Εκδήλωση για την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη διοργάνωσε ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ/The Left και μέλος της Επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης & Εσωτερικών Υποθέσεων (LIBE) Κώστας Αρβανίτης στο Ευρωκοινοβούλιο, με κεντρικούς ομιλητές τη Μαρία Καρυστιανού, μέλη του Συλλόγου Τέμπη 2023, τους νομικούς Ελεωνόρα Γεωργίου, Γιώργο Ηλιόπουλο, αλλά και τον ίδιο τον Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ.

Ads

Παρών στην εκδήλωση ήταν και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης, ο οποίος απευθυνόμενος στους συγγενείς των θυμάτων ανέφερε: «Δεν υπάρχουν αρκετές λέξεις για να εκφράσουν πόσο σας θαυμάζω. Είστε οι ήρωές μας για τη σύγχρονη Ελλάδα που έχουμε όλη ανάγκη. Σας θαυμάζουμε. Δεν θα σας εγκαταλείψουμε ποτέ».

«Μεγάλο κρατικό δυστύχημα»

Συγκλονιστική ήταν η μαρτυρία της Μαρίας Καρυστιανού, η οποία έκανε λόγο για ένα «μεγάλο κρατικό δυστύχημα». Για το μπάζωμα στο χώρο της τραγωδίας τόνισε ότι «πρέπει να είναι η ταχύτερη κρατική δράση που έγινε ποτέ στην Ελλάδα, μέσα σε τρεις μέρες βρέθηκαν τα χρήματα -650.000 ευρώ- ο εξοπλισμός, τα εργατικά χέρια και συνέβη το θαύμα. Και μόνο σαν θαύμα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί δεδομένης της απίστευτης καθυστέρησης σε όλες τις άλλες διαδικασίες που αφορούσαν τον σιδηρόδρομο και όχι μόνο».

«Ηρθαμε για να μιλήσουμε για την αξία της ζωής, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δικαιοσύνης, της ελευθερίας του λόγου καθώς και το δικαίωμα της ασφαλούς μετακίνησής, δηλαδή όλα αυτά που έχουν πληγεί στη χώρα μου» επισήμανε η ίδια υπογραμμίζοντας για την τραγωδία ότι «στην πραγματικότητα δεν ήταν ένα μεγάλο δυστύχημα αλλά ένα μεγάλο κρατικό έγκλημα».

Ads

Ήταν «ένα αδιανόητο πολύνεκρο έγκλημα, με υπαίτιους πρόσωπα σε σημαντικές θέσεις, θέσεις που δεν αγγίζονται και δεν τιμωρούνται στην Ελλάδα» επισήμανε, σημειώνοντας ότι «μας παραπλανούσαν και μας κορόιδευαν…. ότι όλα λειτουργούν καλά στην Ελλάδα, την χώρα που σύμφωνα με την τελευταία έκθεση επιτροπής διεθνούς διαφάνειας, είναι μία από τις πιο διεφθαρμένες χώρες της Ευρώπης».

 


«Το έγκλημα στα Τέμπη, είναι το αποτέλεσμα μιας ασυνείδητης διαχρονικής οικονομικής απιστίας που κατάφερναν να συντηρούν επειδή ακριβώς ελέγχουν και τη δικαιοσύνη και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και έτσι μας κρατούν σε πλάνη» τόνισε ακόμα η κ. Καρυστιανού και πρόσθεσε, μεταξύ άλλων ότι είναι «αδιανόητο να κατανοήσουμε πως είναι δυνατόν να συμβεί μετωπική σύγκρουση τρένων εν έτη 2023 με τόσα συστήματα ασφαλείας που υποτίθεται υπήρχαν και τόσες επενδύσεις που υποτίθεται είχαν γίνει. Γιατί εμείς τέτοια ακούγαμε τόσα χρόνια. Συγκλονιστήκαμε όταν διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρχε κανένα σύστημα ασφαλείας σε λειτουργία στο κύριο μέσο μαζικής μετακίνησης της χώρας. Το υπουργείο μεταφορών γνώριζε το πρόβλημα και παρόλα αυτά επέτρεπε τη λειτουργία.

«Ο πρώην υπουργός όμως υπέπεσε και σε άλλες παραβάσεις όπως δεν προχώρησε στην σύσταση επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων, ως όφειλε από το χρόνο που ανέλαβε αλλά ούτε φρόντισε να θεσπίσει τους εθνικούς κανόνες ασφαλείας που έχουν όλα τα κράτη υποχρεωτικά. Αλλά πώς να προχωρήσει στην θέσπιση τους όταν θα έπρεπε να αναφέρει ένα προς ένα όλα τα συστήματα ασφαλείας του σιδηρόδρομου κι εμείς δεν είχαμε ούτε ένα σε λειτουργία;» διερωτήθηκε η ίδια, συμπληρώνοντας ότι: «Κι όμως ο πρώην υπουργός Μεταφορών δηλώνει χωρίς ντροπή αθώος και θεωρεί ότι δικαιούται να κρατήσει το δικαίωμα της ασυλίας, να μην χρειαστεί δηλαδή ούτε καν να απολογηθεί και μπορεί ατιμώρητος να συνεχίσει τη ζωή και την καριέρα του».

Αναφερόμενη στο μπάζωμα του χώρου αναφέρθηκε στην αλλοίωση στοιχείων λέγοντας ότι «μέσα σε λίγες ώρες θεωρήσαν πως βρήκαν ότι ήταν να βρουν απ’ τα μέλη των ανθρώπων μας. Αλλοίωσαν τον χώρο που θεωρητικά οι πραγματογνώμονες έπρεπε να διερευνούν για όσο χρειαστεί προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε κάθε στοιχείο. Με αυτές τις κινήσεις, όπως καταλαβαίνετε, απέκρυψαν και συγκάλυψαν κάθε στοιχείο που θα οδηγούσε εμάς και τους Έλληνες πολίτες στην αλήθεια και τους ένοχους στη δικαιοσύνη».

Το πλάνο όμως της κυβέρνησης και των μέσων ενημέρωσης ήταν σιγά-σιγά το θέμα να σβήσει (…) βιάστηκαν να αποφανθούν ως άλλοι δικαστικοί λειτουργοί ότι το αίτιο για το έγκλημα ,ήταν το ανθρώπινο λάθος. Μάλιστα ένας υπουργός με περισσή έπαρση, δήλωσε ότι το εκλογικό αποτέλεσμα εξέδωσε και την ετυμηγορία σχετικά με το έγκλημα στα Τέμπη, προϊδεάζοντας μας για την καθολική ατιμωρησία που θα ακολουθούσε και η οποία είχε ήδη αποφασιστεί».

Τόνισε παράλληλα ότι «ο Έλληνας οικονομικός εισαγγελέας πάντως, που ασχολήθηκε με την σύμβαση 717, την έβαλε στο αρχείο εκεί που συνήθως μπαίνουν όλες οι υποθέσεις που αφορούν πολιτικούς. Να σημειώσω ότι το κόστος λειτουργίας της τηλεδιοίκησης ,ένα από τα μέτρα ασφαλείας που θα απέτρεπε το έγκλημα εκείνο το βράδυ, κόστιζε 200.000, το 1/3 του κόστους του μπαζώματος (…) Και μετά από ένα χρόνο, προφυλακιστέοι βρίσκονται δύο υπάλληλοι της εταιρείας…. ο σταθμάρχης και ο επόπτης του. Το αφήγημα του ανθρώπινου λάθους ως την μοναδική αιτία αυτής της τραγωδίας παίρνει σάρκα και οστά χωρίς αυτό βέβαια να απαλλάσσει το ανθρώπινο δυναμικό από τις ευθύνες του».

«Οι άνθρωποι που εμπιστευτήκαμε τη ζωή και την ευμάρειά μας αποδείχτηκαν δολοφόνοι μας» υπογράμμισε, λέγοντας ακόμα ότι ενώ η Hellenic Train διαφήμιζε την «υπερσύγχρονη αίθουσα τηλεδιοίκησης ενώ γνωρίζουν ότι οι εικόνες ήταν από την αίθουσα της Ιταλίας. Και ότι στην Ελλάδα όχι μόνο δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση αλλά ούτε και κανένα άλλο σύστημα ασφαλείας σε λειτουργία. Ακόμα και τα πεπαλαιωμένα χειροκίνητα συστήματα ελέγχου , υπολειτουργούσαν. Φανταστείτε ο χειροκίνητος πίνακας ελέγχου, ένας και μοναδικός, εμβέλειας 4000 m έδειχνε γύρω στα 1700 m επειδή δεν είχαν αντικατασταθεί τα καμμένα λαμπάκια του πινακα».

«Αλλά και μετά την τραγωδία, η παραπλάνηση συνεχίζεται. Έχουν περάσει λίγες μέρες μόνο και ο υφυπουργός μεταφορών, εμφανίζεται στα μέσα ενημέρωσης για να μας δείξει ότι υπάρχει σε λειτουργία η τηλεδιοίκηση. Μας παρουσιάζει όμως τον τοπικό πίνακα ελέγχου, αυτόν με τα καμένα λαμπάκια σαν τηλεδιοίκηση και έρχεται σε πολύ δύσκολη θέση όταν ο σταθμάρχης τον διαψεύδει» πρόσθεσε.

«Και ενώ εμείς και η κοινωνία παγώνουμε από το μέγεθος της παραπληροφόρησης, οι δημοσιογράφοι και η δικαιοσύνη , παρακολουθούν προκλητικά αδιάφορα. Οι μεν γιατί τέτοιες οδηγίες έχουν από τους προϊσταμένους και οι δε γιατί οφείλουν υπακοή σ’ αυτούς που τους διόρισαν. Και όσο αφορά στην πολιτική ηγεσία αυτή έχει το ακαταδίωκτο» τόνισε ακόμα, κάνοντας λόγο για «σκόπιμες παραλείψεις, εγκληματικές παραβάσεις και αδιαφορία για τον άνθρωπο».

300.000 υπογραφές μέχρι στιγμής στο ψήφισμα για την ασυλία

Αναφερόμενη στο ψήφισμα που έχουν συντάξει ως σύλλογος συγγενών θυμάτων είπε ότι «βρισκόμαστε περί τις 300. 000 υπογραφές πολιτών ανεξαρτήτως πολιτικών κομμάτων». «Και επειδή δεν ανεχόμαστε άλλο την παρανομία ,την ανισότητα και την αδικία, μόνοι μας αποφασίσαμε να έχουμε φωνή. Και φτιάξαμε ένα ψήφισμα προκειμένου να ζητήσουμε να καταργηθεί αυτό το απαράδεκτο δικαίωμα της ασυλίας ,των πολιτικών όταν υπάρχουν ποινικές ευθύνες. Το ψήφισμα αυτό το στηρίζουν πολλοί συμπολίτες μου και καθημερινά αυξάνονται. Βρισκόμαστε περί τις 300,000 υπογραφές πολιτών ανεξαρτήτως πολιτικών κομμάτων. Υπογραφές Ελλήνων που επιθυμούν αυτή την αλλαγή για την χώρα τους» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Καρυστιανού.

Αναφέρθηκε στα όσα είπε ο Κώστας Καραμανλής στην Εξεταστική Επιτροπή επισημαίνοντας: «Χθες κατέθεσε στην Εξεταστική Επιτροπή, σε αυτό το στημένο σώμα βουλευτών, που γνωρίζει εκ των προτέρων το ευνοϊκό για εκείνον αποτέλεσμα. Κατέθεσε ότι είναι αθώος σε ένα έγκλημα που όλα τα στοιχεία δείχνουν μόνο παρανομία. Με αλαζονεία ανέφερε ανακρίβειες και ψεύδη και επιχειρήματα που πολλοί θα ντρέπονταν να ξεστομίσουν. Ο πρώην υπουργός γνωρίζει καλά όμως ότι βρίσκεται σε ασφαλές περιβάλλον. Τόλμησε να αναφερθεί και σε εμάς, υπονόησε ότι ο πόνος μας πρέπει να είναι βουβός, χωρίς να ενοχλεί, ώστε να ακούγεται μόνο η δική του φωνή και απόψη. Επιτρέψτε μου να απαντήσω.

Κ. Καραμανλή ακούγοντάς σας σκέφτηκα τι λυπηρό οι νομοθέτες, δεν μερίμνησαν για ανθρώπους σαν και εσάς. Δεν θα μπορούσαν ποτέ να φανταστούν το μέγεθος της αναξιοπρέπειας και ανηθικότητας που μπορεί να φτάσει κάποιος. Κρίμα, ο πόνος μας είναι πολύ μεγάλος για εσάς. Πλέον όμως είστε η μειοψηφία. Εσείς και οι υποστηρικτές σας αποτελείται μια μικρή ομάδα που στηρίζει το έγκλημα, που αγαπά την ατιμωρησία. Έτσι βόλευε μέχρι σήμερα. Η κοινωνία όμως στέκεται όρθια μπροστά σας και παρακολουθεί τις τελευταίες σπασμωδικές κινήσεις και οραματίζεται την δικαίωση, την απελευθέρωση της δικαιοσύνης και την ταφή των όσων εσείς εκπροσωπείτε».

«Καλούμαστε να αποδεχτούμε και να καταπιούμε ψέματα, αίσχη, συγκάλυψη, εξευτελισμό, ξεπούλημα»

Από την πλευρά του ο Παύλος Ασλανίδης, πατέρας θύματος, υπογράμμισε ότι «έναν ολόκληρο χρόνο μετά, καλούμαστε να αποδεχτούμε και να καταπιούμε ψέματα, αίσχη, συγκάλυψη, εξευτελισμό, ξεπούλημα. Πώς μία ανθρώπινη ζωή ξεπουλιέται τόσο εύκολα σε μια χώρα υποτίθεται δημοκρατική, σε μια χώρα που υποτίθεται ότι βρίσκεται κάτω από τις φτερούγες της ”δημοκρατικής Ευρώπης”».

«Ήρθα εδώ, για να ασκήσω το υπέρτατο δικαίωμά μου, το δικαίωμα να είμαι άνθρωπος, δικαίωμα που έχει καταπατηθεί εδώ και χρόνια στην Ελλάδα, την χώρα της ντροπής! Δίνεις μάχη, απλώς για να είσαι άνθρωπος. Αλλά το να μην είναι κάποιος άνθρωπος, θα έπρεπε να είναι έγκλημα, και μάλιστα εκ προμελέτης» είπε ακόμα κάνοντας λόγο για ένα «έγκλημα εθνικό». «Είναι ένα ζήτημα ευρωπαϊκό. Ένα ζήτημα που μας αφορά όλους, ανεξαιρέτως. Όσους ταξίδεψαν σε αυτόν τον σιδηρόδρομο-καρμανιόλα και όσους δεν ταξίδεψαν ποτέ. Γιατί όλοι είμαστε ”επιβάτες” στην ίδια ταχεία ενός εκτροχιασμένου και τυχοδιωκτικού κράτους που δεν διστάζει να ξεπουλάει ακόμα και ζωές… για εισιτήρια».

«Κάποιοι άθλιοι στήριξαν με την ψήφο τους αυτό το σάπιο σύστημα εξουσίας. Κάποιοι συμβιβάστηκαν με την τριτοκοσμική κατάσταση της χώρας. Κάποιοι συνθηκολόγησαν με την ιδέα ότι έχουμε ένα κράτος ”ακαταδίωκτων”. Κάποιοι είπαν με ηττοπάθεια ότι ο μηχανισμός συγκάλυψης των Μέσων Μαζικής… ”Εξαπάτησης” είναι τόσο ισχυρός που δεν πρόκειται να υπάρξει δικαίωση» συνέχισε ο κ. Ασλανίδης.
Και επισήμανε μεταξύ άλλων ότι η «συνέχιση αυτής της καταστροφικής λογικής στα χρόνια που έρχονται θα οδηγήσει την χώρα στην απόλυτη απαξίωση, στην απώλεια κάθε ίχνους πολιτισμού, ηθών και αξιών. Ε λοιπόν εμείς αρνούμαστε να ακολουθήσουμε αυτήν την τακτική».

«Όσοι ζούμε σε αυτήν την χώρα, τα τελευταία χρόνια έχουμε την αίσθηση ότι ζούμε σε εμπόλεμη ζώνη, και υπαίτιοι είναι αυτοί που μας κυβερνούν! Διεφθαρμένοι, δήμιοι του λαού, ανελέητοι μπροστά στην δυστυχία μας, παίζουν με τις ζωές μας! Ακόμα και οι δωσίλογοι του σκοτεινού παρελθόντος ωχριούν μπροστά στους κρατικούς αξιωματούχους, δικαστές, ανακριτές, εισαγγελείς και εμπλεκόμενους στο έγκλημα των Τεμπών. Είναι δυστυχώς φανερό, ότι δεν μπορούμε πλέον να εμπιστευόμαστε τέτοιους λειτουργούς Δικαιοσύνης. Η διάκριση των εξουσιών έχει καταργηθεί! Και δεν είναι υπερβολή, εδώ μιλάμε για κυβερνώσα μαφία, συμμορία που λεηλατεί την χώρα, ανάλγητη στο πένθος και στην συμφορά μας» επισήμανε ο κ. Ασλανίδης ρίχνοντας πυρά προς τους δικαστές, τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Κώστα Καραμανλή. «Ντροπή» τόνισε, κάνοντας λόγο για «στημένες επίσημες ομιλίες, όταν την ίδια στιγμή μετατρέπετε όλη την χώρα σε νεκροταφείο».

«Την ίδια χώρα που γέννησε αξίες και ιδανικά και υμνήθηκε από όλον τον κόσμο, την ίδια χώρα στην οποία υποκλίνεται όλη η ανθρωπότητα για την γνώση και την σοφία που έσπειρε παντού, που από την αρχαιότητα, ακόμα και μετά από τις πιο σφοδρές μάχες τιμούσε τους νεκρούς με απόλυτο σεβασμό, θάβοντάς τους με τιμές και όχι καλύπτοντάς τους με μπάζα! Αυτήν την χώρα, λοιπόν, εσείς τώρα την ντροπιάζετε και την διασύρετε παγκοσμίως» συμπλήρωσε για να πει ακόμα ότι «σε αυτήν την χώρα σήμερα, εμείς πασχίζουμε να ζήσουμε, να εργαστούμε, να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας, και τι παίρνουμε πίσω; Ένα κλειστό φέρετρο και ένα χαρτί που απλώς γράφει: Βίαιος θάνατος. Πλήρης απανθράκωση. Ούτε μια τελευταία αγκαλιά και ένα φιλί αποχαιρετισμού δεν μπορέσαμε να δώσουμε».

 

«Αποτέλεσμα πράξεων και παραλείψεων των αρμόδιων η τραγωδία των Τεμπών»

Από πλευράς της η νομικός Ελεονώρα Γεωργίου, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών που συνέβη 28.2.2023 είναι αποτέλεσμα πράξεων και παραλείψεων των αρμόδιων προσώπων που διατελούσαν τη θητεία τους κατά τον χρόνο του δυστυχήματος.

Το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί:

1. Αν λειτουργούσε το σύστημα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, όπως προέβλεπε η σχετική σύμβαση του 2014,

2. Ούτε αν η Ελλάδα είχε συμμορφωθεί με την Οδηγία του 2012 για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου,

3. Ούτε και αν το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών είχε καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, που προβλέπονται στην ευρωπαϊκή Οδηγία του 2016 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, όπως αυτή ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με τον νόμο 4632/2019».

Όπως επισήμανε η ίδια για την αλλοίωση των στοιχείων «το σημείο του δυστυχήματος θα έπρεπε να είχε παραμείνει αναλλοίωτο και να φυλασσόταν μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάκριση και παράλληλα θα έπρεπε να είχε ανασταλεί η λειτουργία του σιδηρόδρομου λόγω μη πλήρωσης των κανόνων ασφαλείας. Επιπλέον, από τις αναλύσεις του Χημείου του Κράτους σε δείγματα αντικειμένων των θυμάτων προέκυψαν χημικά στοιχεία (ξυλόλιο και τολουόλιο), που χρησιμοποιούνται για νοθεία καυσίμων και δεν συγκαταλέγονται στο δηλωμένο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Έτσι, ενισχύεται η πεποίθηση μας ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε παράνομο φορτίο.

Η διερεύνηση της ιχνηλάτησης του παράνομου φορτίου, όπως και η διακρίβωση των προσώπων που βρίσκονται πίσω από την εντολή για την αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος αποτελεί έργο των εισαγγελικών και ανακριτικών αρχών».

Και υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «στο ελληνικό ποινικό δίκαιο, το αδίκημα της κατάχρηση εξουσίας, προβλέπει τιμωρία για εισαγγελέα ή ανακριτή, αν αυτός διώξει αθώο, ωθήσει σε τιμωρία αθώο ή παρέλειψε να διώξει κάποιον υπαίτιο. Η συγκεκριμένη διάταξη δεν αποκλείεται να ενεργοποιηθεί, αν συντρέξουν οι προϋποθέσεις του νόμου. Συμπερασματικά, από όσα εκτέθηκαν, είναι βάσιμες οι ανησυχίες για την παρέκκλιση της Ελλάδας από το κράτος δικαίου, δηλαδή από τον απόλυτο σεβασμό στους θεσμούς και την απρόσκοπτη λειτουργία τους».

Εκτροχιασμός του κράτους δικαίου στην Ελλάδα

Παίρνοντας τον λόγο ο Κώστας Αρβανίτης αναφέρθηκε αρχικά στο κράτος δικαίου σημειώνοντας ότι εμπίπτει στον πυρήνα της έννομης τάξης της Ένωσης, αναφέρεται ρητά στη Συνθήκη της ΕΕ ως μία από τις θεμελιώδεις αξίες της και συνδέεται αναπόσπαστα με την αποτελεσματική δικαστική προστασία. «Τι συμβαίνει όμως όταν οι Έλληνες πολίτες νιώθουν ότι υπόκεινται άνιση μεταχείριση ενώπιον της δικαιοσύνης και διαφορετικά ως προς την απόδοσή αυτής σε σχέση με τους άλλους Ευρωπαίους πολίτες σε παρόμοιες καταστάσεις ιδιαίτερα όταν πρόκειται για εφαρμογή κανόνων που απορρέουν από το δίκαιο της Ένωσης και είναι υποχρεωτικοί για τα Κράτη Μέλη;» διερωτήθηκε ο κ. Αρβανίτης με τον ίδιο να προσθέτει ότι «σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για εκτροχιασμό του κράτους δικαίου που ταυτίζεται απόλυτα , στην προκειμένη περίπτωση, με τον εκτροχιασμό των δύο αμαξοστοιχιών μετά τη σφοδρή σύγκρουσή τους στις 28 Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα τονίζοντας ότι «η απαρχή της απαξίωσης αυτής χρονικά συμπίπτει με τις παραχωρήσεις των οδικών αξόνων και τις απαιτήσεις που προβλήθηκαν από τους παραχωρησιούχους προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους από την χρήση των αυτοκινητοδρόμων», με τον ίδιο να κάνει μια σύγκριση με την ΕΕ σημειώνοντας ότι οι περισσότερες χώρες «επένδυαν και επενδύουν στις σιδηροδρομικές μεταφορές, στις διασυνδέσεις του σιδηροδρόμου με τα λιμάνια, στη ανεύρεση μεταφορικών λύσεων πιο ασφαλών και πιο φιλικών για το περιβάλλον».

«Η Ελλάδα θέλησε να επωφεληθεί από αυτές τις χρηματοδοτήσεις ενισχύοντας τη μια και μόνη ουσιαστικά σιδηροδρομική γραμμή (ΠΑΘΕ) η οποία ωστόσο δεν έχει καταφέρει ακόμη να φτάσει μέχρι την Πάτρα. ενώ στη Θεσσαλονίκη όπου υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή, το μοιραίο τρένο της 28ης Φεβρουαρίου δεν έφτασε ποτέ στη Θεσσαλονίκη, που υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή» είπε, μεταξύ άλλων, ενώ στη στη συνέχεια αναφέρθηκε στα σοβαρά ερωτήματα γύρω από την τραγωδία των Τεμπών:

«Και τα ερωτήματα που συναφώς αναδεικνύονται είναι: το τρένο θα είχε φτάσει στη Θεσσαλονίκη αν η Σύμβαση 717 είχε εκτελεστεί; Αν υπήρχαν ικανά μέτρα ασφαλείας (σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση) ώστε να αποτρέψουν τη σύγκρουση; Ποιοι είναι οι λόγοι των υπέρμετρων καθυστερήσεων; που πήγαν οι ευρωπαϊκοί πόροι που προορίζονταν για τα συστήματα ασφαλείας και τελικά ποιοι ευθύνονται;» τόνισε ο Κώστας Αρβανίτης.

Παράλληλα υπογράμμισε ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και το γραφείο των Εντεταλμένων Εισαγγελέων της Αθήνας ανέλαβε να αναζητήσει τις απαντήσεις για την επίμαχη σύμβαση 717 που αφορούσε τα συστήματα ασφαλείας στην επίμαχη σιδηροδρομική γραμμή, και μετά από έρευνα παρέπεμψε μεγάλο αριθμών εμπλεκόμενων προσώπων.

Όπως είπε παρόλο που ζήτησε την παραπομπή δύο υπουργών, «το έργο της εμποδίστηκε καθώς το εθνικό δίκαιο προβλέπει ασυλία, η οποία μπορεί να αρθεί μόνο με απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας της Βουλής των Ελλήνων, με αποτέλεσμα ένα πολιτικό όργανο να αποφασίζει τελικά για το αν θα εξεταστούν οι ποινικές ευθύνες από ένα Δικαστήριο και αν θα επιβληθούν ποινές. Με άλλα λόγια, να αποφασίσει κατά βούληση αν θα λειτουργήσει η Δικαιοσύνη».