Την πρώτη δοκιμαστική βόλτα με το Μετρό Θεσσαλονίκης έσπευσε να κάνει -παραμονές των εκλογών της 21ης Μαϊου- ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρέα με τη σύζυγό και τα παιδιά του, πλήθος υπουργών και αυτοδιοικητικών στελεχών.

Ads

Σημειώνεται πάντως πως ο πρωθυπουργός στις δηλώσεις του απέφυγε να κάνει αναφορά σε ακριβή ημερομηνία παράδοσης του μετρό στους πολίτες, κάτι που σύμφωνα και με την σχετική αναφορά του προέδρου της Αττικό Μετρό Ν. Ταχιάου δεν αναμένεται να συμβει πριν από τους πρώτους μήνες του 2024.

«Κάναμε την δέσμευσή μας πραγματικότητα»

Από την μεριά του, ο πρωθυπουργός υποστήριξε πως η κυβέρνησή του έκανε πράξη τη δέσμευσή της να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη.

Ads

«Η σημερινή εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, το πολύπαθο αυτό έργο, τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία και όσοι είχαν την ευκαιρία να μας συνοδεύσουν σήμερα, καθώς διανύσαμε την πρώτη γραμμή του Μετρό, διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της. Να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη.

Ταυτόχρονα, όμως, προστατεύοντας και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του Μετρό.

Είναι πράγματι μία πολύ σημαντική μέρα σήμερα για τη Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς, καθώς ένα όνειρο δεκαετιών γίνεται πια πράξη.

Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους όσοι εργάστηκαν με πολύ μεγάλο κόπο για να μπορέσουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, για να περάσουμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου το οποίο ξεκινά τη δοκιμαστική του λειτουργία.

Ραντεβού στο Σταθμό Βενιζέλου, όπου εκεί θα έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε με πόση μεγάλη προσοχή και σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά γίνεται η επανατοποθέτηση των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων. Έτσι, όπως σας είπα, να κάνουμε πραγματικά πράξη το μετρό της Θεσσαλονίκης, να μην είναι απλά ένα σημαντικό μεταφορικό έργο αλλά ουσιαστικά ένα ζωντανό μουσείο.

Πιστεύω ένα Μετρό μοναδικό στον κόσμο που ίσως από μόνο του να αξίζει μία επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι τώρα που γίνεται πράξη και το Μετρό της Θεσσαλονίκης η εταιρεία “Αττικό Μετρό” θα μετονομαστεί σε “Ελληνικό Μετρό”.

Υπουργοί και αυτοδιοικητικοί συνόδευσαν τον πρωθυπουργό

Τον πρωθυπουργό σε αυτό το δρομολόγιο συνόδευαν ο υπουργός επικρατείας αρμόδιος για θέματα μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης ο υφυπουργός υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό” Νίκος Ταχιάος.

Το ίδιο δρομολόγιο έκαναν νωρίτερα από τον πρωθυπουργό και οι δημοσιογράφοι με ξεναγό τον Νίκο Ταχιάο.

Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης περιηγήθηκε στο αμαξοστάσιο.

Αξίζει να αναφερθεί τέλος ότι μέχρι και τον σταθμό Συντριβάνι το δρομολόγιο έγινε χειροκίνητα και σε χαμηλή ταχύτητα, καθώς ο σταθμός Βενιζέλου δεν έχει ολοκληρωθεί.

Από τον σταθμό Συντριβάνι και μέχρι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ο συρμός κινήθηκε με βάση το αυτόματο σύστημα και σε κανονικές ταχύτητες.