Το Μαξίμου, που διανύει τις πιο δύσκολες ημέρες από το 2019, στηρίζει πολλά στην υποψηφιότητα του Γιώργου Αυτιά, ενόψει της κάλπης της 9ης Ιουνίου.

Ads

Οι συνεργάτες του πρωθυπουργού θεωρούν ότι τα υψηλά ποσοστά τηλεθέασης της εκπομπής του γνωστού δημοσιογράφου στον ΣΚΑΙ, μπορούν να τροφοδοτήσουν και τα γαλάζια ποσοστά στις επερχόμενες ευρωεκλογές.

Η ένταξη, εντούτοις, του Αυτιά στην ευρωλίστα της ΝΔ έχει προκαλέσει και προβληματισμούς. Στα πηγαδάκια γίνεται λόγος για δυσφορία των νυν ευρωβουλευτών -και εκ νέου υποψηφίων- Βαγγέλη Μεϊμαράκη, Ελίζας Βόζεμπεργκ, Μαρίας Σπυράκη, Στέλιου Κυμπουρόπουλου που βλέπουν – και λόγω του κινδύνου να λάβει η ΝΔ χαμηλότερο ποσοστό από το 33% του 2019 – να στενεύει ο διάδρομος προς το Στρασβούργο.

Ο μόνος, ουσιαστικά, που δεν ανησυχεί για την επανεκλογή του είναι ο Μεϊμαράκης. Τον πρώην αρχηγό της Ν.Δ. απασχολεί άλλο ζήτημα, ήτοι η γενική αντίληψη – που επικρατεί στο κυβερνητικό στρατόπεδο – ότι ο Αυτιάς θα πρωτεύσει σε σταυρούς…

Ads

Το…ποδοσφαιρικό παλτό

Πάντως, εντός της ΝΔ ακούστηκαν και αναστεναγμοί ανακούφισης για τη μεταγραφή του Θεόδωρου Ζαγοράκη στο ΠΑΣΟΚ.

Το κλίμα αποτύπωσε, με γλαφυρό τρόπο, ο Νικήτας Κακλαμάνης με τη φράση: «Ευτυχώς που τον ξεφορτωθήκαμε».

Ο πρώην διεθνής ποδοσφαιριστής επιχείρησε να βγει στην αντεπίθεση λέγοντας ότι ο Κακλαμάνης «καλό θα ήταν να ενημερωθεί πρώτα για το τι έχει συμβεί και τι έχει γίνει (σ.σ. στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο) από τη στιγμή που τοποθετείται δημόσια για εμένα θα έπρεπε να ξέρει. Δεν υπήρχε περίπτωση ποτέ να εκθέσω κάποιον, είτε σε προσωπικό επίπεδο, είτε σε συνολικό».

Πηγές της ΝΔ, σε συνομιλία με τη στήλη, αντέτειναν ότι «αποτελεί πρόκληση να προσπαθεί να πείσει ο Ζαγοράκης ότι είχε προσφορά στα γήπεδα της Ευρώπης όταν το πολιτικό του κοντέρ έγραψε μηδέν σε όλα και αποδείχτηκε…παλτό».

Πάντως, όταν ο Ζαγοράκης ρωτήθηκε, από τηλεοπτική εκπομπή, αν είναι ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ απάντησε ότι είναι με την Εθνική Ελλάδος και τώρα συμπαρατάσσεται με τον Νίκο Ανδρουλάκη και το ΠΑΣΟΚ. Κοινώς, απάντησε ως επαγγελματίας ποδοσφαιριστής που αλλάζει ομάδες, λένε αιχμηρά από την Πειραιώς.

Οι πρωθυπουργικές ποδοσφαιρικές προβλέψεις

Ο πρωθυπουργός στη διάρκεια βόλτας που έκανε προχθές σε κεντρικό δρόμο της Πολίχνης, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με πολίτες και συγκεκριμένα με νεαρούς σε καφετέρια, στους οποίους εξέφρασε την άποψη πως μετά και το 2-2 με την ΑΕΚ ο ΠΑΟΚ αξίζει να πάρει το πρωτάθλημα.

Η γνώμη αυτή, προκάλεσε ενόχληση στα οπαδικά sites των τριών μεγάλων της Αθήνας που διεκδικούν, επίσης, το πρωτάθλημα. Κάποιοι οπαδοί, μάλιστα, θύμιζαν πόσες φορές έχει πέσει έξω ο Μητσοτάκης σε ποδοσφαιρικές προβλέψεις, όπως όταν προέβλεπε πρόκριση της Εθνικής στο Euro ή της Παρι Σεν Ζερμέν σε μία μονομαχία με τη Μπαρτσελόνα για το Champions League…

Σε δύο βάρκες

Ακόμα και στο ακροατήριο του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. έχει προκληθεί σύγχυση σε σχέση με το τι σημαίνει, στην πράξη, ο στόχος της ανατροπής που έχει θέσει ο Στέφανος Κασσελάκης ενόψει ευρωεκλογών.

Ως γνωστόν, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ παράγει αμφισημία, για πολλούς συνειδητά «ώστε από τη μία να ενισχύσει περεταίρω τον άνεμο αισιοδοξίας αλλά από την άλλη να είναι καλυμμένος».

Σε δημόσιες τοποθετήσεις του, έχει θέσει ως στόχο την εκλογική νίκη ενώ, άλλες φορές, έχει δηλώσει ότι ανατροπή συνιστά και η υπέρβαση του 17,8% του ΣΥΡΙΖΑ τον Ιούνιο του 2023.

«Ο πήχης μας είναι να ξεπεράσουμε το ποσοστό που πήραμε το 2023 και πάμε για την μεγάλη ανατροπή, ό,τι σημαίνει αυτό» επεσήμανε, χθες, και ο Γιώργος Τσίπρας, πατώντας επίσης σε δύο βάρκες. Το ζήτημα, βέβαια, που απασχολεί κάποιους είναι πώς θα αντιδράσουν οι κορυφαίοι της Κουμουνδούρου αν περάσουν κάτω – έστω και λίγο – από τον εθνικό πήχη του 2023…

Το εργαλείο του TikTok

Το TikTok έχει εξελιχθεί σε βασικό επικοινωνιακό εργαλείο πολλών πολιτικών, κάθε εμβέλειας, σε ολόκληρο τον πλανήτη. Κυρίως όμως, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, μπορεί να ξεκλειδώσει παράθυρα προς τη δημοσιότητα, για όλους όσοι αποζητούν πολιτική καριέρα, χωρίς φαρδιές κομματικές πλάτες.

Κάπως έτσι, ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Τσούμας, προσπαθεί να σπάσει τον… τοίχο της έλλειψης αναγνωρισιμότητας. Ξεκίνησε την προεκλογική καμπάνια του στο TikTok, όπου συστήνεται σε περαστικούς πολίτες κάνοντας μια απλή ερώτηση: «Γνωρίζεις τον Γιώργο Τσούμα;». Ο ίδιος αναρωτιέται αν «είναι εφικτό να αποκτήσει κανείς αναγνωρισιμότητα σε 60 ημέρες και να έχει πιθανότητες να εκλεγεί στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου». Η απάντηση θα δοθεί στην κάλπη…