Μποτιλιάρισμα, νεύρα και αγανάκτηση ήταν τα κυρίαρχα στοιχεία που χαρακτήρισαν την πρώτη μέρα κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας, λόγω των αλλαγών για τον «Μεγάλο Περίπατο» που ξεκίνησαν από την Κυριακή.

Ads

Η Β. Σοφίας και η Πανεπιστημίου έγιναν ουσιαστικά απροσπέλαστες για τα οχήματα, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται αρνητικά όλοι οι πέριξ του κέντρου δρόμοι, όπως η Βασ. Αμαλίας, η Βασ. Σοφίας, η Βασ. Κωνσταντίνου, η Μεσογείων, η Καλλιρόης και η Συγγρού. Λόγω του χάους που προκλήθηκε στο κέντρο, κυκλοφοριακά προβλήματα σημειώθηκαν ακόμη και στην Εθνική Οδό.

Οι λωρίδες αυτοκίνητα και λεωφορεία στην Πανεπιστημίου είναι πλέον δύο, αφού οι υπόλοιπες έχουν αρχίσει να μετατρέπονται σε πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο. Κατά μήκος της Πανεπιστημίου, έχουν τοποθετηθεί κώνοι, ενώ ούτε τα λεωφορεία πλησιάζουν στην δεξιά πλευρά του δρόμου όπου βρίσκονται οι στάσεις.

Οι οδηγοί δηλώνουν αγανακτισμένοι καθώς όπως αναφέρουν οι αλλαγές φαίνεται πως έχουν γίνει χωρίς σχέδιο, με αποτέλεσμα να προκληθεί το χάος στο κέντρο. Όπως τονίζουν και στο βίντεο που ακολουθεί για απόσταση ενός 15λεπτου κάνουν 45 λεπτά και ζητούν να υπάρξει άμεσα κάποια λύση. Πολλές είναι και οι αντιδράσεις από εμπορικά καταστήματα, καθώς σημειώνουν πως οι αλλαγές θα προκαλέσουν μεγάλα προβλήματα, ιδίως σε καταστήματα, των οποίων τα προϊόντα είναι ιδιαίτερα βαριά και απαιτείται αυτοκίνητο, ώστε να γίνει η μεταφορά τους, όπως καταστήματα χονδρικής με σιδηρικά, χρώματα, υδραυλικά, βιομηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά. 

Ads

Καταστηματάρχες σε μεγάλους εμπορικούς δρόμους σημειώνουν πως οι αλλαγές θα τους οδηγήσουν σταδιακά σε κλείσιμο, ενώ και οι ιδιοκτήτες χώρων στάθμευσης μέσα στο εμπορικό τρίγωνο ανησυχούν ότι τα μέτρα θα περιορίσουν δραστικά την πελατεία τους. Ο κ. Θεόδωρος Ρέππας, επικεφαλής της επιτροπής καταστηματαρχών που ιδρύθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, σημειώνει πως «η οδός Αθηνάς ήταν πάντα οδός του επαγγελματία. Σε αυτούς είναι προσανατολισμένα τα μαγαζιά της, όπως και πολλά καταστήματα στο νότιο τμήμα της Ερμού. Απαγορεύοντας τα οχήματα, διώχνουμε τους επαγγελματίες από τους εμπόρους των οδών Αθηνάς και Ερμού. Εκτός αν κάποιος πιστεύει ότι μπορεί να μεταφέρει 10-20 κιλά χρώμα, ένα έπιπλο, μια μπανιέρα, βαριά εργαλεία και μηχανήματα, γλάστρες με φυτά, τρίμετρες και τετράμετρες σωλήνες με το μετρό ή το λεωφορείο». «Αν το σχέδιο προχωρήσει, το ένα μετά το άλλο τα καταστήματα της περιοχής θα κλείσουν και θα υποκατασταθούν από μπαρ, εστιατόρια και καφενεία», τονίζει.

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, με σχετική ανάρτησή του στο facebook στην Κυριακή, σημείωσε ότι κάθε αρχή είναι δύσκολη και θα χρειαστεί υπομονή, αλλά «θα φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα». 

Διαβάστε επίσης: Χαμός στο twitter με το κομφούζιο στην Αθήνα από τον Μεγάλο Περίπατο

image

image

image

Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

Σχολιάζοντας τις εικόνες χάους στο κέντρο της Αθήνας, ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του ασκεί κριτική στην κυβέρνηση και το δήμο Αθηναίων για «παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών» και τονίζει ότι η Αθήνα δεν μπορεί να γίνει πεδίο «πρόχειρου πειραματισμού σε βάρος των κατοίκων». «Η σημερινή εικόνα χάους του κέντρου της Αθήνας, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών, αποτελεί ένα καμπανάκι για τους σχεδιασμούς Κυβέρνησης και Δήμου Αθηναίων. Μία παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών προχωράει χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία και με ελλιπή προετοιμασία», επισημαίνει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας ότι «το κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί να γίνει πεδίο πρόχειρου πειραματισμού σε βάρος κατοίκων, εργαζομένων και επαγγελματιών».

Παράλληλα, η αξιωματική αντιπολίτευση καλεί την Κυβέρνηση και την Δημοτική Αρχή να επιδείξει «μεγαλύτερη σοβαρότητα» και να παρουσιάσουν το σχέδιο τους «για την ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς» και «για την προστασία της κατοικίας, του λιανεμπορίου και των επαγγελματιών του κέντρου». «Κανένα φιλόδοξο σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς σεβασμό στην καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας», καταλήγει η ανακοίνωση.

Επικρίσεις κατά του δήμου Αθηναίων και της κυβέρνησης και από το ΚΙΝΑΛ για το κυκλοφοριακό χάος και την ασφυξία που προκλήθηκε στο κέντρο της Αθήνας από την πρεμιέρα του «Μεγάλου Περιπάτου». Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του Κινήματος Αλλαγής σημειώνει πως δεν υπήρξε καμία σωστή προετοιμασία με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των πολιτών. «Δεν είναι όλα για το φαίνεσθαι και την επικοινωνία», τονίζει. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ έχει ως εξής: «Οι μεγάλες παρεμβάσεις στην Αθήνα, απαιτούν όραμα, στόχο, αλλά και σωστή προετοιμασία. Για να βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών. Η Παράταξή μας το έχει αποδείξει αυτό στην πράξη. Η σωστή προετοιμασία είναι απόλυτα σαφές ότι έλειψε από τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στον Δήμο της Αθήνας. Ούτε διάλογος υπήρξε, ούτε ενημέρωση έγινε, ούτε η στιγμή ήταν κατάλληλη. Είναι ώρα η Κυβέρνηση και ο Δήμος Αθηναίων να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι όλα για το «φαίνεσθαι» και την επικοινωνία. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να ταλαιπωρεί τους πολίτες».

Το ΚΚΕ σημειώνει πως «ο “Μεγάλος Περίπατος” της Αθήνας εξελίσσεται σε “Μεγάλη Ταλαιπωρία” για τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους». «Επιβεβαιώνεται η τοποθέτηση του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης Αθήνας, ότι δεν έχει υπάρξει ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο, ούτε ολοκληρωμένη μελέτη, για τις παρεμβάσεις που πραγματικά χρειάζεται να γίνουν. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της βιασύνης της δημοτικής αρχής, που μαζί με τη στήριξη των συνδυασμών του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ στο Δημοτικό Συμβούλιο, προχώρησαν εν μέσω πανδημίας κι ενώ έχει αρθεί ο δακτύλιος στην Αθήνα στο να διαμορφώσουν το περιβόητο “τουριστικό περιβάλλον”, αγνοώντας τις ανάγκες κατοίκων, επαγγελματιών και εργαζομένων» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση. 

Επιπλέον το ΚΚΕ, θεωρεί «πρόκληση τη στιγμή που εμφανίζεται η δημοτική αρχή, ως προστάτης της υγείας των δημοτών, να προκαλεί κυκλοφοριακό κομφούζιο και ταυτόχρονα να μη λαμβάνει ούτε ένα στοιχειώδες μέτρο για το στοίβαγμα του κόσμου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παίζοντας το γνωστό παιχνίδι αρμοδιοτήτων με την κυβέρνηση και το υπουργείο. Αν ήταν το κίνητρο η βελτίωση της ποιότητας ζωής των λαϊκών στρωμάτων της Αθήνας, θα έμπαινε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας, με πύκνωση του δικτύου των δρομολογίων, με αύξηση του προσωπικού και των οχημάτων, ώστε να μπορούσε ευκολότερα να υποκατασταθεί η χρήση των ΙΧ από τη χρήση των ΜΜΜ».  

Προτείνει εναλλακτικές διαδρομές ο Δήμος

Ο Δήμος Αθηναίων, βλέποντας το χάος που προκλήθηκε στους δρόμους της πόλης, εξέδωσε ανακοίνσε προτείνοντας εναλλακτικές διαδρομές στους πολίτες: 

1. Από Νότια Προάστια:

  • Προς Ομόνοια: Χαμοστέρνας – Πειραιώς
  • Προς Παγκράτι – Αμπελόκηπους: α) Συγγρού – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου και β) Συγγρού – Πετμεζά – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου
  • Προς Πλάκα: Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)

2. Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης: α) Διάκου – Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα) και β) Αρδητού – Βασ. Κωνσταντίνου – Πλατεία Σκουζέ – Ρηγίλλης – Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)

3. Από Βόρεια προς Κέντρο: α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας – Πατησίων, β) μέσω Βασ.Σοφίας – Σόλωνος γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας – Ιπποκράτους

4. Από Βόρεια προς Νότια: Βασ.Κωνσταντίνου – Αρδητού – Καλλιρόης – Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)

5. Από Σύνταγμα προς Παγκράτι: α) Φιλελλήνων Σουρή – Αμαλίας – Σύνταγμα – Βασ.Σοφίας – Ριζάρη και β) Αμαλίας – Διάκου – Βουλιαγμένης – Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)