Όσο περνά η ώρα χάνονται οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί οι έξι αγνούμενοι από την πρόσκρουση φορτηγού πλοίου σε πυλώνα της γέφυρας Francis Scott Key της Βαλτιμόρης, στις ΗΠΑ, όπου είχε ως  αποτέλεσμα μεγάλο μέρος της μεταλλικής κατασκευής να καταρρεύσει  και να πέσει στο ποτάμι.

Ads

Το νερό την ώρα της πρόσκρουσης είχε θερμοκρασία 9 βαθμών Κελσίου.

Αμέσως μετά την πρόσκρουση, ξέσπασε φωτιά στο πλοίο με σημαία Σιγκαπούρης, αλλά και στη γέφυρα, που κατέρρευσε μέσα σε δευτερόλεπτα, παρασύροντας στο βυθό άγνωστο αριθμό οχημάτων που εκείνη την ώρα κινούνταν πάνω της.

Οι αρχές λένε ότι την ώρα του ατυχήματος βρίσκονταν πάνω στη γέφυρα οκτώ άνθρωποι, οι οποίοι ήταν εργάτες που έκαναν επισκευές.

Ads

Από αυτούς, οι δύο βρέθηκαν από τους δύτες που έσπευσαν στο σημείο, ο ένας σε καλή κατάσταση και ο άλλος νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση.

Τα σενάρια

Προς το παρόν άγνωστα παραμένουν τα αίτια της τραγωδίας, αλλά σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ειδικών, που αναμεταδίδει η ΕΡΤ, πιθανότερη αιτία μπορεί να είναι κάποιο μηχανικό λάθος ή κάποια ξαφνική βλάβη στις μηχανές του πλοίου ή στον μηχανισμό διεύθυνσης.

Κάποιοι ειδικοί λένε πως είναι εξαιρετικά ασυνήθιστο κατάρρευση γέφυρας από πρόσκρουση πλοίου.

Το ανθρώπινο λάθος θεωρείται λιγότερο πιθανό λόγω του αριθμού των ανθρώπων που βρίσκονταν σε υπηρεσία στο πλοίο.

Η εταιρεία λέει ότι το πλοίο έχασε το σύστημα της πρόωσής του, δεν μπορούσε να διατηρήσει την πορεία του και έπεσε πάνω στη γέφυρα.

Από αυτό εξηγείται και η απώλεια της ισχύος του, καθώς επίσης ανακοινώθηκε ότι το πλοίο έχασε και το ρεύμα – τα φώτα που βλέπουμε είναι τα emergency – επείγουσας ανάγκης

Το πλήρωμα ενημέρωσε τις αρχές ότι έχασε το σύστημα της πρόωσής του λίγο πριν την πρόσκρουση και εξέπεμψε SOS. Αμέσως έπεσαν οι άγκυρες ώστε να μην παρασυρθεί το Πλοίο – κοντέινερ από τα ρεύματα και να σταματήσει.

Το σήμα SOS ήταν αυτό που έδωσε τη δυνατότητα στις αρχές να απαγορεύσουν αμέσως την είσοδο στη γέφυρα σε αυτοκίνητα και έτσι γλυτώσαμε τα χειρότερα.

Θα μπορούσαν να βρίσκονται πολύ περισσότερα αυτοκίνητα στη γέφυρα παρότι ήταν μία και μισή το πρωί. Ωστόσο, δε γνωρίζουμε ακόμα είναι πόσα αυτοκίνητα κατέληξαν στο νερό και πόσοι είναι συνολικά οι αγνοούμενοι.

Η Φράνσις Σκοτ Key, είναι η μεγαλύτερη γέφυρα στην περιοχή της Βαλτιμόρης, κατασκευάστηκε το 1977, έχει μήκος 2,6 χλμ. και υπολογίζεται ότι σε ετήσια βάση τη διασχίζουν 11,5 εκατομμύρια οχήματα. Το μοναδικό ανάλογο περιστατικό ήταν το 2007 στη Μινεάπολη που είχε ως απολογισμό 13 νεκρούς.