Κατά τη διάρκεια της συζήτησης των πολιτικών αρχηγών την Πέμπτη στη Βουλή, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστήριξε πως «ο κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι μικρός» και επικαλέστηκε μάλιστα μελέτη από τη Γαλλία σύμφωνα με την οποία, όπως είπε, «μόλις το 1,2% των clusters συνδέονται με τα μέσα». 

Ads

Σε πλήρη αντιδιαστολή με τους κυβερνητικούς και πρωθυπουργικούς ισχυρισμούς για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έρχονται τα αποτελέσματα της αυτοψίας που πραγματοποίησαν οι Επόπτες Δημόσιας  Υγείας της Περιφέρειας Αττικής στους σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ στην Ομόνοια. 

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, το οποία φέρνει στο φως η εφημερίδα «Ριζοσπάστης», οι επόπτες επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι «δεν υπήρξε επιβάτης, ο οποίος να μην τηρεί το υποχρεωτικό μέτρο της μάσκας προσώπου, ωστόσο ΔΕΝ τηρείται το μέτρο της αποστασιαποίησης για τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19, αποτελώντας οι χώροι αυτοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εστίες μετάδοσης του νέου κορονοϊού, με κίνδυνο για τους επιβαίνοντες και τη Δημόσια Υγεία γενικότερα».

Με βάση όσα αναφέρονται στο ρεπορτάζ, η αυτοψία έγινε στις 6 Νοέμβρη, στις 9.45 το πρωί., ενώ τα βασικά συμπεράσματα έχουν ως εξής:

Ads
  • Στην αποβάθρα του ΜΕΤΡΟ με κατεύθυνση “Ελληνικό” επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού. Εντός του συρμού του ΜΕΤΡΟ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες συγχρωτισμού, και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».
  • «Στην αποβάθρα του ΗΣΑΠ και προς τις δύο κατευθύνσεις επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού».
  • «Εντός του συρμού του ΗΣΑΠ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες έντονου συγχρωτισμού και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».
  • «Η συχνότητα των δρομολογίων τη στιγμή του ελέγχου, ήταν για το ΜΕΤΡΟ και τον ΗΣΑΠ 4 λεπτά και 9 λεπτά αντίστοιχα».
  • «Αποψη της Υπηρεσίας είναι ότι για να αντιμετωπιστεί το αρνητικό αυτό φαινόμενο και να τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης, θα πρέπει τα δρομολόγια των συρμών να γίνουν πιο συχνά, αποσυμφορώντας έτσι τον χώρο των αποβαθρών όσο και των βαγονιών των συρμών».

image

Στο μεταξύ, τουλάχιστον 16 είναι τα κρούσματα στους εργαζόμενους της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες, λεωφορεία και τρόλεϊ) και ένα στη ΣΤΑΣΥ (Σταθέρες Συγκοινωνίες, μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) όπως προκύπτει από καταγγελίες συνδικαλιστών και εργαζομένων.

Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, η κυβέρνηση φέρει ακέραιη την ευθύνη για τη διασπορά του ιού καθώς δεν λήφθηκαν τα αναγκαία μέτρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε σεμινάριο οδηγών της ΟΣΥ διαπιστώθηκε την προηγούμενη βδομάδα πως ο εκπαιδευτής ήταν θετικός. Αν και έγινε τεστ στους συμμετέχοντες οδηγούς από τον ΕΟΔΥ η διοίκηση της ΟΣΥ τους έστειλε για δουλειά πριν βγουν τα αποτελέσματα, αντί να τους βάλει σε καραντίνα. Αφού είχαν περάσει μερικές μέρες και οι εργαζόμενοι δούλευαν ερχόμενοι σε επαφή με άλλον κόσμο ενημερώθηκαν ότι οι περισσότεροι από αυτούς είναι θετικοί!

Ο Θ. Οικονόμου, οδηγός στην ΟΣΥ και μέλος της Διοίκησης της Ομοσπονδίας Σωματείων Μεταφορών Ελλάδας, σχολιάζοντας τα παραπάνω δήλωσε στον «Ριζοσπάστη»: «Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας της υγείας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες είναι απροστάτευτοι».