Η Ρωσία δεν αποχωρεί από το σχέδιο Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, αλλά θα «ελαχιστοποιήσει» τα έξοδα γι’ αυτόν, δήλωσε ο εκπρόσωπος της «Τρανσνιέφτ» Ίγκορ Ντεμίν στο πρακτορείο ΡΙΑ-Νόβοστι. «Δεν σχολιάζουμε φήμες», δήλωσε σχετικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής.

Ads

«Δεν σκοπεύουμε να διαλύσουμε την εταιρεία του σχεδίου, αλλά να ασχοληθούμε με την ελαχιστοποίηση των εξόδων», σημείωσε ο Ντεμίν, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι η Βουλγαρία έχει έως σήμερα το μεγαλύτερο χρέος στη διακρατική εταιρεία του αγωγού και «μετά από αυτήν σταμάτησε τη χρηματοδότηση και ο άλλος εταίρος, η Ελλάδα», με αποτέλεσμα η χρηματοδότηση της Trans-Balkan Pipeline B.V. να γίνεται σήμερα μόνο από τη ρωσική πλευρά.

Σύμφωνα με τη ρωσική «Τρανσνιέφτ» το συσσωρευμένο χρέος της εταιρείας σε τρέχοντα έξοδα είναι 7,3 εκατομμύρια ευρώ και της Ελλάδας ανέρχεται σε 1,269 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Ντεμίν διέψευσε και σε άλλα ρωσικά ΜΜΕ δημοσιεύματα περί οριστικής αποχώρησης της Ρωσίας από το σχέδιο του Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, επιμένοντας ότι αύριο στη Ρώμη από ρωσικής πλευράς θα τεθεί στη συνεδρίαση των μετόχων του έργου σχέδιο μείωσης στο ελάχιστο του προσωπικού της εταιρείας και των αμοιβών των στελεχών της, καθώς και μείωσης όλων των διαχειριστικών-λειτουργικών εξόδων, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση, που έχει διαμορφωθεί.

Ads

Νωρίτερα, η η ρωσική εφημερίδα Vedemosti, επικαλούμενη αξιωματούχους από την κοινοπραξία για τον αγωγό, χωρίς να τους κατονομάζει, ανέφερε ότι η Ρωσία είναι έτοιμη να εγκαταλείψει το σχέδιο για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, οι ρωσικές εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία Trans Balkan Pipeline, οι OAO Transneft, OAO Rosneft and OAO Gazprom Neft, θα ανακοινώσουν επισήμως την Πέμπτη στη Ρώμη σε συνάντηση των μετόχων ότι σταματούν τη χρηματοδότηση του σχεδίου.

Υπενθυμίζεται ότι Ελλάδα, Ρωσία και Βουλγαρία είχαν συμφωνήσει το 2007 στην κατασκευή του αγωγού, μήκους 285 χιλιομέτρων, που θα μετέφερε πετρέλαιο από το βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς στην Αλεξενδρούπολη. Ο αγωγός των 1 δισ. δολαρίων με χωρητικότητα 35 εκατ. μετρικούς τόνους πετρελαίου ετησίως, θα παρέκαμπτε τα Στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων, εξοικονομώντας κόστος στις μεταφορές.

Το σχέδιο για τον αγωγό είναι ανταγωνιστικό του σχεδίου, ύψους 2,5 δισ. δολαρίων, που συμφώνησαν το 2010 η Ρωσία, η Τουρκία και η Ιταλία για τη μεταφορά πετρελαίου από το τουρκικό λιμάνι της Σαμσούντας στη Μαύρη Θάλασσα, στο μεσογειακό (επίσης τουρκικό) λιμάνι του Τσεϊχάν.

Σημειώνεται ότι στις αρχές Ιανουαρίου ο πρόεδρος της ρωσικής εταιρείας Transneft – που έχει το συντονισμό του έργου- είχε δηλώσει ότι ο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη δεν έχει παγώσει, ωστόσο είχε προσθέσει ότι δεν γίνονται και οποιεσδήποτε πρακτικές εργασίες για την υλοποίησή του. «Προς το παρόν δεν προγραμματίζουμε κάποιες δραστήριες κινήσεις, γιατί χρειάζεται πρώτα να ληφθεί απόφαση σε πολιτικό επίπεδο», είχε αναφέρει, προσθέτοντας ότι «δεν μπορείς να χτυπάς συνεχώς μία πόρτα, που δεν σου ανοίγουν».

Σχολιάζοντας τις παραπάνω πληροφορίες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής ανέφερε ότι «υπάρχουν πληροφορίες για τις οποίες όμως περιμένουμε να υπάρξουν αποφάσεις για να υπάρξει και η στάση της ελληνικής κυβέρνησης επίσημα».

Σχετικά με το εάν η κυβέρνηση είναι ικανοποιημένη «δεδομένου ότι ο κ. Παπανδρέου είχε μιλήσει για αναθεώρηση της σύμβασης», είπε ότι «οι φήμες δεν έχουν σχέση με την ελληνική πλευρά, αλλά με τη ρωσική, άρα ας περιμένουμε να δούμε πρώτα τις αποφάσεις της ρωσικής πλευράς και η τοποθέτηση η δική μας ούτως ή άλλως είναι πάγια.