Ξηλώθηκε, υπό τις αποδοκιμασίες και αντιδράσεις των κατοίκων, από την πλατεία Εξαρχείων το χαρακτηριστικό της άγαλμα – φανοστάτης που την κοσμούσε επί δεκαετίες.
Ειδικά συνεργεία το ξήλωσαν το πρωί της Παρασκευής προκειμένου να συνεχιστούν οι εργασίες κατασκευής του μετρό, οι οποίες έχουν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από τους κατοίκους.
Από το πρωί πολίτες είχαν συγκεντρωθεί στην πλατεία προκειμένου να εμποδίσουν τα συνεργεία να ξηλώσουν το άγαλμα.
Μάλιστα κάποιοι ξάπλωσαν στο πεζοδρόμιο, όπως φαίνεται σε αναρτήσεις στο twitter.
#εξαρχεια #antireport
Κόσμος ξαπλώνει να μην πάρουν το άγαλμα από την πλατεία ❤️ https://t.co/pQFYaccShJ— Blondie (@Nimia82076477) September 23, 2022
Ήρθαν να πάρουν το άγαλμα της πλατείας. Βάλαμε τα σώματά μας ασπίδα για να διατηρηθεί η πλατεία μας ζωντανή. Έχουμε προσαγωγές κατοίκων της γειτονιάς.
Όση αστυνομία και να φέρετε, όσο και να μας απειλείτε, δε φοβόμαστε!
ΑΥΡΙΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ, 18.00, ΜΟΥΣΕΙΟ. ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ. pic.twitter.com/HE863j8hNO— No Metro in Exarcheia Square (@NExarcheia) September 23, 2022
Σήμερα η πλατεία Εξαρχείων, αποχωρίστηκε το άγαλμα που αγαπήθηκε όσα λίγα σε αυτή την πόλη. Ένα σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής και περιοχής, μάρτυρας αμέτρητων γεγονότων. #εξαρχεια #antireport pic.twitter.com/mibGvE7hcn
— Xrisa Lykou (@FiXrisa) September 23, 2022
Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο της Αθήνας Γιώργο Αποστολόπουλο, αρχικά προτάθηκε και αποφασίστηκε να μεταφερθεί οριστικά σε άλλη περιοχή της Αθήνας, στη συνέχεια όμως ο δήμαρχος αποφάσισε την «προσωρινή» μετεγκατάστασή του.
Η ιστορία του αγάλματος
Δημιουργία των γαλλικών χυτηρίων Antoine Durenne, το άγαλμα – φανοστάτης τοποθετήθηκε κατά τη ρυμοτομική οριοθέτηση της πλατείας τη δεκαετία του ’60, επί Δημαρχίας Γεωργίου Πλυτά, μετά τις πιέσεις από τον Σύλλογο Εξαρχείων, όπως αναφέρει το Oneman.gr.
Σύμφωνα με την ιστορικό τέχνης Ζέτα Αντωνοπούλου – στο βιβλίο της «Τα γλυπτά της Αθήνας» – «η χρονολογία κατασκευής του έργου πρέπει να τοποθετείται μετά το 1900, καθώς παλιότερα το χυτήριο δούλευε αποκλειστικά με χυτοσίδηρο».
Οι Τρεις Ερωτίδες στα Εξάρχεια έχουν στα χέρια τους ένα κοχύλι, ένα αγγείο και ένα μουσικό όργανο.
Με πλούσια κόμη, στεφάνια στα μαλλιά και κομψά σπασίματα στον κορμό τους, οι τρεις μικροί Έρωτες (ύψους περί το 1,30 μ. ο καθένας) είναι στραμμένοι προς τις τρεις πλευρές της πλατείας, αποπνέοντας ένα μείγμα αθωότητας και ελευθερίας.
Τα τρία αυτα πλάσματα είδαν «τον Ναπολέοντα Λαπαθιώτη να σιγοτραγουδά γυρνώντας σπίτι του και τον Κωστή Παλαμά πιο πέρα με τις φιλολογικές βραδιές που διοργάνωνε, είδαν με ένα χαμόγελο τον Δημήτρη Χορν να πολιορκεί την Έλλη Λαμπέτη και ανταπέδωσαν τον χαιρετισμό του Νικόλα Άσιμου και του Βασίλη Ραφαηλίδη», όπως έγραψε ένας από τους κατοίκους της περιοχής για το άγαλμα-σύμβολο των Εξαρχείων.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >