Μετά την υποβολή αιτήματος για σύσταση προανακριτικής επιτροπής σχετικά με το φονικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στο Mega, δήλωσε σχετικά: «Εγώ αισθάνομαι ότι δεν έχω ευθύνη, αυτό όμως θα το κρίνει η δικαιοσύνη».

Ads

Όταν ερωτήθηκε γιατί προχώρησε ο ίδιος σ’ αυτή την κίνηση, απάντησε ότι το έκανε καταρχάς για να συμμετάσχει και να συμπαρασταθεί «στον αξιοπρεπέστατο αγώνα που δίνουν οι γονείς και οι συγγενείς των θυμάτων», ενώ ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τον ίδιο προσωπικά.

Όπως είπε στην τηλεοπτική του συνέντευξη ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, «Νομίζω ότι έχω το χρέος να συμβάλω σε αυτό, τουλάχιστον για το πρόσωπό μου, και αυτός ήταν και ο λόγος που είπα, από την αρχή, ότι πρέπει να ελεγχθούν, και είμαι στη διάθεση και της Δικαιοσύνης και του Κοινοβουλίου, για οποιοδήποτε έργο έγινε κατά την περίοδο που υπηρέτησα εγώ ως υπουργός».

Τόνισε ο ίδιος ότι «Σε κάθε περίπτωση, δεν γίνεται μετά από 57 νεκρούς που είχαμε και μετά από όλα όσα έχουν ειπωθεί, να υπάρχει οποιαδήποτε σκιά ή γκρίζα ζώνη, είτε στον σιδηρόδρομο είτε στο δυστύχημα των Τεμπών που να μη ριχτεί άπλετο φως».

Ads

Κατά τον κ. Σπίρτζη, «Η καθυστέρηση οποιουδήποτε έργου δεν μπορεί να συνδέεται με οποιοδήποτε δυστύχημα». Ωστόσο συμφώνησε και με τα λεγόμενα στο πάνελ ότι «υπάρχουν πολλές πιθανότητες να μην είχε γίνει» το φονικό δυστύχημα, εάν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717. Ωστόσο έμεινε στην τοποθέτησή του ότι «ο σιδηρόδρομος -είτε είχε γίνει η 717 είτε όχι- όφειλε να λειτουργεί με ασφάλεια και τα μέτρα για να λειτουργεί με ασφάλεια χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η 717 δεν ελήφθησαν».

«Αν η καθυστέρηση οποιουδήποτε έργου σημαίνει ότι δε λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, η αεροπλοΐα, το οδικό δίκτυο με ασφάλεια, τότε οφείλεις να σταματήσεις τη λειτουργία του. Θα έπρεπε να ληφθούν τα μέτρα εκείνα και οι ασφαλιστικές δικλείδες που υπήρχαν για να λειτουργεί με ασφάλεια», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Είπε για την πυρκαγιά στον σταθμό τηλεδιοίκησης στη Λάρισα το 2019 και ότι δεν αποκαταστάθηκε μετά. Μάλιστα για το δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017, οπότε και ήταν υπουργός ο ίδιος, δήλωσε πως έκτοτε θεσμοθετήθηκε να υπάρχουν υποχρεωτικά δύο μηχανοδηγοί στην καμπίνα.

Για τη σύμβαση 717 ο κ. Σπίρτζης ισχυρίστηκε ότι «ο λόγος που δεν υλοποιήθηκε η σύμβαση 717 το 2016 ήταν γιατί είχαμε μια σύμβαση η οποία ήταν ελλιπέστατη», υποστηρίζοντας ότι«Αυτά τα λένε τρεις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η ΕΔΕΛ που έκανε έλεγχο, ο οικονομικός εισαγγελέας».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι παρατάσεις που δόθηκαν τότε ήταν επ’ ωφέλεια του ελληνικού Δημοσίου διότι αν δεν έδινες παράταση και τέλειωνε η σύμβαση, θα ερχόταν η ευρωπαϊκή επιτροπή και η ευρωπαία εισαγγελέας και θα έλεγε σας δώσαμε 40 εκατ. για να φτιάξετε το σύστημα και όταν ολοκληρώσατε τη σύμβαση, δεν είχατε σύστημα. Οι επόμενοι που ήρθαν δεν υπέγραψαν τη συμπληρωματική το 2019, την υπέγραψαν το 2021. Σε κάθε περίπτωση όμως, δεν πρέπει να διερευνηθούμε; Εγώ λέω ναι πρέπει να διερευνηθεί. Δεν γίνεται να υπάρχει καμία σκιά ούτε στην οικονομική διαχείριση ούτε σε τίποτα στον σιδηρόδρομο και οφείλουμε όλοι να συμβάλουμε να διερευνηθεί».

Για τη Ν.Δ., δήλωσε ότι «Η ΝΔ είναι σε παραζάλη με το συγκεκριμένο θέμα», τόσο για το πόρισμα που εξέδωσε η εξεταστική όσο και για την άρνησή της να κάνει προανακριτική επιτροπή. Ο πρώην υπουργός υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει ούτε έγγραφο από το υπουργείο Μεταφορών το 2015 – 2019 από υπάλληλο, όχι δική μου, που να αφορά την 717 γιατί δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου, ήταν της ΕΡΓΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ η ίδια ήταν και προϊσταμένη αρχή. Άρα, θεωρητικά, κάποια παράλειψη έχω κάνει. Η ευρωπαία εισαγγελέας δεν τεκμηριώνει αυτό που λέει «διερευνήστε τον πρώην υπουργό Χρήστο Σπίρτζη για παράβαση καθήκοντος». Δε λέει δηλαδή έχει προκύψει για αυτήν του την παράλειψη ή για αυτήν του την πράξη. Δεν το έχει ερευνήσει».

Καταληκτικά ο Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε ότι «Αν το Κοινοβούλιο δεν ανταποκριθεί στο αίτημά μου, θα πάρω και άλλες πρωτοβουλίες. Θα είναι στην κατεύθυνση του να δικαιωθεί ο αγώνας των οικογενειών για να υπάρχει πλήρης διαλεύκανση και σε ό,τι έχει σχέση με τον σιδηρόδρομο και σε ό,τι έχει σχέση με το δυστύχημα των Τεμπών».