Η εξοικείωση των ανθρώπων με το διαδίκτυο μοιάζει να εξελίσσει και τις αγορές. Αρχικά, το Google δημιούργησε την πλατφόρμα για ελεύθερη αγορά και διαφήμιση, το Facebook ανέπτυξε την ελεύθερη κοινωνική δικτύωση, ενώ η Apple μέσω του iTunes έδωσε τη δυνατότητα της ηλεκτρονικής αγοράς. Το επόμενο φιλόδοξο και πρωτοποριακό βήμα έρχεται από το PayPal και μάλιστα στο κόσμο των πληρωμών.

Ads

Εφαρμογές όπως το PayPal, το TwitPay, το Square, το Obopay (εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα) κ.α επιτρέπουν στους χρήστες να μεταφέρουν χρήματα πληκτρολογώντας τον κωδικό της πιστωτικής τους κάρτας και το ποσό που επιθυμούν να μεταφέρουν. Με αυτό το τρόπο οι τράπεζες περνούν εν μέρει στο περιθώριο ενώ ταυτόχρονα η συναλλαγές γίνονται φθηνότερες καθώς αφαιρείται και το τραπεζικό κόμιστρο για τις συναλλαγές. Επιπλέον η όλη διαδικασία είναι πολύ πιο σύντομη.

Ενδεικτικό της νέας τάσης είναι ότι ήδη το PayPal αριθμεί 15.000 χρήστες και μέσω αυτού διακινούνται 15 εκατομμύρια δολάρια. Παράλληλα πλήθος εταιρειών στο διαδίκτυο εδώ και χρόνια έχουν αναπτύξει συστήματα για ηλεκτρονικές αγορές, οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσω ενός υπολογιστή.

Πλέον μέσω του διαδικτύου δημιουργείται μία νέα πραγματικότητα στις αγορές και στη μεταφορά χρημάτων εκτός τραπεζικού τομέα.

Ads