Συνεχίζεται η αντιπαράθεση μεταξύ της κυβέρνησης και της Αττικής Οδού αναφορικά με το χάος που επικράτησε εν μέσω χιονόπτωσης στο οδικό δίκτυο για πάνω δύο μέρες και με χιλιάδες εγκλωβισμένους στα αυτοκίνητα.

Ads

Υπενθυμίζεται πως από την πρώτη στιγμή πολλά κορυφαία κυβερνητικά στελέχη, όπως ο Γιάννης Οικονόμου, ο Χρήστος Στυλιανίδης, ο Κώστας Καραμανλής και Στέλιος Πέτσας, έσπευσαν να επιρρίψουν στην Αττική Οδό την αποκλειστική ευθύνη.

Τι επισημαίνει η εταιρεία

Από τη μεριά της, η αρμόδια εταιρεία «βγήκε» στην αντεπίθεση με ανακοίνωση που εξέδωσε την Πέμπτη το απόγευμα, με την οποία αποποιείται κάθε ευθύνη.

Ads

Ειδικότερα, η παραχωρησιούχος εταιρεία Αττικές Διαδρομές τονίζει ότι δεν εισακούστηκε το αίτημα της να απαγορευτεί η είσοδος των φορτηγών στην Αττική Οδό από την προηγούμενη ημέρα και ότι η απόφαση για απαγόρευση ήρθε πολύ αργά. Η εταιρεία στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι στην εισήγησή της συμφώνησε και η Αστυνομία.

«Στη σύσκεψη της 21ης Ιανουαρίου, η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. και λοιποί Παραχωρησιούχοι ζήτησαν την απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων και την επίσημη σύσταση από πλευράς της Πολιτείας για την όσο το δυνατόν ελαχιστοποίηση των μετακινήσεων εντός του αστικού ιστού αλλά και την αποκλειστική χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στις μετακινήσεις. Η λήψη αποφάσεων για τα μέτρα και τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας, παραπέμφθηκε για τη συντονιστική σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου« αναφέρει η ανακοίνωση.

«Στη συντονιστική σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. δια των εκπροσώπων της επανέλαβε την ανάγκη για μείωση των κυκλοφορούντων οχημάτων από την προηγούμενη κιόλας μέρα, δεδομένου ότι η κακοκαιρία αναμενόταν, όπως μας ενημέρωσαν οι αρμόδιοι φορείς, για τη Δευτέρα το μεσημέρι. Συγκεκριμένα, ανέφερε την ανάγκη για κλείσιμο των σχολικών μονάδων, απαγόρευση των φορτηγών από την Κυριακή το βράδυ – όπως είχε γίνει και στην κακοκαιρία «Μήδεια» (13-17 Φεβρουαρίου του 2021) – και την επίσημη επικοινωνία από πλευράς Πολιτείας για την ελαχιστοποίηση των μετακινήσεων στην Αθήνα, όπως είχε ήδη πραγματοποιήσει η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της στο Twitter» συμπληρώνει.

«Τονίζεται ότι η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. όπως και κάθε λειτουργός ή παραχωρησιούχος [δεν νομιμοποιείται] δεν έχει την εξουσία, σύμφωνα με την εφαρμοστέα νομοθεσία, απόφασης ή εντολής για τον περιορισμό ή την απαγόρευση της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο που λειτουργεί. Έχει το δικαίωμα να προτείνει ή να ζητήσει μέτρα περιορισμού ή απαγόρευσης της κυκλοφορίας εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο για λόγους ασφάλειας, όπως και έκανε στην προκειμένη περίπτωση, επισταμένα κατά τη διάρκεια και των δύο συντονιστικών συσκέψεων αλλά καμία αρμοδιότητα να προβεί αυτοβούλως και να επιβάλει περιορισμό ή διακοπή της κυκλοφορίας χωρίς προηγούμενη σχετική απόφαση από την αρμόδια Διεύθυνση της Ελληνικής Αστυνομίας» αναφέρεται σε άλλο σημείο.

Τι υποστηρίζει ο Χρήστος Στυλιανίδης

Λίγες ώρες αργότερα, με μια μακροσκελή επίσης ανακοίνωση του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ο Χρήστος Στυλιανίδης απάντησε στην Αττική Οδό, διαψεύδοντας την εταιρεία η οποία υποστήριξε ότι είχε ζητήσει να κλείσει ο δρόμος για τα φορτηγά και βαρέα οχήματα, αλλά το υπουργείο αρνήθηκε.

Μεταξύ άλλων, το υπουργείο δηλώνει ότι ουδέποτε υπήρξε τέτοιο αίτημα από τις «Αττικές Διαδρομές Α.Ε» από το βράδυ της Κυριακής. Αντιθέτως «στη σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου αποφασίστηκε ότι σε ό,τι αφορά στα βαρέα οχήματα θα γινόταν αξιολόγηση της κατάστασης νωρίς το πρωί της Δευτέρας» συνεχίζει η ανακοίνωση.

Παράλληλα, από το υπουργείο υποστηρίζουν πως «οι Αττικές Διαδρομές, εγγυήθηκαν ότι μπορούν να διαχειριστούν το φαινόμενο και να μείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι», ενώ η εταιρεία φαίνεται να «διαβεβαίωσε ότι διαθέτει περισσότερα οχήματα εκχιονισμού από τη συμβατική της υποχρέωση. Συγκεκριμένα, 35 εκχιονιστικά οχήματα σε 70 χλμ (δηλαδή, ένα όχημα ανά δύο χλμ)».

Την ίδια ώρα, η ανακοίνωση αφήνει αιχμές για την αποδοχή της διαχειρίστριας εταιρείας να καταβάλλει αποζημίωση στους πληγέντες.«Η αποδοχή της απαίτησης για 2000 ευρώ αποζημίωση σε κάθε εγκλωβισμένο αυτοκίνητο, δεν σημαίνει ταυτόχρονα και αποδοχή της ευθύνης για την τραγική διαχείριση της Αττικής Οδού;» τονίζεται χαρακτηριστικά.