Κανένα σενάριο δεν αποκλείεται για τη συντριβή του Boeing στο Ιράν που έστειλε στο θάνατο 176 ανθρώπους – επιβάτες και πλήρωμα – σύμφωνα με την ουκρανική πλευρά. 

Ads

Ο γραμματέας του συμβουλίου εθνικής ασφαλείας και άμυνας της Ουκρανίας Αλέξι Ντανίλοφ έγραψε στο Facebook ότι η έρευνα για την συντριβή του ουκρανικού αεροσκάφους στην Τεχεράνη στρέφεται προς διάφορα σενάρια, ανάμεσά τους το ενδεχόμενο πλήγματος με αντιαεροπορικό πύραυλο, σύγκρουσης, έκρηξης στον κινητήρα ή και τρομοκρατικής ενέργειας με την πρόκληση έκρηξης στο εσωτερικό του αεροσκάφους.

Ο Ντανίλοφ προσθέτει ότι οι Ουκρανοί ερευνητές θέλουν να αναζητήσουν συντρίμμια ρωσικού πυραύλου κοντά στον τόπο της συντριβής μετά τις πληροφορίες που ήθελαν την ύπαρξη τέτοιων που διοχετεύτηκαν στο διαδίκτυο. Σημειώνει ότι στην έρευνα συμμετέχουν εμπειρογνώμονες που ερεύνησαν την κατάρριψη της πτήσης MH17 της Malaysia Airlines στην ανατολική Ουκρανία το 2014.

Από την πλευρά του Ιράν, ο Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας, ανακοίνωσε σήμερα ότι το αεροσκάφος μετά την απογείωσή του από το διεθνές αεροδρόμιο Ιμάμης Χομεϊνί της Τεχεράνης έκανε αναστροφή και επέστρεφε σε αυτό εξαιτίας ενός «προβλήματος».

Ads

«Το αεροσκάφος, το οποίο κατευθύνθηκε αρχικά προς δυσμάς για να βγει από την εναέρια περιοχή του αεροδρομίου, έκανε δεξιά στροφή μετά την εκδήλωση προβλήματος και βρισκόταν καθ’ οδόν για να επιστρέψει στο αεροδρόμιο τη στιγμή της συντριβής», ανέφερε η σχετική ανακοίνωση. 

Μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστη η αιτία του δυστυχήματος, που σημειώθηκε λίγες ώρες μετά την επίθεση ιρανικού πυραύλου εναντίον των αμερικανικών δυνάμεων στο Ιράκ. Αρχικά η ουκρανική πρεσβεία στο Ιράν ανακοίνωσε ότι η συντριβή του αεροσκάφους οφείλεται σε βλάβη στον κινητήρα του και δεν σχετίζεται με τρομοκρατία. Ωστόσο, αργότερα η δήλωση αυτή διορθώθηκε με τη διευκρίνιση ότι δεν έχουν ανακοινωθεί τα αίτια και ότι τα αρχικά σχόλια ήταν ανεπίσημα.

 
Διαβάστε επίσης:

Η Ουκρανία σύστησε μια επιτροπή για να διερευνήσει τα αίτια του δυστυχήματος, ενώ η UIA ανακοίνωσε ότι το αεροσκάφος ήταν σε καλή κατάσταση, είχε περάσει πριν από δύο μέρες από τον τακτικό έλεγχο και ότι πραγματοποιεί όλες τις ενέργειες για να διακριβώσει τι συνέβη.

Το μοιραίο αεροσκάφος είχε κατασκευαστεί το 2016 και η εταιρεία το είχε προμηθευτεί απευθείας από την Μπόιγνκ, είπαν αξιωματούχοι. Στην ιστοσελίδα της η UIA αναφέρει ότι έχει λάβει το IOSA – το πιστοποιητικό λειτουργικής ασφάλειας της IATA (της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών) – γεγονός που σημαίνει ότι το επίπεδο ασφαλείας και λειτουργικότητάς της συνάδει πλήρως με της διεθνείς απαιτήσεις.

Τα δυο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους βρέθηκαν κατεστραμμένα, αλλά θεωρείται ότι τα δεδομένα τους θα μπορούν μολαταύτα να ανακτηθούν. Πάντως το αεροσκάφος συνετρίβη χωρίς να εκπέμψει σήμα κινδύνου, πράγμα που ενισχύει τη θεωρία ότι η αιτία συντριβής του αεροσκάφους ήταν ξαφνική και εκδηλώθηκε ακαριαία.