Τα όσα έζησε χθες με τον εγκλωβισμό στην Παλαιά Εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου, μετά τη φωτιά που ξέσπασε σε βυτιοφόρο με υγραέριο. αφηγείται και καταγγέλλει αναγνώστρια του tvxs.

Ads

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Σ. Δ. «είχαμε ξεκινήσει από Ορεστιάδα στις 6.40 το πρωί με προορισμό μας το Ναύπλιο, τόπος κατοικίας μας, στο δρόμο μαθαίνουμε πως υπάρχει ζήτημα με το βυτιοφόρο, δυστυχώς ήμασταν ήδη λίγο μετά τη Θήβα, δεν υπήρχε επιλογή άλλη ή διέξοδος. Προχωράμε και πάμε από Ελευσίνα, από την Παλαιά Εθνική, γιατί σε ένα σαιτ είχα διαβάσει πως άνοιξε κανονικά, αυτή η οδός…στην αρχή υπήρξε ένα σταμάτα ξεκίνα, η ώρα ήταν 15.45,η ζέστη αφόρητη, οι ουρές των αυτοκινήτων τεράστιες, η δική μας κατεύθυνση ήταν χειρότερη, ώσπου σταματήσαμε εντελώς κάπου στα Μέγαρα και λίγα χιλιόμετρα πριν την Κινέττα.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν υπήρξε ΟΥΤΕ ένας υπεύθυνος, ή κάποιος της τροχαίας να μας ενημερώσει για το που να πάμε ή σε τι φάση είμαστε. Μας τελείωσε το νερό, δεν καίγαμε το κλιματιστικό από φόβο μήπως δεν φτάσει η βενζίνη και απλά μέναμε εκεί μέσα στη σκόνη και την ζέστη.

Γύρω στις 19.30 περνάει ένας τροχονόμος με μηχανή ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, τον αρπάζει στην κυριολεξία ο άντρας μου μαζί με έναν άλλο κύριο για να τον ρωτήσει τι γίνεται, και εκεί μας είπε να πάμε από Αλεποχωρι-Λουτράκι, κατά τη δική του άποψη, όχι επίσημη ανακοίνωση, ε!!…Κάνουμε αναστροφή, και στο δρόμο μας λέγαμε σε όποιον μπορούσαμε να κάνει το ίδιο…μπαίνουμε Μέγαρα, βάζουμε βενζίνη, παίρνουμε νερά και ξεκινάμε νέο Γολγοθά, ο δρόμος ήταν επαρχιακός, στενός, πιο στενός δε γίνεται, κι εκεί πάλι για ένα μεγάλο κομμάτι ήμασταν στο σταμάτα ξεκίνα, κίνηση φοβερή και στις δύο πλευρές, νύχτα, λακκούβες…φοβιστικό, όλο αυτό, το μόνο που σε έκανε να νιώθεις ασφάλεια ήταν ότι υπήρχαν κι άλλοι ταλαίπωροι άνθρωποι σαν και μας γύρω μας…

Ads

Ούτε εδώ υπήρξε ΕΣΤΩ ΕΝΑΣ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ, κάποιος να μας δώσει οδηγίες, είχαμε gps…και με αυτό προχωρούσαμε, α, και σε ένα δύο χωριά ήταν κάποιοι κάτοικοι εκεί που μας έδειχναν το δρόμο… 23.45 το βράδυ φτάσαμε Ναύπλιο…υπό κανονικές συνθήκες θα ήμασταν στις 17.00 το αργότερο.

Και εντάξει να δεχτώ πως υπήρξε κίνδυνος φωτιάς, να δεχτώ πως για το “ΚΑΛΟ” μας έγινε όλο αυτό, αλλά βρε παιδιά, τόσο ψέμα;;τόση αδιαφορία;;; Αυτό το επιτελικό κράτος πως τα καταφέρνει και αλλάζει τα δεδομένα και βγαίνει και λάδι πάντα!???
Και να πω πως παίρναμε τηλέφωνο σε τροχαία, Αττική οδό και Ολυμπία. Στην 1η δεν απάντησε κανείς ποτέ, μάλλον βούιζε, στις άλλες μας είπαν απλά πως μας καταλαβαίνουν, αλλά…δεν μπορούσαν κάτι να κάνουν. Νιώθαμε πως ήμασταν και περίεργοι που ζητούσαμε βοήθεια.

Εντελώς επιεικώς απαράδεκτοι, δε θα πω τίποτα άλλο!».

Εισαγγελική έρευνα για ευθύνες των Αρχών – Δίωξη στον οδηγό

Σήμερα, εντολή για διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τυχόν ποινικές ευθύνες των αρμοδίων Αρχών έδωσε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών μετά το φιάσκο στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου όπου εγκλωβίστηκαν επί ώρες χιλιάδες οδηγοί.

Την ίδια στιγμή, σε δίκη για το αδίκημα του εμπρησμού από αμέλεια (πλημμέλημα) παραπέμπεται, μετά την άσκηση ποινικής δίωξης, ο οδηγός του βυτιοφόρου που παραδόθηκε στις φλόγες στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου.

Παράλληλα, ο εισαγγελέας διέταξε έρευνα και για τον ιδιοκτήτη (νόμιμο εκπρόσωπο εταιρείας) του βυτιοφόρου προκειμένου να διαπιστωθούν ενδεχόμενες ευθύνες του για το ίδιο αδίκημα.

Η εντολή του εισαγγελέα είναι να διαπιστωθεί εάν είχε γίνει επαρκής συντήρηση του βυτιοφόρου, καθώς φαίνεται πως η φωτιά προήλθε από μηχανολογική βλάβη. Το όχημα, σύμφωνα με τα στοιχεία, διέθετε όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις (ΚΤΕΟ κ.λπ.).

Η ανακοίνωση ΕΛ.ΑΣ – Πυροσβεστικής
Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν το βράδυ της Πέμπτης η ΕΛ.ΑΣ και η Πυροσβεστική, περιγράφοντας το χρονικό της επιχείρησης μεταφοράς του φορτίου του βυτιοφόρου που πήρε φωτιά στην Εθνική Αθηνών – Κορίνθου αλλά και προσπαθώντας να δικαιολογηθούν για την ταλαιπωρία που υπέστησαν χιλιάδες επιβάτες και οδηγοί, που παρέμειναν εγκλωβισμένοι για ώρες.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως επρόκειτο για μια πολύπλοκη και επικίνδυνη διαδικασία, ενώ υποστηρίζεται πως από την πρώτη στιγμή ΕΛ.ΑΣ και Πυροσβεστική τροφοδοτούσαν με νερό τους πολίτες, παρότι μαρτυρίες έκαναν λόγο για το αντίθετο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση
Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.

Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.

Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).

Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο.

Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.

Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για όσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.

Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της.

Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός.

Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.

Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μορέα, και της Γέφυρας, μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.

Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις (4) μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα (4) ασθενοφόρα, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία.

Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.

Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.

Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.