Τα 23 πρόσωπα σε βάρος των οποίων έχουν ασκηθεί διώξεις από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για εγκλήματα σχετιζόμενα με την εκτέλεση συμβάσεων για τα συστήματα ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο και την περιβόητη Σύμβαση 717, καλούνται σε απολογία στις 28 Φεβρουαρίου. Τα εγκλήματα για τα οποία κατηγορούνται οι «23» τιμωρούνται με ποινές κάθειρξης έως 10 ετών και χρηματική ποινή.

Ads

Σημειώνεται ότι η Σύμβαση 717 -που υπεγράφη το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016- αν είχε εκτελεστεί, τότε θα υπήρχε Σύστημα Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης για το σιδηροδρομικό τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος κοντά στα Τέμπη, όπου σημειώθηκε η μετωπική σύγκρουση τρένων που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Τις κλήσεις για απολογία απέστειλε η Ελληνίδα Ευρωπαία ανακρίτρια, Χριστίνα Σαλάππα, έπειτα από την άσκηση ποινικής δίωξης για σειρά κακουργημάτων, όπως απάτη, απιστία, ψευδή βεβαίωση, με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, ηθική αυτουργία στην απάτη και τις ψευδείς βεβαιώσεις. Και οι 23 κατηγορούμενοι αναμένεται να ζητήσουν και να λάβουν προθεσμία προκειμένου να προετοιμάσουν την υπεράσπισή τους.

Διαβάστε σχετικά: Τέμπη / Η Σύμβαση 717 «συνδέεται άμεσα αιτιωδώς με το δυστύχημα», κρίνει ο ανακριτής Λάρισας

Ads

Οι κατηγορούμενοι που καλούνται σε απολογία είναι:

  • 14 δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ, για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις. Από αυτούς, δύο κατηγορούνται και ωια ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον
  • 4 δημόσιοι υπάλληλοι της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία κονδυλίων και
  • 5 νόμιμοι υπάλληλοι της Αναδόχου Κοινοπραξίας, για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.

Υπενθυμίζεται ότι η Σύμβαση 717 υπεγράφη το 2014 με αντικείμενο την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Το 2019 υπογράφηκε Συμπληρωματική Σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε το αρχικό φυσικό αντικείμενο της «717».

Η Συμπληρωματική Σύμβαση προέβλεπε την κατασκευή ενός εντελώς νέου συστήματος Σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία και η μετάδοση δεδομένων μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς στα κέντρα ελέγχου.

Και οι δύο Συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%.