«Στο κενό» πέφτει η απόπειρα της κυβερνητικής πλειοψηφίας στην Εξεταστική Επιτροπή για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών να ενοχοποιήσει τον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας προκειμένου να αποδώσει ευθύνες και στη ΡΑΣ

Ads

Ειδικότερα, όπως αποκάλυψε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλης Κόκκαλης, ο πλήρης ιατρικός φάκελος του θανόντα που διαβιβάστηκε στην Επιτροπή αποδεικνύει ότι ο μηχανοδηγός ήταν σε θέση να εκτελεί τα καθήκοντα του.

Ο Βασίλης Κόκκαλης έκανε λόγο για άθλια προσπάθεια από τη ΝΔ, ενώ αντίστοιχη ήταν και η τοποθέτηση της εισηγήτριας του ΠΑΣΟΚ, Μιλένας Αποστολάκη, σχολιάζοντας πως οι βουλευτές της ΝΔ παριστάνουν τους γιατρούς, προσπαθώντας «να βγάλουν λαγούς από το καπέλο για τα προβλήματα υγείας του νεκρού μηχανοδηγού» την ώρα που δεν ψελλίζουν λέξη για τη σκανδαλώδη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη.

Από την πλευρά της, η μάρτυρας και πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, επεσήμανε πως ο ιατρικός έλεγχος των μηχανοδηγών τηρείται ευλαβικά.

Ads

Από τη μεριά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής, Δημήτρης Μαρκόπουλος, επεχείρησε να πλήξει την αξιοπιστία της μάρτυρος επιτεθεί την κ. Τσιαπαρίκου, εγκαλώντας για το γεγονός ότι ένας υπάλληλος της ΡΑΣ πήρε απόσπαση στον ΣΥΡΙΖΑ.

«Να βγάλει ανακοίνωση ο ιατρικός σύλλογος»

Ενδεικτική ήταν και η τοποθέτηση της εισηγήτριας του ΠΑΣΟΚ, Μιλένας Αποστολάκη, η οποία εγκάλεσε τους βουλευτές της πλειοψηφίας ότι τώρα παριστάνουν και τους γιατρούς, προσπαθώντας να «βγάλουν λαγούς από το καπέλο για τα προβλήματα υγείας του νεκρού μηχανοδηγού».

Κάλεσε δε τον ιατρικό σύλλογο να βγάλει ανακοίνωση προκειμένου να στηλιτεύσει την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού πριν το δυστύχημα, μιλώντας κι εκείνη από τη πλευρά της για άθλιο αντιπερισπασμό. Επιπλέον, θύμισε ότι για τη σκανδαλώδη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη η συμπολίτευση δεν έχει ψελλίσει λέξη.

«Δεν μας δέχτηκε ο Καραμανλής»

Από εκεί και πέρα, η μάρτυρας υποστήριξε πως ζήτησε η Αρχή να ενημερώσει τον τότε υπουργό, Κώστα Καραμανλή, για τα ζητήματα του σιδηροδρόμου, όμως, εκείνος δεν δέχτηκε ποτέ το κλιμάκιο της ΡΑΣ.

Ως εκ τούτου, ο κ. Καραμανλής δεν έκρινε σκόπιμο να συναντηθεί ούτε με τους μηχανοδηγούς που έστελναν προειδοποιητικά εξώδικα, ούτε με τη ΡΑΣ για να λάβει γνώση για την επικίνδυνη κατάσταση που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Επιπρόσθετα, η κ. Τσιαπαρίκου επισήμανε το ανθρώπινο λάθος του μοιραίου σταθμάρχη, αλλά τόνισε πως η ύπαρξη τηλεδιοίκησης θα είχε μεγιστοποιήσει την ασφάλεια του δικτύου.