Τουλάχιστον τέσσερις υπουργοί, μαζί με την «επιτελική» ηγεσία του Μαξίμου, «συλλαμβάνονται» κρυπτόμενοι πίσω από το κυβερνητικό φιάσκο στην κακοκαιρία «Ελπίδα» – ένα φιάσκο, που επιτείνεται από την επιχείρηση επικοινωνιακής διαχείρισης και μετάθεσης των ευθυνών.

Ads

Η κυβερνητική προσπάθεια αντιπερισπασμού στη Βουλή, με τη διαρκή αντιδιαστολή με τη διακυβέρνηση ΣΥΡΖΑ, το Μάτι και τη Μάνδρα, προκαλεί θόρυβο και θολώνει το τοπίο. Όμως, τα στοιχεία που έρχονται στο φως αφήνουν αναπάντητα σοβαρά πολιτικά ερωτήματα και εγείρουν ζήτημα για τέσσερις υπουργούς, όχι μόνον σε ό,τι αφορά τις αντικειμενικές τους ευθύνες αλλά και για το εάν ψεύδονται ως προς τα γεγονότα της περασμένης Δευτέρας.

Τα όσα ειπώθηκαν και κατατέθηκαν στη Βουλή κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας της συζήτησης για την πρόταση μομφής προκάλεσαν και τις έκτακτες παρεμβάσεις του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ και του πρωθυπουργού, οι οποίοι «κονταροχτυπήθηκαν» για τις ευθύνες του χάους που επικράτησε στην Αττική από τον χιονιά.

Ο Αλέξης Τσίπρας κατηγόρησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για προσχηματική και υποκριτική συγγνώμη καθώς δεν έχει παραδεχτεί κάποιο λάθος στη διαχείριση και συνέχισε θέτοντας ερωτήματα σχετικά με τα όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια των συσκέψεων πριν από την κακοκαιρία. «Η εταιρεία λέει ότι ζήτησε από την Κυριακή διακοπή κυκλοφορίας στα βαρέα οχήματα και εσείς αρνηθήκατε. Το ζητήσατε εσείς;», ρώτησε και ζήτησε να δοθούν στη δημοσιότητα τα πρακτικά. Απαντώντας ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε αντίθεση με όσα υποστήριξε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, είπε πως «δεν υπάρχουν πρακτικά», επέρριψε ευθύνες σε Αττική Οδό και μετεωρολόγους και επιτέθηκε προσωπικά στον Αλέξη Τσίπρα, επαναφέροντας στη συζήτηση τη φωτιά στο Μάτι. 

Ads

Οι εμπλεκόμενοι υπουργοί

Νωρίτερα, βαριά εκτεθειμένοι, και χωρίς να δίνουν καμία απάντηση επί της ουσίας, εμφανίστηκαν οι υπουργοί Πολιτικής Προστασίας και Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Στυλιανίδης και Τάκης Θεοδωρικάκος. Και για τους δύο τίθεται το ερώτημα εάν απέρριψαν αίτημα της Αττικής Οδού, από το βράδυ της Κυριακής, να κλείσει προληπτικά ο δρόμος για τη διέλευση βαρέων οχημάτων.

Αυτό έχει υποστηρίξει δημόσια η Αττική Οδός, αναφέροντας μάλιστα πως ο Στέλιος Στυλιανίδης είπε πως δεν μπορεί να διακοπεί η εφοδιαστική αλυσίδα και ότι ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας (ευθύνης Τάκη Θεοδωρικάκου) υπερθεμάτισε δηλώνοντας ότι, εάν απαιτηθεί, θα επέμβει η Τροχαία με απαγορεύσεις. Στη Βουλή ο Τάκης Θεοδωρικάκος περιορίστηκε να πει πως η Αττική Οδός  «διαβεβαίωνε πως μπορεί να κρατήσει τον δρόμο ανοχτό» χωρίς να δώσει καμία περαιτέρω εξήγηση.

Άλλες πληροφορίες, τις οποίες επικαλέστηκε στη Βουλή και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ραγκούσης, βάζουν στο κάδρο των ίδιων αποφάσεων και τον υπουργό Επικρατείας Ακη Σκέρτσο καθώς και τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ Χρήστο Τριαντόπουλο. Και οι δύο μετείχαν σε σύσκεψη με την Αττική Οδό όπου φέρεται επίσης να τέθηκε ζήτημα απαγόρευσης της διέλευσης βαρέων οχημάτων. Ο Ακης Σκέρτσος παραδέχθηκε ότι μετείχε στις συσκέψεις, υποστήριξε ότι η εταιρία δεν ζήτησε απαγόρευση διέλευσης φορτηγών, αλλά είπε πως δεν γνωρίζει εάν τηρήθηκαν πρακτικά της σύσκεψης, τη δημοσιοποίηση των οποίων ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ. Παρεμπιπτόντως, η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της ΝΔ Φωτεινή Αραμπατζή έχει δηλώσει πως υπάρχουν πρακτικά από τις συσκέψεις.

Ο Ακης Σκέρτσος, ωστόσο, φέρεται να εμπλέκεται και σε δεύτερη κρίσιμη σύσκεψη που αφορούσε τη λειτουργία των σχολείων. Την απόφαση να μείνουν κλειστά τα σχολεία στην Αττική τη Δευτέρα πήρε, σύμφωνα με πληροφορίες, προσωπικά ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης ο οποίος πλέον βρίσκεται «στα μαχαίρια» με την κυβέρνηση.  Κατά τις ίδιες πληροφορίες όμως, σε σύσκεψη που έγινε την Κυριακή επίσης με τη συμμετοχή Σκέρτσου αλλά απόντος του υπουργού Πολιτικής Προστασίας, ο γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, με εντολή Κεραμέως. επέμενε να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία και τη Δευτέρα και την Τρίτη. Το θέμα έθεσε και στη Βουλή ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, αλλά ούτε επ’ αυτού υπήρξαν απαντήσεις.

Ανευ απαντήσεων για κρίσιμες αποφάσεις στους τομείς ευθύνης τους έμειναν και οι κοινοβουλευτικές ομιλίες δύο ακόμη εμπλεκόμενων υπουργών, του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή και του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη.

Ο Kώστας Καραμανλής μίλησε μόνον για τις ευθύνες της Αττικής Οδού. Ο Μάκης Βορίδης προχώρησε ακόμη περισσότερο, διαπιστώνοντας και ένοχη σιωπή του… ΣΥΡΙΖΑ για τις ευθύνες της Αττικής Οδού. Ο πρώτος δεν έδωσε την παραμικρή εξήγηση για το γεγονός ότι έδωσε εντολή να αποσυρθούν στα αμαξοστάσια όλα τα λεωφορεία και οι συρμοί των μέσων μαζικής μεταφοράς την ώρα που, μέσα σε σφοδρό χιονιά, χιλιάδες εργαζόμενοι αναζητούσαν τρόπο να γυρίσουν σπίτι τους. Ο δεύτερος δεν είπε ποτέ γιατί δεν αποφάσισε αργία για το Δημόσιο από την Κυριακή – ούτε εξήγησε γιατί αποφάσισε τελικά εκ των υστέρων την αργία, τη Δευτέρα και την ώρα της κορύφωσης της κακοκαιρίας, βγάζοντας μαζικά στους δρόμους χιλιάδες  δημοσίους υπαλλήλους και αυτοκίνητα.