Το σκάνδαλο με πειράματα ρύπων σε ανθρώπους και πιθήκους από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενισχύουν  δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε αναθέσει σε «διαπιστευμένους επιστήμονες» να υποβαθμίζουν τους κινδύνους των καυσαερίων ντίζελ στη δημόσια υγεία, παραποίηση που ενδέχεται να συνδέεται με 4.500 θανάτους ετησίως στην Ευρώπη. «Η Κομισιόν πρέπει να πάρει ξεκάθαρη θέση», τονίζει ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, που έθεσε επείγον αίτημα να συζητηθεί το ζήτημα σε επίπεδο Ολομέλειας, ενώ ανάλογο είναι το αίτημα της Ευρωομάδας των Σοσιαλιστών.

Ads

Μετά την αποκάλυψη του «σκανδάλου πειραματόζωων» από την αμερικανική εφημερίδα New York Times , η γερμανική εφημερίδα Bild,  αναφέρει ότι η τύχη των 25 ανθρώπων που εκτέθηκαν σε καυσαέρια «αγνοείται», ενώ για τις 11 μαϊμούδες που αγοράστηκαν από την Κίνα έναντι 3.500 ευρώ η μια, αναφέρεται ότι μετά τα πειράματα  με εκπομπές ντίζελ, που δεν απέβησαν θανατηφόρα, τα ζώα χρησιμοποιήθηκαν σε μελέτη για τις επιπτώσεις του καπνού. «Τα αποτελέσματα των πειραμάτων θα ήταν καταστροφικά για την αυτοκινητοβιομηχανία ντιζελοκινητήρων και γι’αυτό έγινε προσπάθεια να συγκαλυφθούν για πάντα», αναφέρει η Bild.

Σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής εφημερίδας Süddeutsche Zeitung και των ραδιοτηλεοπτικών φορέων NDR και WDR, το EUGT προσπάθησε ακόμη να αποτρέψει τη δημοσίευση της έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που το 2012 συμπεριέλαβε το καυσαέριο ντίζελ, στους καρκινογόνους ρύπους.

image

Ads

Ο Thomas Steg, υπεύθυνος εξωτερικών σχέσεων της Volkswagen και πρώην εκπρόσωπος της κυβέρνησης Μέρκελ και του προκατόχου της, Γκέρχαρντ Σρέντερ, είναι το πρώτο στέλεχος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που τέθηκε σε διαθεσιμότητα, εν μέσω του νέου σκανδάλου.

Ο Steg ήταν υπεύθυνος των προγραμμάτων  του Ευρωπαϊκού Ομίλου Ερευνών για το Περιβάλλον και την Υγεία στον τομέα της αυτοκίνησης (EUGT), που πραγματοποίησε το 2014  πειράματα σε πιθήκους και σε ανθρώπους για την επίδραση του διοξειδίου του αζώτου στην υγεία, με χρηματοδότηση  από τις VW, BMW, Mercedes και Bosch.

30 δισεκατομμύρια δολάρια, κόστισε ήδη στην Volkswagen το σκάνδαλο εξαπάτησης με παραποίηση του λογισμικού εξάτμισης των ντιζελοκινητήρων, ενώ  τον περασμένο μήνα, ο πρώην εκτελεστικός διευθυντής της VW Oliver Schmidt καταδικάστηκε σε επτά χρόνια φυλάκισης στις ΗΠΑ και πρόστιμο 400.000 δολαρίων (£ 293.000), αφού ομολόγησε τη συμβολή του ώστε η βιομηχανία να παρακάμψει τους κανόνες για «καθαρό αέρα».

Πηγή: Guardian