Τα πρακτικά που κρατήθηκαν κατά τις κρίσιμες συνεδριάσεις της 21ης και 23ης Ιανουαρίου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, επικαλείται ο παραχωρησιούχος μέσω της θυγατρικής του εταιρείας «Αττικές Διαδρομές» προκειμένου να αποδείξει την αλήθεια των λεγομένων της.

Ads

Ειδικότερα στην ανακοίνωση που εξέδωσε το απόγευμα της Πέμπτης, η εταιρεία αναφέρει ότι «δια των εκπροσώπων της που παρέστησαν στις συντονιστικές συσκέψεις της 21ης και 23ης Ιανουαρίου των αρμόδιων φορέων υπό τον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας, όπως αναγράφεται και στα πρακτικά, έθεσε εξαρχής -και στις δυο συνεδριάσεις – ρητώς αιτήματα προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών – βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου όπως είχε αποφασισθεί σε αντίστοιχες συγκυρίες στο παρελθόν».

Μάλιστα, σημειώνει ότι επισημάνθηκε με ιδιαίτερη έμφαση πως παρά την ετοιμότητα της εταιρείας με 35 εκχιονιστικά οχήματα σε 70 χιλιόμετρα, «η αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε συνδυασμό με τα αναμενόμενα ακραία καιρικά φαινόμενα, μπορεί να δημιουργήσει κινδύνους τόσο για την ασφάλεια των οδηγών όσο και για την ομαλή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου».

Ο παραχωρησιούχος, αναφέρει ακόμα ότι όλοι οι παρόντες λειτουργοί αυτοκινητοδρόμων συμφώνησαν στην πρόταση για την προληπτική και σε κάθε περίπτωση έγκαιρη απαγόρευση των φορτηγών καθώς και στην παρουσία της Αστυνομίας στα Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και στην ενισχυμένη παρουσία Τροχονόμων στις εισόδους και στα διόδια για την επιβολή ή την εφαρμογή των όποιων αναγκαίων κυκλοφοριακών περιορισμών.

Ads

Υπογραμμίζει δε ότι ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας τοποθετήθηκε σαφώς κατά της προληπτικής απαγόρευσης κυκλοφορίας, λέγοντας ότι πρέπει να διασφαλιστεί η οικονομική – εφοδιαστική αλυσίδα.

Αξίζει να σημειωθεί πως στις επίμαχες συσκέψεις συμμετείχαν δυο εκ των στενότερων συνεργατών του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος και ο υφυπουργός Χρήστος Τριαντόπουλος.

Υπενθυμίζεται επίσης πως από τη δική του μεριά το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας ισχυρίστηκε ότι ουδέποτε υπήρξε αίτημα από τις «Αττικές Διαδρομές Α.Ε» προκειμένου  να κλείσει ο δρόμος για τα φορτηγά και βαρέα οχήματα από το βράδυ της Κυριακής. Αντιθέτως όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή του «στη σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου αποφασίστηκε ότι σε ό,τι αφορά στα βαρέα οχήματα θα γινόταν αξιολόγηση της κατάστασης νωρίς το πρωί της Δευτέρας».

Με βάση όλα τα παραπάνω λοιπόν, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επισημαίνουν πως θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη η δημοσίευση των πρακτικών των εν λόγω συνεδρίασεων, προκειμένου να αποδειχθεί πώς τοποθετήθηκε ο καθένας από τους εμπλεκόμενους.