Κινεζική μηχανή αναζήτησης με τη συμμετοχή της Microsoft απειλεί την κυριαρχία του Google Search, την ίδια στιγμή που η Google έχει βάλει στο στόχαστρο το “μονοπώλιο” του Facebook και, λανσάροντας το Google+, σκοπεύει να αναδειχθεί στην κορυφή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ads

Τρίτη και τυχερή απόπειρα της Google να χτυπήσει το Facebook;

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Google, προσπαθεί να κατακτήσει μερίδιο από την πίτα των 500 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook, καθώς δυο προηγούμενες απόπειρές της, με τα Google Wave και Google Βuzz δεν κατάφεραν να κερδίσουν την προτίμηση των χρηστών του διαδικτύου.

Το τελευταίο πρόγραμμα, μάλιστα, δημιούργησε και προβλήματα στην εταιρεία, η οποία τον Απρίλιο έφτασε σε δικαστικό συμβιβασμό με μηνυτές της για την υπηρεσία Google Buzz, αφού κατηγορήθηκε ότι εξαπάτησε τους πελάτες της και παραβίασε την πολιτική της για τα προσωπικά δεδομένα, καθώς όλοι οι χρήστες του Gmail είχαν χωρίς ποτέ να το ζητήσουν και λογαριασμό στο Google Buzz.

Ads

Το Google+, λοιπόν, είναι βασισμένο σε μεγάλο βαθμό στο σχεδιασμό του ανταγωνιστή του, Facebook, με τη διαφορά ότι παρέχει τη δυνατότητα βίντεο-συνομιλίας μεταξύ φίλων και στηρίζεται στη δημιουργία μικρών και ευέλικτων γκρουπ φίλων. Μέσω της εφαρμογής “Circles”, δηλαδή, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται διαφορετικού είδους δεδομένα με συγκεκριμένους φίλους τους κι όχι με το σύνολο των επαφών τους.

“Οι δημοσιεύσεις μέσω Διαδικτύου χρειάζονται μια σοβαρή εναλλακτική πρόταση και αυτή είναι η στιγμή που ξεκινάμε. Αλλα εργαλεία ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης κάνουν ιδιαίτερα δύσκολη την επιλεκτική κοινοποίηση δεδομένων σε μικρά γκρουπ”, τονίζει το δελτίο τύπου που εξέδωσε η εταιρεία.

Παράλληλα, οι χρήστες της νέας εφαρμογής θα έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται σχόλια, φωτογραφίες και να ανταλάσσουν μηνύματα, καθώς και να βρίσκουν χάρτες της περιοχής που τους ενδιαφέρει μέσω της Google Maps. H ενσωμάτωση, μάλιστα, στο Google+ υπηρεσιών τις οποίες ήδη παρέχει με μεγάλη επιτυχία η Google θεωρείται και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του.

Το αστείο της υπόθεσης είναι, βέβαια, ο χρήστης με τα περισσότερα “follow” στη νέα υπηρεσία της Google δεν είναι άλλος από τον διευθύνοντα σύμβουλο και ιδρυτή του Facebook, Mark Zuckerberg, σύμφωνα πάντα με τον μετρητή της υπηρεσίας Google statistics.

Για την ώρα, πάντως, το Google+ είναι διαθέσιμο δοκιμαστικά σε λίγους χρήστες, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει να το διαθέσει σύντομα στο διαδίκτυο, καθώς έχει μεγάλες ελπίδες για την επιτυχία του. Δεν είναι όλοι, πάντως, τόσο αισιόδοξοι, καθώς αρκετοί αναλυτές εκτιμούν ότι η νέα αυτή υπηρεσία της Google δεν θα μπορέσει να χτυπήσει την παντοδυναμία του Facebook στον χώρο τον ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης.

Κινεζική μηχανή αναζήτησης στα αγγλικά με τις πλάτες της Microsoft

Την ίδια στιγμή, λοιπόν, που η Google είναι απασχολημένη προσπαθώντας να ανταγωνιστεί το Facebook, μια νέα μηχανή αναζήτησης απειλεί το “δυνατό χαρτί” της εταιρείας, το εξαιρετικά δημοφιλές Google Search. Όταν μάλιστα πρόκεται για συνεργασία της Microsoft με την ισχυρότερη εταιρεία της κινεζικής διαδικτυακής αγοράς, η Google, μάλλον θα πρέπει να ανησυχεί.

Ο στόχος της Microsoft είναι διττός: με τη νέα μηχανή αναζήτησης που ετοιμάζει θα μπορέσει να ανταγωνιστεί το μονοπώλιο της Google, την ίδια στιγμή που θα καταφέρει να αυξήσει την παρουσία της στην Κίνα, τη μεγαλύτερη διαδικτυακή αγορά στον κόσμο. Υπενθυμίζεται, εξάλλου, ότι η Google έχει αποχωρήσει από την κινεζική αγορά μετά από διαμάχη για θέματα λογοκρισίας με την κυβέρνηση της χώρας.

Τη συνεργασία της με την κινεζική μηχανή αναζήτησης, Baidu, ανακοίνωσε, λοιπόν, η Microsoft, επισημαίνοντας ότι σκοπός είναι, μέχρι το τέλος του 2011 οι χρήστες της θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αναζητήσεις και στα αγγλικά, δυνατότητα η οποία δεν παρεχόταν μέχρι τώρα.

Η Baidu μπορεί, δηλαδή, να ελέγχει το 75% της κινεζκής διαδικτυακής αγοράς και να μετράει πάνω από 470 εκατ. χρήστες, αλλά προσπαθεί μάταια για χρόνια να βελτιώσει τις δυνατότητές της σην αναζήτηση αγγλόφωνων αποτελεσμάτων. “Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα μεγάλο ευρετήριο αγγλόφωνων σελίδων. Γιατί, λοιπόν, να μη συνεργαστούμε με κάποιον που ήδη ξέρει να το κάνει καλά;” ανέφερε ο εκπρόσωπος τύπου της Baidu, Κάιζερ Κούο.