Ένα μηχανικός και άλλοι πρώην εργαζόμενοι της Boeing κατέθεσαν χθες Τετάρτη 17/4 ενώπιον της επιτροπής έρευνας της αμερικανικής Γερουσίας. Αποκάλυψαν ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στις διαδικασίες παραγωγής -και κατ’ επέκταση στην ασφάλεια των αεροσκαφών- των μοντέλων 737 Max, 787 Dreamliner και 777 του αμερικανικού κολοσσού.

Ads

Την έρευνα της Γερουσίας πυροδότησε επιστολή δικηγόρων της βιομηχανίας προς την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA).

Πρόκειται για τέσσερις μάρτυρες, εκ των οποίων ο Σαμ Σάλεπουρ, μηχανικός ειδικευμένος στον έλεγχο ποιότητας στην Boeing για δεκαεπτά χρόνια, κατέθεσε προς τους γερουσιαστές, «Δεν είμαι εδώ επειδή είχα καμιά επιθυμία να έρθω εδώ. Είμαι εδώ γιατί δεν θέλω να δω τη συντριβή 787 ή 777», ο οποίος τόνισε τις σοβαρές του ανησυχίες για την ασφάλεια των μοντέλων 787 και 777.

Οι μάρτυρες αποκαλύπτουν σοβαρά προβλήματα ασφαλείας

Στην εν λόγω κατάθεσή του, που σοκάρει, ισχυρίστηκε χαρακτηριστικά: «Αγνοήθηκα. Παραμερίστηκα. Μου είπαν να μη μιλάω. Απειλήθηκε η σωματικής μου ακεραιότητα». Ο ίδιος ανέφερε, «Αν μου συμβεί κάτι, έχω ήσυχη τη συνείδησή μου, επειδή αισθάνομαι ότι καταθέτοντας ανοιχτά, θα σώσω πολλές ζωές».

Ads

Εκτός από τον Σαμ Σάλεπουρ, κατέθεσαν επίσης ο Εντ Πίρσον, άλλοτε στέλεχος της Boeing που είχε ασχοληθεί ιδίως με το πρόγραμμα του 737 Max, ο Τζο Τζέικομπσεν, που δούλεψε 25 χρόνια στην FAA, έπειτα από 11 χρόνια στην Boeing, και ο Σον Προυτσνίκι, ειδικός στην αεροπορική ασφάλεια, πρώην πιλότος εμπορικών αεροσκαφών.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Εντ Πίρσον στην κατάθεσή του, ανέφερε, «Έκανα ό,τι μπορούσα για να πω στον κόσμο πως τα Max συνεχίζουν ακόμη να μην είναι ασφαλή και να προειδοποιήσω τις αρχές για τους κινδύνους στην παραγωγή της Boeing», ο οποίος σημείωσε ότι «τίποτε δεν άλλαξε μετά τις δυο συντριβές».