«Δεν κρύβομαι και το είπα στη Βουλή με τον πιο καθαρό τρόπο, δεν κρύβομαι πίσω από καμία βουλευτική ασυλία. Είτε ήμουν είτε δεν ήμουν βουλευτής η διαδικασία υπάγεται στο άρθρο 86. Αν υπάρξει κατηγορητήριο να το δούμε και είμαι στη διάθεση όλων των αρχών. Με κατηγορούν χωρίς να υπάρχουν κατηγορίες» δήλωσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ σήμερα 29/3. Σχετικά με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί προανακριτικής ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «Η αντιπολίτευση λέει να κάνουμε μία προανακριτική έτσι και δεσμευτείτε ότι θα την ψηφίσετε. Φέραμε λένε προανακριτική για την 717. Η προανακριτική για την 717 αφορούσε μία οικονομική σύμβαση και δεν είχε καμία σχέση με τα Τέμπη».

Ads

Για το ίδιο θέμα συνέχισε ως εξής: «Να περιμένουμε να κάνει τη δουλειά του ο ανακριτής και αν ο εισαγγελέας πει ότι υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες τότε όπως όλοι οι πολίτες θα σταθώ όρθιος. Ακόμα και αν τώρα παραιτηθώ από την ασυλία μου, δεν σημαίνει ότι θα δικαστώ. Υπάρχει μία διαδικασία. Εάν κάποιος πιστεύει ότι υπάρχουν στοιχεία ότι εγώ έχω ποινικές ευθύνες, υπάρχει διαδικασία που πρέπει να κάνουν».

Για κριτική ΣΥΡΙΖΑ

Σε ό,τι αφορά την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ, ο Κώστας Καραμανλής είπε ότι «Δεν μπορώ να ακούω τη γελοιότητα του ΣΥΡΙΖΑ που λέει εμείς δεν θα συντάξουμε καν πόρισμα, δεν θα συντάξουμε καν πρόταση για προανακριτική γιατί εσείς δεν την ψηφίζετε. Αυτά τα πράγματα όταν οδηγούν στην κατάρρευση όλων των θεσμών τότε δεν γινόμαστε μία σοβαρή δημοκρατία».

Για την απόφασή του να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα ο κ. Καραμανλής ισχυρίστηκε ότι «Δεν ήταν εύκολη η απόφαση να είμαι ξανά υποψήφιος. Στην πολιτική μπήκα στα σαράντα και δεν είναι αυτοσκοπός. Αποφάσισα να πάω στους ψηφοφόρους και να βγάλουν την ετυμηγορία. Ο πραγματικός στόχος είναι ο ίδιος ο πρωθυπουργός».

Ads

Για τους γονείς των θυμάτων

Σχετικά με αν θα συναντούσε τους γονείς, ο πρώην υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι «Είμαι έτοιμος να συναντηθώ με τον οποιονδήποτε. Στην εξεταστική επιτροπή έδωσα απαντήσεις σε όλα και όταν με ρώτησαν γιατί δεν έχω συναντηθεί με τους γονείς και απάντησα ότι εγώ αν ήμουν στη θέση τους δεν θα ήθελα να συναντηθώ. Κάποιοι γονείς με πήραν τηλέφωνο και τους μίλησα. Θέλω να μιλήσω με ανθρώπους που μπορούμε να το κάνουμε με ψυχραιμία, να ανταλλάξουμε απόψεις. Ναι, δεν έχω αντίρρηση.»

Περί μονταζιέρας

Για το δημοσίευμα που κάνει λόγο περί μονταζιέρας, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «Μία κλασική πολιτική απάντηση θα ήταν, εγώ παραιτήθηκα το ίδιο βράδυ. Δεν πρόκειται να το κάνω διότι η θεωρία συνομωσίας πρέπει να τελειώσει. Όσο ήμουν υπουργός δεν είχαν περιέλθει στην αντίληψή μου ότι συνέβαιναν σε αυτούς τους οργανισμούς».

Για την εμπλοκή προσώπων σχετικά με το ηχητικό ντοκουμέντο, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι «Το βράδυ εκείνο δεν μπορεί κανείς να πει με βεβαιότητα ποιος πήρε τα ηχητικά ντοκουμέντα. Όλα βρίσκονται στις ανακριτικές αρχές, πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής».

Σε ερώτηση για τυχόν δικές του ευθύνες, ο ίδιος είπε ότι «έχω πολιτική ευθύνη γι’ αυτό παραιτήθηκα αμέσως. Όταν φτάσαμε με τον πρωθυπουργό εκεί δεν θέλω να ευχηθώ σε κανέναν να δει αυτές τις σκηνές. Δεν ξέραμε ακόμα τι είχε συμβεί».

Αντιφατικές οι κατηγορίες ισχυρίζεται

«Έχω δώσει εξηγήσεις για την 717. Κατηγορούμαι για αντιφατικά πράγματα. Η τηλεδιοίκηση είναι ένα σύστημα που πρέπει να είναι έτοιμο το 2030. Αυτή είναι η ευρωπαϊκή οδηγία. Η σύμβαση παρελήφθη διαλυμένη και αυτή με χίλια ζόρια καταφέραμε να την τελειώσουμε, δυστυχώς τρεις μήνες μετά το δυστύχημα. Κανείς με βεβαιότητα δεν μπορεί να πει αν θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα».

Με κατηγορούν για αντιφατικά πράγματα, τόνισε ο κ. Καραμανλής, και εξήγησε ότι «η Ευρωπαία εισαγγελέας λέει ότι έπρεπε να την καταγγείλουμε. Εγώ έπρεπε ή να την τρέξω ή να τη διαλύσω. Έρχονται μετά τα κόμματα της αντιπολίτευσης και μου λένε ότι εμείς ευθυνόμαστε που δεν τελείωσε η σύμβαση».

Για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου

Ο κ. Καραμανλής για το ζήτημα της ασφάλειας του σιδηρόδρομου δήλωσε ότι «οι προειδοποιήσεις δεν ήταν για ατυχήματα αλλά για το γεγονός ότι είχαμε ένα προβληματικό δίκτυο. Κανένας δεν λέει ότι υπήρχαν ζητήματα ασφαλείας. Δεν υπάρχει τέτοιο χαρτί. Δεν υπάρχει τέτοιο έγγραφο».

Όπως είπε, «όταν αναλάβαμε τον ΟΣΕ προσλάβαμε 400 ανθρώπους λόγω των τεράστιων ελλείψεων, αυξήσαμε τις βάρδιες και εκείνο το μοιραίο βράδυ κάποιος έφυγε πιο νωρίς».