Από τη 01.00 το πρωί εκατοντάδες πολίτες συνωστίσθηκαν έξω από τα κεντρικά γραφεία του ΟΠΑΔ περιμένοντας πάρουν το «μαγικό» χαρτάκι με τον πολυπόθητο αριθμό.

Ads

 
Οι πρώτοι 250 πολίτες πήραν σειρά προτεραιότητας, προκειμένου να αναθεωρήσουν τα βιβλιάρια των έμμεσων μελών. Οι υπόλοιποι θα υποχρεωθούν να περάσουν αρκετές ώρες στην αναμονή για να εξυπηρετηθούν.
 
Η αγανάκτηση του κόσμου είναι μεγάλη, και όπως είπε στην πρωινή εκπομπή του Mega, ο διοικητής του οργανισμού, Μ. Κούτρας, δικαιολογημένη.

Η υπηρεσία στην οδό Ηπείρου λειτουργεί από τις 9:00 το πρωί ως τις 15:00 και το κοινό εξυπηρετείται από τα τέσσερα γκισέ σε έναν μικρό χώρο. Η συγκεκριμένη υπηρεσία εξυπηρετεί ολόκληρη την Αττική και τον Πειραιά, μετά το κλείσιμο των αντίστοιχων περιφερειακών γραφείων υγείας των νομαρχιών, όπως στην Καλλιθέα και την Αγία Παρασκευή.
 
Μιλώντας στο Mega, ο διοικητής του ΟΠΑΔ Μ.Κούτρας παραδέχθηκε ότι ο κόσμος ταλαιπωρείται πολύ και πως την ευθύνη φέρει στο σύνολό του το κράτος. «Προφανώς θα δοθεί παράταση» για τη θεώρηση των βιβλιαρίων, σημείωσε.
 
Μιλώντας, δε, στον ΣΚΑΙ ο Μ.Κούτρας δήλωσε ότι έχει υποβάλει την παραίτησή του από τις 25 Ιανουαρίου. «Μου ζητήθηκε η παραίτηση, την υπέβαλα από τις 25 Ιανουαρίου. Είμαι έτοιμος να φύγω, δεν είμαι καρεκλοκένταυρος, δεν κάνω καριέρα διοικητή» τόνισε. Πάντως, έως σήμερα ο διοικητής του ΟΠΑΔ δεν έχει αντικατασταθεί.
 
Σε ό,τι αφορά την ουσία, ο διοικητής του ΟΠΑΔ έκανε λόγο για «απρονοησία να μείνει ο ΟΠΑΔ μόνο με ένα σημείο εξυπηρέτησης σε ολόκληρη την Αττική και τον Πειραιά, που πληρώνεται με την ταλαιπωρία του κόσμου» και πρόσθεσε ότι πρέπει περίπου 200.000 πολίτες να εξυπηρετηθούν από 40 υπαλλήλους, «που δεν κάνουν μόνο αυτήν την εργασία». «Εμείς δεν έχουμε την εξουσία να ανοίξουμε υποκαταστήματα ή να προσλάβουμε υπαλλήλους. Έχουμε 15 σπουδαστές ΤΕΙ, που κάνουν πρακτική, για να βγει η δουλειά» δήλωσε ο διοικητής του ΟΠΑΔ.
 
Άφησε επιπλέον αιχμές κατά των συναρμόδιων υπουργείων, που δεν υπέγραψαν κοινή υπουργική απόφαση ώστε να υπάρχει συνδρομή και από τα ΚΕΠ, όπως είχε προτείνει. Ο διοικητής του ΟΠΑΔ σημείωσε, πάντως, ότι μέσω της διαδικασίας έχουν διαγραφεί περίπου 40.000 παράνομα βιβλιάρια.

Οι προτάσεις του ΟΠΑΔ για ομαλοποίηση της κατάστασης

Ads

Σειρά προτάσεων ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην Κεντρική Υπηρεσία του ΟΠΑΔ, στην οδό Ηπείρου, και να συνεχιστεί χωρίς προβλήματα η εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων που προσέρχονται για θεώρηση βιβλιαρίων, προβάλλει ο Οργανισμός, με αφορμή τις εικόνες ντροπής.

Σε ανακοίνωσή του ο ΟΠΑΔ τονίζει ότι οι λύσεις που έχουν προταθεί για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος είναι: 

  • η ενίσχυση της Κεντρικής Υπηρεσίας με το αναγκαίο για τη διεκπεραίωση του έργου της απογραφής προσωπικό
  • η συνεργασία του ΟΠΑΔ με τα ΚΕΠ, ώστε μέρος των υπόχρεων να εξυπηρετηθεί από αυτά
  • η δημιουργία δύο νέων περιφερειακών υπηρεσιών στον Πειραιά και την Αγ. Παρασκευή

«Το πλήθος των υπόχρεων στην Περιφέρεια Αττικής εξυπηρετείται από ένα μόνο κατάστημα, αυτό της Κεντρικής Υπηρεσίας, όπου και παρατηρούνται τα φαινόμενα ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων, εφόσον είναι και το μοναδικό σημείο εξυπηρέτησης για μεγάλο πλήθος υπόχρεων. Οι υπόχρεοι που ανήκουν σε άλλες Περιφέρειες, πλην της Αττικής,  εξυπηρετούνται ικανοποιητικά από τα κατά τόπους υποκαταστήματα του ΟΠΑΔ-ΤΥΔΚΥ»  σημειώνεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.