Συνέντευξη του εκδότη της Washington Post, Marcus Brauchli, φιλοξενεί το Spiegel. Μία συνέντευξη που αναφέρεται στην παγκόσμια κρίση των ΜΜΕ. «Δεν πρέπει να αφήσουμε τη νοσταλγία για τις εφημερίδες να θολώσει τη σκέψη μας» συμβουλεύει ο Brauchli, ενώ ισχυρίζεται ότι εξακολουθεί να υπάρχει ένα λαμπρό μέλλον για το είδος και την ποιότητα της δημοσιογραφίας που έκανε διάσημη την εφημερίδα του στα μέσα της δεκαετίας του 1970 με την αποκάλυψη του σκανδάλου του Watergate. Ο κος «Washington Post» δηλώνει:

Ads

Για το ρόλο της έντυπου τύπου και τα νέα μέσα

«Ο τρόπος που οι άνθρωποι ενημερώνονται για τις ειδήσεις έχει αλλάξει εδώ και πολλά χρόνια. Τώρα οι αναγνώστες μπορούν να μάθουν τα νέα της ημέρας μέσω πολλών διαύλων. Δεν είναι πλέον αρκετό να παρέχεις μέσω της εφημερίδας σου τις χθεσινές ειδήσεις. Χρειάζεται να δοθεί στους ανθρώπους μεγαλύτερο πλαίσιο, ανάλυση, προοπτική και σχόλια. Πρέπει πλέον να κάνουμε ιστορίες με βάθος αφήγησης, ερευνητικά κομμάτια γιατί γνωρίζουμε ότι αν δώσουμε στον κόσμο κάτι που δεν μπορεί να πάρει από αλλού θα μας επιλέξει ξανά».

Για τη χρήση του διαδικτύου από την Washington Post

«Εγκαινιάσαμε πρόσφατα μία νέα εφαρμογή στο Facebook που επιτρέπει στα μέλη να εντοπίσουν τις ιστορίες εκείνες της Washington Post που τους αρέσουν και θέλουν να τις μοιραστούν με τους φίλους τους. Στη συνέχεια οι φίλοι τους επισκέπτονται την ιστοσελίδα της Washington Post και μπορούμε να δούμε τι είναι αυτό που τους ενδιαφέρει και θέλουν να μοιραστούν. Είναι σα να δημιουργούμε μία κοινότητα της Washington Post στο Facebook. Ακόμη κι αν η κυκλοφορία της εφημερίδας είναι μικρότερη αυτή την περίοδο, το αναγνωστικό κοινό είναι μεγαλύτερο».

Ads

Για τα έσοδα και το ipad

«Νομίζω ότι, τελικά, οι άνθρωποι πληρώνουν για τις πληροφορίες. Πώς θα συλλέξουμε τα χρήματα, δεν ξέρω. Θα υπάρξουν πολλές απαντήσεις. Ποια είναι η κύρια πηγή εσόδων σήμερα; Η διαφήμιση. Εμείς χρεώνουμε τώρα για το iPhone app. Δεν χρεώνουμε πολύ, αλλά υπάρχει χρέωση. Δε νομίζω ότι το iPad θα υποκαταστήσει ή αντικαταστήσει το κινητό τηλέφωνο ή την εφημερίδα. Η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι ότι πρέπει να παράγουμε προϊόντα για κάθε πλατφόρμα και γι’ αυτό οι εφαρμογές για όλες τις πλατφόρμες πρέπει να βελτιώνουμε τις παροχές για κάθε μία από αυτές».

Για το μέλλον της δημοσιογραφίας

«Όταν γράφετε ένα άρθρο, οι αναγνώστες δεν το διαβάζουν. Μόνο ένα μέρος όσων διαβάζουν μία εφημερίδα ή ένα περιοδικό διαβάζουν πράγματι κάθε άρθρο. Πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη στο γεγονός ότι οι άνθρωποι θα αναζητήσουν τις πληροφορίες που χρειάζονται. Υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό από εκείνους που ανησυχούν για το μέλλον της δημοσιογραφίας και οι οποίοι συγχέουν την κυκλοφορία των εφημερίδων με την επιβίωση της δημοκρατίας. Αυτό είναι ανοησία. Σαφώς ο κόσμος της έντυπης δημοσιογραφίας βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση. Θα έρθει μία μέρα όταν οι εφημερίδες δεν θα είναι κυρίαρχες, όπως τώρα. Αλλά δεν προβλέπω αυτό να συμβαίνει τίποτα. Η επιβίωση της δημοσιογραφίας δεν εξαρτάται από τη βιωσιμότητα των οργάνων. Δεν πρέπει να αφήσουμε τη νοσταλγία για τις εφημερίδες να θολώσει τις σκέψεις μας αναφορικά με τον τρόπο που παράγουμε δημοσιογραφία. Δε νομίζω ότι θα πρέπει να αφήσουμε τη νοσταλγία να μπει εμπόδιο στο μέλλον».