Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X (πρώην Twitter) του Έλον Μασκ αφαίρεσε τους τίτλους από τα ειδησεογραφικά άρθρα που μοιράζονται οι χρήστες, σε μια κίνηση που ενδέχεται να επιδεινώσει περαιτέρω τις σχέσεις με τις ομάδες μέσων ενημέρωσης.

Ads

Ο μεγιστάνας καταφέρεται εδώ και καιρό εναντίον των «παλαιών μέσων ενημέρωσης» και ισχυρίζεται ότι το X, είναι καλύτερη πηγή πληροφόρησης. Ωστόσο, δήλωσε ότι η τελευταία αλλαγή έγινε για «αισθητικούς» λόγους – οι ειδήσεις και άλλοι σύνδεσμοι εμφανίζονται πλέον μόνο ως εικόνες χωρίς συνοδευτικό κείμενο.

Ο Μασκ ανέλαβε το Twitter πέρυσι σε μια συμφωνία ύψους 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων και έκτοτε το μετονόμασε σε X, απέλυσε χιλιάδες υπαλλήλους και δέχθηκε επικρίσεις επειδή επέτρεψε σε απαγορευμένους θεωρητικούς συνωμοσίας και εξτρεμιστές να επιστρέψουν στην πλατφόρμα, αναγκάζοντας τους διαφημιστές να φύγουν.

Έχει επίσης απαγορεύσει και επαναφέρει διάφορους δημοσιογράφους με κυρίαρχα πρακτορεία, όπως η Washington Post και το CNN, ενώ φαίνεται να καθυστερεί αναρτήσεις από λογαριασμούς όπως οι New York Times.

Ads

Οι σχέσεις που έχουν πληγεί

Ορισμένες ομάδες μέσων ενημέρωσης σταμάτησαν εντελώς να δημοσιεύουν στο Χ λόγω της αύξησης της ρητορικής μίσους και της συμπεριφοράς του Μασκ.

Το AFP και άλλα γαλλικά ειδησεογραφικά πρακτορεία ξεκίνησαν νομική υπόθεση στις αρχές Αυγούστου κατηγορώντας το X για παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων.

Όταν οι αλλαγές στους συνδέσμους συζητήθηκαν για πρώτη φορά τον Αύγουστο, ο Μασκ έγραψε: «Αυτό προέρχεται απευθείας από εμένα. Θα βελτιώσει σημαντικά την αισθητική».

Οι αλλαγές φαίνεται να έχουν εισαχθεί σταδιακά αυτή την εβδομάδα.

Αντί να βλέπουν έναν τίτλο μαζί με μια εικόνα, οι χρήστες βλέπουν τώρα μόνο μια εικόνα με ένα μικρό υδατογράφημα.

Οι αλλαγές προκάλεσαν αρκετή κριτική, με τον δημοσιογράφο Τομ Γουόρεν του ιστότοπου The Verge να γράφει στο X: «Είναι η τελευταία σε μια μακρά σειρά ηλίθιων αλλαγών σε αυτή την πλατφόρμα».

Ορισμένοι χρήστες έχουν ήδη σχολιάσει ότι είναι πλέον δύσκολο να διακρίνει κανείς μεταξύ ειδήσεων και άλλων ειδών πληροφοριών, γεγονός που είναι πιθανό να εγείρει ερωτήματα σχετικά με την αξιοπιστία του ιστότοπου.

Τον Σεπτέμβριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι το Χ είχε μεγαλύτερη αναλογία παραπληροφόρησης από οποιοδήποτε άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Η χαλάρωση της σχέσης μεταξύ των μέσων ενημέρωσης και των εταιρειών τεχνολογίας δεν περιορίζεται μόνο στο X. Τόσο η Google όσο και η Meta έχουν αντιταχθεί στους νόμους που τις αναγκάζουν να πληρώνουν εταιρείες μέσων ενημέρωσης για να προβάλλουν ιστορίες.

Οι αλλαγές έχουν αντίκτυπο στον πραγματικό κόσμο, με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο Axios να αναφέρει την Τρίτη ότι οι παραπομπές σε ιστότοπους μέσων ενημέρωσης από το Facebook της X και της Meta έχουν καταρρεύσει τα τελευταία τρία χρόνια.