Μαίνονται οι αντιδράσεις στον απόηχο του φιάσκου της μετάδοσης αγώνων του Μουντιάλ του Κατάρ από την συνδρομητική πλατφόρμα του Ant1, το Ant1+.

Ads

Κι αυτό γιατί μετά την ανακοίνωση του καναλιού πως – λόγω αξεπέραστων τεχνικών προβλημάτων που αντιμετώπισε η πλατφόρμα- οι αγώνες θα μεταδίδονται πλέον αποκλειστικά από την ελεύθερη συχνότητα, προκύπτει σοβαρό ζήτημα με όσους έσπευσαν να κάνουν συνδρομές και πλέον βλέπουν τα χρήματά τους να έχουν πάει “χαμένα”.

Υπενθυμίζεται πως η προσφορά προέβλεπε την καταβολή 3,33 ευρώ το μήνα για την παρακολούθηση του Μουντιάλ, η οποία θα ίσχυε όμως μόνο εφόσον κάποιος έκανε 6μηνη συνδρομή, πληρώνοντας 19,99 ευρώ.

Ο ίδιος ο Ant1 επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις ανακοινώνοντας για όσους πήραν την εν λόγω προσφορά από τις 17 Οκτωβρίου 2022, αλλά και σε όλους εκείνους που θα εγγραφούν στο ΑΝΤ1+ έως και τις 6 Δεκεμβρίου 2022, την αυτόματη και δωρεάν επέκταση της συνδρομής τους για επιπλέον 3 μήνες.

Ads

Αυτό όμως δεν φαίνεται να ικανοποιεί πολλούς συνδρομητές, οι οποίοι ζητάνε επιτακτικά την επιστροφή των χρημάτων τους, νιώθοντας βαθιά εξαπατημένοι από το κανάλι.

“Αντισυμβατική η συμπεριφορά από τον Ant1, οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα”

Στο ίδιος μήκος κύματος κινείται μιλώντας στο tvxs.gr η πρόεδρος του ΕΚΠΟΙΖΩ, Παναγιώτα Καλαποθαράκου, η οποία επισημαίνει πως “η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να επιστρέψει τα ποσά στους συνδρομητές. Κι αυτό γιατί πρόκειται για μια αντισυμβατική συμπεριφορά εκ μέρους της”.

“Με άλλα λόγια, συμβάλλεται κανείς με μια εταιρεία με κάποιους όρους. Αυτοί αφορούν σε ό,τι έχει να κάνει με την εταιρεία,  να παρέχει την υπηρεσία και από την άλλη για τον καταναλωτή, να καταβάλει τα χρήματα” συνεχίζει η ίδια και επισημαίνει:

“Σε περίπτωση που υπάρχει μη εκπλήρωση της συμβατικής υποχρέωσης από οποιοδήποτε μέρος, υπάρχουν κάποιες συνέπειες. Αυτές οι συνέπειες στην προκειμένη περίπτωση, από τη στιγμή που δεν παρέχεται η υπηρεσία για το αντίτιμο που έχει συμφωνηθεί, ο καταναλωτής έχει κάθε δικαίωμα να ζητήσει τα χρήματά του πίσω”.

Ποια τα βήματα σε μια δικαστική διεκδίκηση

Αναφορικά με τον τρόπο που θα πρέπει να κινηθεί καποιος συνδρομητής σε αυτή την κατεύθυνση, η κυρία Καλαποθαράκου σημειώνει ότι “δικαστικά μόνο μπορεί να αναγκάσει την εταιρεία να του επιστρέψει τα χρήματα”.

Αναγνωρίζει πάντως πως  “το ποσό (σσ που θα απαιτηθεί για τα δικαστικά έξοδα) είναι δυσανάλογο. Υπό αυτή την έννοια, μόνο μια συλλογική διεκδίκηση μέσω κάποιου φορέα προστασίας καταναλωτών θα μπορούσε να αποτελεί λύση” υπογραμμίζει η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ.

Σε αυτή την κατεύθυνση αναφέρει πως “θα πρέπει να συγκεντρωθεί ένας ικανός αριθμός καταναλωτών που θα πληρώσει ένα μικρό ποσό προκειμένου να προχωρήσει μια τέτοια διαδικασία ομαδικής αγωγής. Μπορεί μάλιστα να ζητηθεί σε ένα τέτοιο πλαίσιο και περαιτέρω χρηματική ικανοποίηση”.

Προσθέτει μάλιστα πως έχουν ήδη αρκετές προφορικές κλήσεις προς την οργάνωση για το θέμα.  

Υπογραμμίζει δε ότι “εμείς ως ΕΚΠΟΙΖΩ ως πρώτο βήμα -εφόσον υπάρξει συλλογική διεκδίκηση- προκρίνουμε την αποστολή μιας εξώδικης επιστολής προς την εταιρείας. Να γίνει δηλαδή μια προσπάθεια εξωδικαστικού συμβιβασμού. Αυτό συνεπάγεται κατ’ ελάχιστον την επιστροφή των χρημάτων της συνδρομής”.

“Εφόσον η εταιρεία δεν ανταποκριθεί, τότε θα ακολουθήσουν τα δικαστήρια” συνεχίζει η κυρία Καλαποθαράκου.

“Ακόμη και να υπάρχουν ψιλά γράμματα στους όρους της συμφωνίας του καταναλωτή με την εταιρεία, επί της ουσίας θα μιλάμε για καταχρηστικές προβλέψεις. Κι αυτό γιατί δεν εκπληρώνει η εταιρεία την υπηρεσία. Και μάλιστα αυτό δε συνέβη μόνο σε μια περίπτωση σε έναν αγώνα,  αλλά οριστικά. Η υπηρεσία απλά έπαψε να υφίσταται” καταλήγει η κυρία Καλαποθαράκου.