Να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημοσίας Χρήσης, σε πανελλαδική γενική συνέλευση που είχαν το μεσημέρι της Παρασκευής, αν και ο υπουργός Μεταφορών διαβεβαίωσε και γραπτώς ότι οι δεσµεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση έναντι του κλάδου τους «θα υλοποιηθούν στο ακέραιο». Μετά τη λήξη της γενικής συνέλευσης, ορισμένοι οδηγοί μετέβησαν στο λιμάνι του Πειραιά, όπου και δημιουργήθηκε ένταση με τους μεταφορείς να προσπαθούν να εμποδίσουν την επιβίβαση και αποβίβαση, κυρίως ιδιωτικών φορτηγών, στα πλοία.

Ads

Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας απέστειλε νωρίτερα επιστολή προς τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, στην οποία δεσμεύεται να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους που αφορούν φορολογικά, συνταξιοδοτικά ζητήματα αλλά και την ένταξη τους στον αναπτυξιακό νόμο.

«Εάν δεν αντιλαμβάνονται το συμφέρον τους και του κοινωνικού συνόλου, είναι υπεύθυνοι οι ίδιοι ή οι ηγεσίες που αποφασίζουν τη συνέχιση ή μη των κινητοποιήσεων», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, ενώ τόνισε ότι «από εκεί και πέρα υπάρχει νόμος του κράτους, ότι η κυβέρνηση έχει οδηγηθεί έως σήμερα με γνώμονα την ψυχραιμία και την αποφασιστικότητα» και πως «όσοι παραβαίνουν τους νόμους έχουν και τις αντίστοιχες συνέπειες». «Είναι γνωστό ότι βρίσκονται σε επίταξη και τα μέσα και οι υπηρεσίες», δήλωσε ο Πεταλωτής.

Χθες, ο υπουργός Μεταφορών είχε επισημάνει ότι τα αιτήματα αυτά θα ικανοποιηθούν µε επιµέρους νοµοθετικές ρυθµίσεις από τα αρµόδια υπουργεία. Οπως διευκρίνισε, τα τρία αυτά αιτήµατα δεν ήταν δυνατό να ενταχθούν στο νοµοσχέδιο που ψηφίστηκε προχτές στη Βουλή, γιατί είναι αρµοδιότητος άλλων υπουργείων, τα οποία και θα προχωρήσουν στις αναγκαίες νοµοθετικές πρωτοβουλίες.

Ads

Χτες, στα 18 µπλόκα της Αττικής παρέµεναν συνολικά 747 φορτηγά. Το βράδυ, ιδιοκτήτες φορτηγών δεν επέτρεπαν για αρκετή ώρα σε συναδέλφους τους να µπουν στο πλοίο «Βlue Star» µε προορισµό τα Δωδεκάνησα. Τελικά, από τα 80 φορτηγά επιβιβάστηκαν µόνο τα 50.

Εν τω μεταξύ με απόφαση, του Δημήτρη Ρέππα, αίρονται, κατ’ εξαίρεση, τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας βυτιοφόρων φορτηγών οχημάτων Δημόσιας και Ιδιωτικής Χρήσης για τη μεταφορά υγρών καυσίμων, από σήμερα το μεσημέρι μέχρι και την Κυριακή.

Επιστολή Ρέππα προς μεταφορείς

Επιστολή προς τους εκπροσώπους των επαγγελματιών οδικών μεταφορών, στην οποία επαναλαμβάνονται οι τελικές θέσεις της κυβέρνησης, απέστειλε την Παρασκευή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.

Αναλυτικότερα, η επιστολή αναφέρει τα ακόλουθα:

«Η κυβέρνηση συνεπής στις πολιτικές της δεσμεύσεις, επανέρχεται στο ειδικότερο θέμα που αφορά στη στήριξη των επαγγελματιών εμπορευματικών μεταφορών, ενόψει εφαρμογής του νέου νόμου. Τα σχετικά θέματα τέθηκαν στο πλαίσιο του διαλόγου τον περασμένο Αύγουστο.

Σε συνέχεια αυτού του διαλόγου, αλλά και των ανακοινώσεων της Κυβέρνησης τόσο κατά τη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής στις 14/9/2010 όσο και κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής που ακολούθησε, επαναλαμβάνουμε πιο αναλυτικά τις τελικές μας θέσεις:

Α. Όσον αφορά στα φορολογικά θέματα:
1. Σταδιακά καταργείται ο φόρος υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση των αδειών στο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος και μηδενίζεται την 1/1/2013.
2. Δίνεται δυνατότητα στους κατόχους αδειών Φ.Δ.Χ. να αποσβέσουν την αξία της άδειας τους αφαιρώντας την από τα ακαθάριστα έσοδα, κάθε έτος για περίοδο από 3 έως και 7 χρόνια και με τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι.
3. Εάν σε κάποιο έτος οι μεταφορείς δεν έχουν φορολογητέα κέρδη επιτρέπεται να μεταφέρουν το δικαίωμα της απόσβεσης στα επόμενα χρόνια (μέχρι τα 7).
4. Στην περίπτωση που μέσα σε αυτό το διάστημα μεταβιβασθεί η άδεια, τότε το υπόλοιπο της απόσβεσης μπορεί να μεταβιβασθεί προς όφελος των νέων ιδιοκτητών.
5. Σε περίπτωση σύνταξης δίνεται το δικαίωμα να κάνουν χρήση του υπολειπόμενου ποσού της αξίας της άδειας για απόσβεση.
6. Ειδικά για τους μικρούς νομαρχιακούς μεταφορείς προβλέπεται προσαύξηση των ποσών απόσβεσης της άδειας κατά 50%.
Η νομοθετική πρωτοβουλία αυτή αντισταθμίζει σε ικανοποιητικό βαθμό την μείωση της άυλης αξίας των αδειών και θα συμπεριληφθεί σε επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Οικονομικών.

Β. Όσον αφορά στα συνταξιοδοτικά – ασφαλιστικά:
1. Οι ασφαλισμένοι στο πρώην ΤΣΑ πριν το 1993, που συνταξιοδοτούνται από 1/1/2011 και εφεξής από τον ΟΑΕΕ για τον υπολογισμό της σύνταξης εντάσσονται από την ΠΟ3 κατηγορία στην ΠΟ5 για τα χρόνια που έχουν συμπληρώσει στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
2. Η ένταξη στην κατηγορία αυτή γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και καταβολή πρόσθετης εισφοράς 250 € για κάθε έτος ασφάλισης που έχει συμπληρωθεί στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
3. Για τα έτη από 1/1/2001 και εφεξής η σύνταξη υπολογίζεται με βάση τις κατηγορίες στις οποίες έχουν ενταχθεί οι παραπάνω ασφαλισμένοι (ΠΟ4 και ΠΟ6).
4. Η καταβαλλόμενη σύνταξη και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στο 2% για κάθε έτος ασφάλισης για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2014.
5. Με τη ρύθμιση αυτή οι δικαιούχοι με 35 χρόνια ασφάλισης θα λάβουν σε ετήσια βάση αύξηση ύψους 2350 €. Οι έχοντες περισσότερα χρόνια ασφάλισης θα λάβουν ακόμα μεγαλύτερο ποσό.
Οι ρυθμίσεις αυτές θα περιληφθούν σε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων εντός του έτους.

Γ. Όσον αφορά στην ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο και την ενίσχυση με άλλα χρηματοοικονομικά μέσα:
1. Στο σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα προβλέπεται για πρώτη φορά η υπαγωγή σε αυτόν επενδυτικών σχεδίων στον τομέα των μεταφορών, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό άρθρο του νέου νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές .
2. Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης για επενδυτικά σχέδια στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών από εξειδικευμένα προγράμματα του ΕΣΠΑ.

Οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στον νέο αναπτυξιακό νόμο που καταθέτει άμεσα το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθώς επίσης και τις κανονιστικές αποφάσεις για εξειδίκευση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Όπως είναι φανερό, με τα παραπάνω, η Κυβέρνηση ανταποκρίνεται πλήρως στις δεσμεύσεις που ανέλαβε».

Αποδέκτες της επιστολής είναι οι: Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών (Ο.Φ.Α.Ε.), την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Φορτηγών Δ.Χ. του Ν.Δ.531/70 (Π.Ο.Ι.Φ.), την Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Μικρών Φορτηγών Αυτοκινήτων (Π.Ο.Ε.ΜΙ.Φ.Α.), το Σωματείο Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Ιδιοκτητών Μεταφοράς Υγρών Καυσίμων Μακεδονίας – Θράκης “Ο Φίλιππος”, την Πανελλαδική Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων Αυτοκινήτων Δ.Χ. Μεταφοράς Υγρών Καυσίμων και Ασφάλτου, την ΠΣΧΕΜ, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Φορτηγών Αυτοκινήτων Δ.Χ., το Σωματείο Ιδιοκτητών Γερανοφόρων Οχημάτων (Σ.Ι.Γ.Ο.), το Συνδικάτο Χερσαίων και Εμπορευματικών Μεταφορών Θεσσαλίας, Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας, την Ομοσπονδία Φ.Δ.Χ. Β. Ελλάδος και τα Σωματεία Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων.

Εν τω μεταξύ, τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ) δηλώνουν «αποφασισμένα να λειτουργήσουν με κάθε τρόπο τις επιχειρήσεις ττους», από την προσεχή Δευτέρα 27/09 και παράλληλα την υποστήριξη της πολιτείας και την παρέμβαση των αρχών στην απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων, με την ελπίδα, όπως αναφέρει, ότι και οι αυτοκινητιστές δεν θα παρεμποδίσουν το δικαίωμά για την ελεύθερη άσκηση των δραστηριοτήτων τους.