Στον «αέρα» βρίσκεται το μέλλον των 14 μαθητών του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Σάμου, καθώς μετά τη συνεχιζόμενη αδιαφορία του υπουργείου Παιδείας είναι αμφίβολο εάν θα λάβουν τίτλους σπουδών, δηλαδή αν θα χάσουν τη σχολική χρονιά. Οι μαθητές του ειδικού σχολείου, το οποίο έμεινε κλειστό ως τα τέλη Νοεμβρίου, διδάχτηκαν μόνο δύο μαθήματα  ενώ δεν παρακολούθησαν τα βασικά μαθήματα εξειδίκευσης, επειδή το υπουργείο τοποθέτησε μόνο δύο εκπαιδευτικούς. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ πρόκειται για Εργαστήριο δεν υπήρχαν καθηγητές εργαστηρίων.

Ads

Από τον νόμο προβλέπεται ότι στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ, (εργαστήρια για μαθητές με ειδικές ικανότητες από την ηλικία των 13 ετών και άνω) κάθε εβδομάδα παραδίδονται μαθήματα συνολικά 30 ωρών. Τα παιδιά του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Σάμου διδάσκονταν μόνο τις 6 ώρες με δύο εκπαιδευτικούς, Φυσικής Αγωγής και Κοινωνικής Αγωγής.

Το υπουργείο δεν τοποθέτησε δηλαδή, όπως προβλέπεται, Μαθηματικό, Φιλόλογο, Μουσικό, καθηγητή Πληροφορικής και κυρίως δεν όρισε εκπαιδευτικούς για τα μαθήματα εργαστηρίων, που είναι και ο βασικός λόγος ύπαρξης των εν λόγω Εργαστηρίων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Πληροφορικής.

Ουσιαστικά, οι εκπαιδευτικοί του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Σάμου καλούνται να αποφασίσουν, μόνοι τους, αν θα απονείμουν τίτλους σπουδών Επαγγελματικής Εξειδίκευσης σε μαθητές που δεν διδάχθηκαν τα σχετικά μαθήματα  (αγγειοπλαστική και μαγειρική).  Το υπουργείο,  στο οποίο έχει θέσει το ερώτημα η Διεύθυνση του σχολείου εδώ και μία εβδομάδα, δεν δίνει καμία απάντηση. Από την πλευρά της η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου σημειώνει ότι πρέπει να αποφασίσει ο Σύλλογος Διδασκόντων αν θα δοθούν τίτλοι σπουδών (προαγωγικοί και απολυτηρίου).

Ads

Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας ήξερε από την αρχή τα προβλήματα και άφησε να περάσει ολόκληρη η σχολική χρονιά χωρίς να τα διορθώσει.

Σύμφωνα με πληροφορίες του tvxs.gr, στις αρχές Οκτωβρίου, δηλαδή όταν ήταν ακόμη κλειστό το Ειδικό Εργαστήριο Σάμου, στην Μυτιλήνη τοποθετήθηκαν από το υπουργείο 18 φιλόλογοι ειδικής αγωγής. Την ίδια ώρα δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη για την ειδική εκπαίδευση στη Σάμο.

Ειδικότερα, το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Σάμου λειτουργούσε από τα τέλη Νοεμβρίου ως τις 20 Δεκεμβρίου με δύο αναπληρώτριες καθηγήτριες, μία κοινωνιολόγο και μία καθηγήτρια ειδικής φυσικής αγωγής. Για να μπορούν να γίνουν τα μαθήματα, οι δύο καθηγήτριες μοίρασαν τους μαθητές σε δύο τμήματα. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν 5 τμήματα, αν υπήρχαν όλοι οι εκπαιδευτικοί.

Στη συνέχεια, προστέθηκε και μία λογοθεραπεύτρια η οποία εργαζόταν στο Ειδικό Εργαστήριο τρεις φορές την εβδομάδα και δύο φορές στο Ειδικό Δημοτικό. Τέλος, στο πλαίσιο της «Κοινωφελούς Εργασίας» του ΟΑΕΔ εργάστηκαν στο σχολείο από τον Ιανουάριο, ψυχολόγος, σχολική νοσηλεύτρια και επιστάτης. Ψυχολόγος και νοσηλεύτρια, λόγο της φύσης της ειδικότητάς τους, εργάζονται ανά ομάδες 2 ή τριών παιδιών. Παράλληλα, τα μαθήματα συνέχιζαν να γίνονται ανά δύο τμήματα.

Στις 22 Ιανουαρίου, οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι απασχολούμενοι του Ειδικού Εργαστηρίου, χωρίς ακόμη το σχολείο να έχει αποκτήσει διεύθυνση, απέστειλαν έγγραφο στο υπουργείο Παιδείας, στην Περιφέρεια, και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ζητώντας λύση. Δεν πήραν απάντηση. 

Ένα μήνα αργότερα, το υπουργείο Παιδείας ενημερώθηκε ξανά για το ζήτημα μέσω ερώτησης που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ  Αγνή Καλογερή και Τζένη Βαμβακά. Παρ’ όλ’ αυτά τα προβλήματα παρέμειναν και δεν «εστάλησαν» στη Σάμο άλλοι εκπαιδευτικοί.

Όπως αναφέρει στο tvxs.gr η βουλευτής Σάμου Αγνή Καλογερή, «παιδιά με κινητικά προβλήματα δεν μπορούν να μεταβούν στο σχολείο, καθώς το λεωφορείο του ΚΤΕΛ που μεταφέρει τους μαθητές από και προς το Ειδικό Εργαστήρι δεν είναι έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό». Η ίδια τονίζει επίσης ότι τίθεται και ζήτημα «κοινωνικοποίησης των μαθητών καθώς το σχολείο δεν διαθέτει δικό του μεταφορικό μέσο και στεγάζεται μαζί με το Ειδικό Δημοτικό σε ένα χώρο στο κτήριο του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ έξω από την πόλη στης Σάμου». Παράλληλα, επισημαίνει ότι παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζει και το Ειδικό Δημοτικό.

Μέσα σε όλα αυτά, από την αναπληρώτρια διευθύντρια (που ορίστηκε στις 6 Μαρτίου η μία από τις δύο εκπαιδευτικούς) το υπουργείο Παιδείας ζητά να συγκροτήσει «ομάδες εργασίας» για να γίνει η αυτοαξιολόγηση του σχολείου. Ενός σχολείου που μετά βίας λειτούργησε όλη τη χρονιά.