Σε συνομιλίες που θα διαρκέσουν περίπου 10 με 15 ημέρες προχωρούν ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά-Cosco, προκειμένου να αποσαφηνιστούν και να υπάρξει φιλική διευθέτηση των τριών «γκρίζων σημείων» της σύμβασης παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του νέου Ικονίου στην κινεζική πλευρά, ανακοίνωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης. «Αν δεν βρεθεί λύση τότε θα πάμε στο επόμενο στάδιο που είναι η διαιτησία και ο επιδιαιτητής θα είναι Έλληνας υπήκοος».

Ads

Οι 3 διαφορές στις οποίες αναφέρθηκε ο κ. Ανωμερίτης αφορούν αρχικά στο εάν μπορεί ο ΟΛΠ μέχρι τις 30/06/2012 να συνάψει νέα συμφωνία με την εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων mediterreanean shipping company για την προβλήτα ΙΙ. Η Cosco υποστηρίζει ότι με τη σύμβαση παραχώρησης είχε «λάβει» και τη σύμβαση που είχε ο ΟΛΠ με την MSC για τον προβλήτα ΙΙ. Η Msc από την πλευρά της προχώρησε σε καταγγελία της σύμβασης.

Ακόμη, η κινεζική πλευρά σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης για την προβλήτα ΙΙ θα έπρεπε να δίνει κάποιο αντίτιμο κάθε μήνα στον ΟΛΠ κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα καθώς η Cosco επικαλείται την ερμηνεία της «ανωτέρας βίας» (απεργίες φορτηγατζήδων -λιμενεργατών κ.λ.π) τονίζοντας ότι έχασε χρήματα αυτό το γεγονός.

Το τρίτο σημείο που θέτει η κινεζική πλευρά είναι ότι για να ξεκινήσει τις εργασίες για την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ πρέπει να απομακρυνθούν τα πετρελαιοειδή σε νέο χώρο που βρίσκεται έξω από την περιοχή που έχει γίνει η παραχώρηση.

Ads

«Η MSC είναι μεγάλος πελάτης και των δύο», δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΛΠ ενώ αναφερόμενος στο θέμα του διαγωνισμού για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο δήλωσε ότι «θα έπρεπε να είχε τελειώσει από το 2007».

«Υπάρχουν τεράστιες ευθύνες καθώς από το 2001 έχει μπει υπογραφή για να έρθει το τρένο από το Θριάσιο στο Ικόνιο» τόνισε ο κ. Ανωμερίτης, προσθέτοντας ότι «για 17 χιλιόμετρα τρένου πέρασαν 10 χρόνια».

«Ο ΟΛΠ έκανε την πρόταση στην Cosco για το Θριάσιο, το οποίο θεωρώ ένα από τα σημαντικότερα έργα της Αττικής», σημείωσε ο πρόεδρος του ΟΛΠ και πρόσθεσε ότι ο Οργανισμός θα ήθελε στο διαγωνισμό να πάρει μέρος και η Cosco επειδή ακριβώς συνλειτουργούμε στο ίδιο λιμάνι.