Σημαντικά ερωτήματα τίθενται σχετικά με τους ισχυρισμούς του Άδωνι Γεωργιάδη και την άδεια που δημοσίευσε, για να δικαιολογήσει το ότι βάπτισε παιδάκι την Κυριακή σε εκκλησία παρά τις απαγορεύσεις για τον κορονοϊό, που προβλέπουν την αναστολή τέλεσης των μυστηρίων. 

Ads

Τα κρίσιμα ερωτήματα που θέτουν υπό αμφισβήτηση ακόμη και το ίδιο το «δημόσιο έγγραφο» που παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης κάνοντας λόγο για «ειδική άδεια» που δόθηκε για «σοβαρούς λόγους», συνοψίζονται στα εξής: 

  1. Γιατί στην σχετική άδεια δεν γίνεται καμία αναφορα στους «σοβαρούς λόγους» αλλά αναφέρεται ότι ελήφθη υπόψη το γεγονός «πως αφορά στον προγραμματισμό τελετής προ της λήψης των σχετικών αποφάσεων για επιπλέον περιοριστικά μέτρα». Ποιοι είναι οι λόγοι εξαίρεσης και το θεσμικό πλαίσιο της εξαίρεσης  (Νόμοι, ΚΥΑ, ΥΑ, εγκύκλιοι).
  2. Γιατί δεν αναγράφεται αριθμός πρωτοκόλλου και ποια είναι η υπηρεσία που εκδίδει τέτοιες άδειες;
  3. Γιατί δεν υπάρχει αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης στην οποία απαντά;
  4. Γιατί δεν αναγράφονται άλλα στοιχεία για την ταυτοποίηση του ανθρώπου που αιτήθηκε και έλαβε την άδεια (αρ. ταυτότητας κλπ), παρά μόνο το ονοματεπώνυμό του. Πώς θα γινόταν η ταυτοποίηση σε περίπτωση ελέγχου;
  5. Αίσθηση προκαλεί και το γεγονός πως η βεβαίωση δεν έχει την τυπική φόρμα ενός δημόσιου εγγράφου, ενώ αντίθετα έχει κραυγαλέα ορθογραφικά λάθη όπως στην επιγραφή «Βεβαίωση κατ’ εξαίρεσης» αλλά και στο ναό που αναφέρεται ως «Διονυσίου Αεροπαγίτου» και όχι «Διονυσίου Αρεοπαγίτου». 

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως σύμφωνα με πληροφορίες η «κουμπαριά» έγινε με τον Πρόεδρο Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, η οποία μάλιστα εμπλέκεται με το υπουργείο του, γεγονός που αν επιβεβαιωθεί δίνει νέες πολιτικές διαστάσεις στην υπόθεση. 

Το μπάχαλο με τις βαπτίσεις

Η αποκάλυψη που έκανε μόνος του ο Άδωνις Γεωργιάδης ξεσηκωσε θύελλα αντιδράσεων, καθώς η Αττική βρίσκεται στο επίπεδο του «πολύ αυξημένου κινδύνου» και οι θρησκευτικές λειτουργίες επιτρέπονται μόνο με την παρουσία κληρικού και βοηθητικού προσωπικού του. Αυτό αναφέρεται στο ΦΕΚ με αριθμό φύλλου 843, Τεύχος Β, της 3ης Μαρτίου που έχει ισχύ μέχρι και 15 Μαρτίου, αλλά και από όσα ισχυρίστηκε μετά τις αντιδράσεις ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος μίλησε για «ειδική άδεια» για «σοβαρούς λόγους». Υπενθυμίζεται επίσης πως ο Νίκος Χαρδαλιάς σημείωνε στο πλαίσιο των ανακοινώσεων για τα νέα μέτρα πως «αναστέλλεται η τέλεση γάμων, βαπτίσεων, αλλά και μνημοσύνων».

Από την άλλη, οι επίσημες ιστοσελίδες ενημέρωσης των πολιτών για τα μέτρα εντείνουν την σύσχυση, καταδεικνύοντας το χάος που επικρατεί στην οργάνωση και την εφαρμογή των μέτρων. Συγκεκριμένα, στην επίσημη κυβερνητική σελίδα για τα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού ανά περιφέρεια, αναγράφεται πως «σε τελετές γάμων, βαπτίσεων, κηδείες, μνημόσυνα και τις σχετικές θρησκευτικές λειτουργίες και λοιπές ιεροπραξίες και ταφικές εκδηλώσεις, επιτρέπεται η παρουσία έως εννέα (9) ατόμων». Ακριβώς παραπάνω σημειώνεται πως η «τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών, μυστηρίων και κάθε είδους θρησκευτικών τελετών, [διενεργείται] αποκλειστικά και μόνο από θρησκευτικό/ούς λειτουργό/ούς και το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό χωρίς την παρουσία άλλων φυσικών προσώπων». Οφείλει να σημειωθεί πάντως πως σε τέτοιες περιπτώσεις ισχύ έχει  ό,τι αναγράφεται σε ΦΕΚ. Και το ΦΕΚ απαγορεύει την παρουσία προσώπων στις τελετές.

Από τη μεριά του, όπως προαναφέρθηκε, ο υπουργός Ανάπτυξης μετά τις αντιδράσεις με νέα του ανάρτηση ισχυρίστηκε πως για την τέλεση της βάπτισης είχε δοθεί στους γονείς σχετική ειδική άδεια από την Πολιτική Προστασία, υποστηρίζοντας μάλιστα πως «είναι μια διαδικασία που ο καθένας μπορεί να ακολουθήσει αν έχει σοβαρούς λογους». Το ερώτημα που τίθεται και μένει να απαντηθεί από τις αρμόδιες αρχές είναι να διευκρινιστούν οι «σοβαροί λόγοι» που μπορεί να καθιστούν επιτακτική την ανάγκη της τέλεσης του μυστηρίου της βάπτισης.