Επίθεση εναντίον του υπουργείου Παιδείας εξαπέλυσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ). Οι πανεπιστημιακοί επισημαίνουν ότι η «η μεταρρύθμιση που χρειάζεται το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν μπορεί να γίνει στο κενό. Πρέπει να ληφθούν υπόψη οι επεξεργασίες που έχουν βγει τα τελευταία χρόνια από πανεπιστημιακούς.

Ads

Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση: «Θα είναι τουλάχιστον παράλογο να δρομολογηθούν αλλαγές όπως συγχωνεύσεις, καταργήσεις και αναδιατάξεις, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος αξιολόγησης των ιδρυμάτων που καθυστερεί απαράδεκτα με ευθύνη κυρίως της Πολιτείας». Επιπλέον οι πανεπιστημιακοί καλούν το υπουργείο Παιδείας να δώσει στη δημοσιότητα άμεσα τις προτάσεις επί των οποίων θα γίνει διαβούλευση.

Ζητούν επιπλέον να θεσπισθεί νέο ειδικό μισθολόγιο, με βάση την αποστολή, τα απαιτούμενα προσόντα και τις διαδικασίες επιλογής και εξέλιξης, καθώς όπως λένε «αποτελούμε αδικαιολόγητα τη μόνη από τις μεγάλες κατηγορίες κρατικών λειτουργών που αμείβονται ακόμη με το ειδικό μισθολόγιο του 2004».

Συγχρόνως χαρακτηρίζουν ασαφές το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης των 150 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο πρόκειται να εφαρμόσει το υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και εκφράζουν «τη βαθύτατη ανησυχία τους» γιατί, όπως υποστηρίζουν «το υπουργείο Παιδείας και εποπτευόμενοι από αυτό φορείς -γνωστοί για τη διαχρονικά προβληματική λειτουργία τους- προχωρούν για μια ακόμη φορά σε μια επιμορφωτική δράση που απευθύνεται σε μεγάλο όγκο εκπαιδευτικών χωρίς σαφείς στόχους και με μεθόδους υλοποίησης αμφίβολης αποτελεσματικότητας».

Ads

Τέλος, η ΠΟΣΔΕΠ, εκφράζει επιφυλάξεις και για το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας που έχει θεσμοθετηθεί, καθώς όπως λέει, περιλαμβάνει ασαφείς όρους και διαδικασίες. Ζητά μάλιστα «την άμεση αποσαφήνιση των διαδικασιών υλοποίησης των ρυθμίσεων για την θεσμοθέτηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Επάρκειας και τη διάθεση των αναγκαίων πόρων για την υλοποίηση τους κάτω από συνθήκες που διασφαλίζουν υψηλή ποιότητα κατάρτισης και ίσες ευκαιρίες συμμετοχής στα σχετικά προγράμματα».