Αν κάποιος που βρίσκεται εκεί έξω σας έχει βάλει στο μάτι είναι πλέον πολύ πιο δύσκολο να τον αγνοήσετε. Ο λόγος; Ένα νέος και άκρως αμφιλεγόμενος χώρος κοινωνική δικτύωσης με το όνομα «Unvarnished» («Αστίλβωτος»). Πρόκειται για έναν δικτυακό τόπο όπου ο καθένας μπορεί να δημοσιεύσει μία «έκθεση» για οποιονδήποτε, βαθμολογώντας τις δεξιότητες, την παραγωγικότητα, τις σχέσεις του αλλά και την ηθική του ακεραιότητα.

Ads

Πολλά από αυτά τα σχόλια μπορεί να είναι εξαιρετικά. Ωστόσο, δεδομένου ότι το site επιτρέπει στους βαθμολογητές να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, λίγοι είναι αυτοί που θα μείνουν ασπίλωτοι. Αν είστε στο Facebook, τότε τα πράγματα διέπονται από ένα είδος δικαιοσύνης καθώς το «Unvarnished» χρησιμοποιεί το Facebook Connect. Παρόλα αυτά, αν δεν είστε στο Facebook είτε κάποιος είναι διαφημιστής, είτε είναι δυσφημιστής μπορεί να κάνει post οποιοδήποτε σχόλιο θέλει με τρόπο που μπορούν να δημιουργήσουν για κάθε άτομο μία καταχώρηση τύπου Wikipedia. Είτε οι αξιολογήσεις τους είναι δίκαιες, είτε είναι άδικες το εν λόγο προφίλ σας θα είναι προσβάσιμο σε όλο τον κόσμο και ανοιχτή σε οποιονδήποτε θέλει να σας λασπολογήσει.

Τι ήταν αυτό που σκεφτόντουσαν οι δημιουργοί του διαδικτυακού τόπου. Καθώς δεν υπάρχει καμία λογοδοσία και κανένας περιορισμός, όσοι κάνουν post θα έχουν τη δυνατότητα να περνούν από «ιερά εξέταση» αφεντικά που τους απέλυσαν, συνεργάτες που πήραν προαγωγή, πελάτες που έκαναν παράπονα , πρώην ερωτικούς συντρόφους που δεν αποδείχτηκαν όσο καλοί θα έπρεπε. Φήμες και υπονοούμενα θα μεταδίδονται ανεξάρτητα από το αν υπάρχει έστω ψήγμα αλήθειας μέσα σε όλα όσα αναφέρονται.

Το «Unvarnished» σας επιτρέπει βέβαια να απαντήσετε στα σχόλια και μπορείτε να καλέσετε φίλους για να σας βοηθήσουν να ανεβάσετε τη βαθμολογία σας. Ο διαδικτυακός τόπος ισχυρίζεται ότι θα αφαιρέσει τυχόν προσβλητικά σχόλια. Αλλά επισημαίνεται επίσης ότι το παράπτωμα της συκοφαντικής δυσφήμισης ορίζεται νομικά με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Αυτό ίσως σημαίνει ότι η άποψη της εταιρείας ίσως είναι λίγο διαφορετική από τη δική σας. Όλο αυτό ίσως βάλει τους απλούς ανθρώπους στη διαδικασία που αντιστοίχως μπαίνουν οι εταιρείες που προσπαθούν να προστατεύσουν το καλό τους όνομα. Είναι η γνωστή σε όλους «διαχείριση κρίσεων» και αφορά τα αντανακλαστικά μίας εταιρείας σε περιπτώσεις που δέχεται επίθεση… αρνητικών σχολίων.

Ads

Όπως και οι εταιρείες, έτσι και τα άτομα θα πρέπει να αναπτύξουν εργαλεία προκειμένου να μπορούν να καθαρίζουν γρήγορα το όνομά τους μέσω της εξέτασης ενός ανεξάρτητου τρίτου ματιού. Το νέο κοινωνικό τοπίο του διαδικτύου έχει τη φωτεινή πλευρά που αφορά στην πλούσια δικτύωση και συνεργασία αλλά και τη σκοτεινή της πλευρά. Οι επιχειρήσεις το έχουν ήδη ανακαλύψει αυτό και έχουν αναπτύξει αντανακλαστικά επί του θέματος. Το ίδιο θα μάθουν να κάνουν πλέον και άτομα προκειμένου να προστατεύσουν ότι πολυτιμότερο έχουν στην προσωπική και επαγγελματικής τους ζωή. Τη φήμη τους.