Δεν βλέπει διαφορά από την αύξηση των τάξεων και την μείωση των μαθητών ο καθηγητής επιδημιολογίας, Γκίκας Μαγιορκίνης, αντικαταστάτης του Σωτήρη Τσιόδρα στην ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας, καλύπτοντας έτσι την κυβερνητική επιλογή για άνοιγμα των σχολείων σε πλήρη σύνθεση, με όλους τους μαθητές στις τάξεις.

Ads

Ειδικότερα, ο καθηγητής ρωτήθηκε και για το πώς πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία και αν θα ήταν ασφαλέστερο να αυξηθεί ο αριθμός των τάξεων, ώστε να υπάρχουν λιγότεροι μαθητές μέσα στις τάξεις και να αυξηθούν οι τηρούμενες αποστάσεις. 

Είπε ότι η απάντηση αυτή είναι πολύπλοκη, γιατί όπως δήλωσε τα επιδημιολογικά μοντέλα δείχνουν ότι μπορεί αν αυξηθούν οι τάξεις, μπορεί να αυξηθούν οι εστίες μόλυνσεις με την αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών. Ισχυρίστηκε δε προκαλώντας αίσθηση πως «δεν έχουμε μεγάλο κέρδος αυξάνοντας τις τάξεις και μειώνοντας τους μαθητές» ούτε σε επιδημιολογικό επίπεδο ούτε σε επίπεδο εκπαιδευτικό. «Τα μοντέλα δείχνουν ότι δεν υπάρχει δραματική αλλαγή στην μετάδοση σταγονιδίων, αν υπάρχει μικρότερος αριθμός μαθητών. Δεν αλλάζει δηλαδή η αερογενής μετάδοση», δήλωσε. 

Μάλιστα σε αντίθεση με την τακτική στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης που προσπαθούν να περιορίσουν τον αριθμό των μαθητών μέσα στις τάξεις, ο κ. Μαγιορκίνης είπε πως μέχρι στιγμής τα στοιχεία που υπάρχουν, δείχνουν ότι δεν συμφέρει να πολλαπλασιαστούν τα σχολικά τμήματα ή οι καθηγητές. «Δεν υπάρχει πρόβλημα στην διασπορά του ιού με την υπάρχουσα πυκνότητα τις τάξεις, καθώς σε τάξη με 25 άτομα, τα παιδιά έχουν μεγάλη απόσταση το ένα με το άλλο», πρόσθεσε. 

Ads

Διαβάστε επίσης: Ομερτά και από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για την πανδημία;