Ξηλώθηκε, υπό τις αποδοκιμασίες και αντιδράσεις των κατοίκων, από την πλατεία Εξαρχείων το χαρακτηριστικό της άγαλμα – φανοστάτης που την κοσμούσε επί δεκαετίες.

Ads

Ειδικά συνεργεία το ξήλωσαν το πρωί της Παρασκευής προκειμένου να συνεχιστούν οι εργασίες κατασκευής του μετρό, οι οποίες έχουν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από τους κατοίκους.

Από το πρωί πολίτες είχαν συγκεντρωθεί στην πλατεία προκειμένου να εμποδίσουν τα συνεργεία να ξηλώσουν το άγαλμα.

Μάλιστα κάποιοι ξάπλωσαν στο πεζοδρόμιο, όπως φαίνεται σε αναρτήσεις στο twitter.

Ads

Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο της Αθήνας Γιώργο Αποστολόπουλο, αρχικά προτάθηκε και αποφασίστηκε να μεταφερθεί οριστικά σε άλλη περιοχή της Αθήνας, στη συνέχεια όμως ο δήμαρχος αποφάσισε την «προσωρινή» μετεγκατάστασή του.

Η ιστορία του αγάλματος

Δημιουργία των γαλλικών χυτηρίων Antoine Durenne, το άγαλμα – φανοστάτης τοποθετήθηκε κατά τη ρυμοτομική οριοθέτηση της πλατείας τη δεκαετία του ’60, επί Δημαρχίας Γεωργίου Πλυτά, μετά τις πιέσεις από τον Σύλλογο Εξαρχείων, όπως αναφέρει το Oneman.gr.

Σύμφωνα με την ιστορικό τέχνης Ζέτα Αντωνοπούλου – στο βιβλίο της «Τα γλυπτά της Αθήνας» –  «η χρονολογία κατασκευής του έργου πρέπει να τοποθετείται μετά το 1900, καθώς παλιότερα το χυτήριο δούλευε αποκλειστικά με χυτοσίδηρο».

Οι Τρεις Ερωτίδες στα Εξάρχεια έχουν στα χέρια τους ένα κοχύλι, ένα αγγείο και ένα μουσικό όργανο.

Με πλούσια κόμη, στεφάνια στα μαλλιά και κομψά σπασίματα στον κορμό τους, οι τρεις μικροί Έρωτες (ύψους περί το 1,30 μ. ο καθένας) είναι στραμμένοι προς τις τρεις πλευρές της πλατείας, αποπνέοντας ένα μείγμα αθωότητας και ελευθερίας.

Τα τρία αυτα πλάσματα είδαν «τον Ναπολέοντα Λαπαθιώτη να σιγοτραγουδά γυρνώντας σπίτι του και τον Κωστή Παλαμά πιο πέρα με τις φιλολογικές βραδιές που διοργάνωνε, είδαν με ένα χαμόγελο τον Δημήτρη Χορν να πολιορκεί την Έλλη Λαμπέτη και ανταπέδωσαν τον χαιρετισμό του Νικόλα Άσιμου και του Βασίλη Ραφαηλίδη», όπως έγραψε ένας από τους κατοίκους της περιοχής για το άγαλμα-σύμβολο των Εξαρχείων.