Ενώ συνεχίζονται οι έρευνες της Αστυνομίας για την αυτοκτονία του 14χρονου Μάκη στα Κάτω Πατήσια, έρχονται στο φως νέες μαρτυρίες για τα περιστατικά βίας και τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου που φοιτούσε ο μαθητής.

Ads

Γονείς και μαθητές καταγγέλλουν καθηγητές του σχολείου ότι δεν επενέβησαν σε περιστατικά σχολικής βίας εις βάρος του ίδιου και άλλων μαθητών, με τον διευθυντή ειδικά του σχολείου να συγκεντρώνει τα πυρά.

«Τον κλώτσαγαν, του πέταγαν νεράντζια. Οι καθηγητές το έβλεπαν και δεν έκαναν τίποτα. Το παιδί δεν είχε κάτι, ήταν μία χαρά, δεν ξέρω γιατί του έκαναν όλα αυτά», δήλωσε ένας μαθητής του σχολείου.

Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών δύο συμμαθητές του 14χρονου  αποκάλυψαν ότι ο φίλος τους είχε πέσει θύμα bullying λίγες ώρες πριν βάλει τέλος στη ζωή του. «Του πετούσαν νεράντζια στο σχολείο, τον έφτυναν, του πετούσαν νερό και του έλεγαν “έλα να βγούμε σέντρα”, “θα σε μαχαιρώσω» ανέφεραν.

Ads

Διαβάστε επίσης: Θύμα bullying o 14χρονος που αυτοκτόνησε στα Κάτω Πατήσια; [Βίντεο]

Αποκαλυπτική είναι επίσης, η μαρτυρία μητέρας συμμαθητή του 14χρονου Μάκη καθώς όπως λέει, ο γιος της έχει πέσει τρεις φορές θύμα bullying. «Την πρώτη του χρονιά, του βάλανε το κεφάλι μέσα στον κάδο και του είπαν ή χαστούκι ή κάδος. Πήρα το διευθυντή και μου είπε κάτι θα έκανε κι αυτός. Την επόμενη φορά το παιδί ήρθε στο σπίτι και μου ζητούσε ντεπόν και μου είπε ότι κάποιος τον κλώτσησε στη μέση. Και μια άλλη φορά μου το πιστοποίησε καθηγήτρια. Στο μάθημά μου είδα τον συμμαθητή του να τον χτυπάει στο κεφάλι», αναφέρει η μαρτυρία.

Τι απαντά ο εκπρόσωπος Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής 

Μιλώντας στο Mega ο εκπρόσωπος Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής 4ης Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων, Γιώργος Ρωμανέας σχετικά με την καταγγελία εις βάρος του διευθυντή, υπογράμμισε πως «εμείς ως σχολική επιτροπή έχουμε αρμοδιότητα για τον εξοπλισμό των σχολείων. Δεν γνωρίζω για τις καταγγελίες σε βάρος του. Με τον συγκεκριμένο καθηγητή έχουμε άρτια συνεργασία και θεωρείται απ’ τους καλύτερους, όσο αφορά στις τεχνολογικές δραστηριότητες του σχολείου» ανέφερε.

Ο κ. Ρωμανέας προσέθσε πως «Πριν κάποιες μέρες μπήκαν άγνωστοι και τα έκαναν γυαλιά – καρφιά, έσπασαν πόρτες. Πριν 10 ημέρες είχαμε εκλογές στους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και  από τα 47 σχολεία συμμετείχαν 14 μόνο. Υπάρχει παντελής αδιαφορία. Τα περισσότερα είναι δημοτικά, γιατί εκεί οι γονείς δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον» και συμπλήρωσε πως «όσοι μαθητές έχουν παραβατική συμπεριφορά αλλάζουν για λίγους μήνες σχολείο και επιστρέφουν».

Τι λένε οι ειδικοί

Από την πλευρά του ο ψυχίατρος Δημήτρης Σούρας, ανέφερε πως «πίσω από κάθε παιδί ψάξε γονιό, για οτιδήποτε. Το παιδί δεν φυτρώνει. Το θύμα φοβάται, κλείνεται, μπορεί να πάθει κατάθλιψη και να οδηγηθεί σε αυτοκτονία. Τα δυναμικά που παίζονται ανάμεσα στα παιδιά, δεν είναι αυτά που βλέπουμε εμείς. Όταν βλέπουν ένα παιδί με άλλη δυναμική, ένα παιδί χαρισματικό που ξεχωρίζει, αυτό στοχοποιούν. Έχουμε έναν 14χρονο ο οποίος αυτοκτόνησε, είναι μία ηλικία που τα παιδιά δεν αυτοκτονούν. Το παιδί δεν γνωρίζουμε τί προβλήματα είχε στο σπίτι του, αλλά είχε προβλήματα στο σχολείο και αυτό θα έπρεπε δούμε».

Ο κ. Σούρας σχολιάζοντας την σχολική βία τόνισε με έμφαση πως «Από σήμερα, καταργώ την λέξη bullying και σχολικός εκφοβισμός. Αυτό που βλέπουμε δεν είναι εκφοβισμός, είναι ωμή βία, είναι καθαρή βία. Όταν υπάρχουν μαχαίρια, σουγιάδες, όταν πετάμε πορτοκάλια και τραυματίζουμε είναι βία. Στα σχολεία από εδώ και πέρα θα μιλάω για βία. Αυτή η βία δημιουργείται πάντα μέσα από το σπίτι και πάει στο σχολείο. Το σχολείο δεν γνωρίζει τί συμβαίνει στο σπίτι, και εάν υπάρχουν άτομα που δεν έχουν γνώση για να προστατεύσουν και να ενημερώσουν τα παιδιά για τη βία και άλλα θέματα».

Η κλινική εγκληματολόγος και διευθύντρια του CSI INSTITUTE, Κέλλυ Ιωάννου, μιλώντας και η ίδια στο «Κοινωνία Ώρα ΜEGA» για τη βία στα σχολεία τόνισε «Όταν ακούω αυτά τα πράγματα ετεροχρονισμένα, απογοητεύομαι. Συναντούμε πάρα πολλά περιστατικά βίας σε σχολεία, και η ιστορία είναι «έπεσε και χτύπησε». Έγινε αυτό με τον 14χρονο και βγήκαμε να πούμε ότι φταίει  το Tik Tok. Αυτό που θα πρέπει να μας προβληματίσει είναι, ακόμα και να μπήκε σε αυτό το παιχνίδι, γιατί βρήκε διέξοδο σε ένα παιχνίδι θανάτου; Οι εκπαιδευτικοί κατηγορούν τους γονείς και οι γονείς τους εκπαιδευτικούς. Το θέμα είναι γιατί το θύμα να είναι θύμα», επεσήμανε η κ.Ιωάννου.