο Ιράκ), αναγνώσματος «feature» (Gene Weingarten, σχετικά με τους γονείς που σκοτώνουν κατά λάθος τα παιδιά τους, ξεχνώντας τα μέσα στο αυτοκίνητο), σχολίου (Kathleen Parker) και κριτικής (Sarah Kaufman).
Οι New York Times τιμήθηκαν φέτος με δύο βραβεία, εκείνα του ρεπορτάζ εσωτερικού (Matt Richtel) και επεξηγητικού ρεπορτάζ (Michael Moss).

Αξιοσημείωτη είναι, πάντως, η άνοδος των online μέσων ενημέρωσης, τα οποία κατάκτησαν φέτος δυο βραβεία (με την ProPublic και το βραβείο εικονογραφημένων στο sfgate.com). Ενώ πέρυσι, λοιπόν, οι συμμετοχές στα βραβεία των μέσων αυτών είχαν φτάσει τις 65, φέτος ξεπέρασαν τις 100.

Αναλυτκότερα, τα βραβεία Pulitzer για το 2010 έχουν ως εξής:

Δημοσίου Καθήκοντος και καλύτερου χρηστικού ρεπορτάζ –Bristol Herald Courier (Βανκούβερ)

Καλύτερης κάλυψης έκτακτης επικαιρότητας – The Seattle Times

Ερευνητικής Δημοσιογραφίας – Barbara Laker και Wendy Ruderman (Philadelphia Daily News) και η Sheri Fink (ProPublica, σε συνεργασία με το New York Times Magazine)

Καλύτερης ανάλυσης θέματος – Michael Moss και η συντακτική ομάδα των New York Times

Καλύτερου Τοπικού Ρεπορτάζ – Raquel Rutledge (Milwaukee Journal Sentinel)

Καλύτερου Εθνικού Ρεπορτάζ – Matt Richtel και η συντακτική ομάδα των New York Times

Καλύτερου Διεθνούς Ρεπορτάζ – Anthony Shadid (The Washington Post)

Καλύτερου Ελεύθερου Ρεπορτάζ– Gene Weingarten (The Washington Post)

Καλύτερου Σχολίου
– Kathleen Parker (The Washington Post)

Καλύτερης Κριτικής – Sarah Kaufman (The Washington Post)

Καλύτερης συγγραφής σημειώματος αρχισυντάκτη – Tod Robberson, Colleen McCain Nelson και William McKenzie (The Dallas Morning News)

Καλύτερου σκίτσου για editorial – Mark Fiore, freelance δημοσιογράφος, για τα σκίτσα του στον ιστότοπο SFGate.com

Καλύτερης φωτογραφίας σε έκτακτη επικαιρότητα – Mary Chind (The Des Moines Register)

Καλύτερης Φωτογραφίας σε ελεύθερο ρεπορτάζ – Craig F. Walker (The Denver Post)

Καλύτερου Μυθιστορήματος – Tinkers του Paul Harding (Bellevue Literary Press)

Καλύτερου Θεατρικό έργου – Next to Normal, σε μουσική του Tom Kitt, βιβλίο και στίχοι του Brian Yorkey

Καλύτερης ιστορίας / διηγήματος – Lords of Finance: The Bankers Who Broke the World του Liaquat Ahamed (The Penguin Press)

Καλύτερης Βιογραφίας – The First Tycoon: The Epic Life of Cornelius Vanderbilt του T.J. Stiles (Alfred A. Knopf)

Καλύτερου Ποιήματος – Versed του Rae Armantrout (Wesleyan University Press)

Καλύτερου μη μυθοπλαστικού διηγήματος – The Dead Hand: The Untold Story of the Cold War Arms Race and Its Dangerous Legacy του David E. Hoffman (Doubleday)

Καλύτερης μουσικής – Violin Concerto της Jennifer Higdon (Lawdon Press)