Αίσθηση καθώς και πολλά ερωτηματικά προκαλούνται με φόντο τις αποκαλύψεις για  τις οικονομικές διασυνδέσεις της δημοσκοπικής εταιρείας Marc του Θωμά Γεράκη με την «αμαρτωλή» Ιονία Τεχνική, ο ρόλος της οποίας είχε αναδειχτεί ως εκδότης εικονικών τιμολογίων στην εταιρεία «Krikel», τον μεγαλύτερο δηλαδή επίσημο προμηθευτή του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Ads

Ειδικότερα, όπως αποκάλυψε η  Εφημερίδα των Συντακτών η Ιονία Τεχνική εξέδωσε προς την εταιρεία δημοσκοπήσεων συνολικά 29 τιμολόγια (το 2018 εξέδωσε 12 τιμολόγια, το 2019 εξέδωσε 9 τιμολόγια και το 2020 εξέδωσε 8 τιμολόγια), συνολικού ύψους 239.194 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τιμολόγια τα οποία αποτυπώνονται στις συγκεντρωτικές καταστάσεις της Ιονίας Τεχνικής.

Κι αν στην περίπτωση της Krikel η Ιονία Τεχνική φέρεται να της εξέδιδε τιμολόγια για πώληση πανάκριβων ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, στην περίπτωση της Marc (η οποία πραγματοποιεί έρευνες για λογαριασμό μεγάλων ΜΜΕ αλλά και του Μεγάρου Μαξίμου) φέρεται να είχε αναλάβει τον ρόλο του δημοσκόπου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στην κατοχή της η Εφημερίδα των Συντακτών, «φαίνεται πως η Marc ζήτησε από την εν λόγω εταιρεία να της διεξάγει σειρά ερευνών όπως π.χ για διάφορα εμπορικά προϊόντα και υπηρεσίες έως και πολιτικού περιεχομένου δημοσκοπήσεις πανελλαδικής μάλιστα εμβέλειας ενώ φαίνεται πως της έχει παράσχει έως και υπηρεσίες exit poll τόσο στις ευρωεκλογές όσο και στις εθνικές εκλογές».

Ads

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η εν λόγω εταιρεία φέρεται να έχει εκδώσει δύο εικονικά τιμολόγια προς τη Marc. Το πρώτο είναι ύψους 68.880 ευρώ και προέρχεται από τη φορολογική χρήση του 2014 και το δεύτερο είναι ύψους 6.150 ευρώ και προέρχεται από τη χρήση του 2016. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αδικήματα για την υπόθεση του 2016 παραγράφονται σε 12 ημέρες από σήμερα, κάτι που, όπως σημειώνει η εφημερίδα, ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής προφανώς γνωρίζει.

Όλα τα παραπάνω -όπως είναι προφανές- δημιουργούν νέες “σκιές” αναφορικά με τον τρόπο διεξαγωγής αλλά και τις σκοπιμότητες που εξυπηρετούν πολλές από τις δημοσκοπήσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Μάλιστα, οι εν λόγω “σκιές” γίνονται ακόμη πιο βαριές αν αναλογιστεί κανείς μια ακόμη “αμαρτωλή” υπόθεση με πρωταγωνίστρια μια άλλη δημοσκοπική εταιρεία, την Opinion Poll.  Για τη συγκεκριμένη εταιρεία μάλιστα εκτός από τις καταγγελίες για διεξαγωγή ερευνών με “θολή ταυτότητα”, είχαν αποκαλυφθεί και απευθείας δημόσιες αναθέσεις -ύψους δεκάδων χιλιάδων ευρώ- προς άλλες επιχειρήσεις του ιδιοκτήτη της. Μάλιστα, το ζήτημα της συγκεκριμένης δημοσκοπικής εταιρείας είχε αποτελέσει αντικείμενο και Εξεταστικής Επιτροπής, καθώς στις έρευνες της ευνοούσε με εξόφθλμο τρόπο τόσο τη ΝΔ όσο και τον Ανδρέα Λοβέρδο στην πρόσφατη εσωκομματική μάχη στο ΠΑΣΟΚ.

Εξηγήσεις από Μητσοτάκη και παρέμβαση εισαγγελέα ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ

Έντονη ήταν η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ στις νέες αποκαλύψεις, με τον εκπρόσωπο τύπου του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νάσο Ηλιόπουλο, να ζητάει την άμεση παρέμβαση του εισαγγελέα για την υπόθεση.

Παράλληλα, σημείωσε πως “αναμένει εξηγήσεις  «τόσο από τον κ. Μητσοτάκη που οφείλει να απαντήσει με ποιον τρόπο πληρώνει τις δημοσκοπήσεις που παραγγέλνει, όσο όμως και από τον κ. Πιτσιλή της ΑΑΔΕ”.

Αναλυτικά η δήλωση του Νάσου Ηλιόπουλου

«Θα παρέμβει εισαγγελέας για τα εικονικά τιμολόγια της MARC; – Να απαντήσει ο κ. Μητσοτάκης πώς πληρώνει τις δημοσκοπήσεις που παραγγέλνει»

Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της  Εφημερίδας των Συντακτών, η δημοσκοπική εταιρεία MARC που διενεργεί δημοσκοπήσεις για λογαριασμό του Μεγάρου Μαξίμου, αλλά ταυτόχρονα και για λογαριασμό μεγάλων ΜΜΕ, λαμβάνει εικονικά τιμολόγια πολλών χιλιάδων ευρώ από χωματουργική εταιρεία «φάντασμα», που εντελώς συμπτωματικά έχει εκδώσει εικονικά τιμολόγια και για εταιρία που εμπλέκεται με το παράνομο λογισμικό predator.

Πρόκειται για ένα ακόμη πλήγμα στη χαμένη αξιοπιστία των δημοσκοπήσεων αλλά και του πολιτικού μας συστήματος.

Αναμένουμε τη παρέμβαση του εισαγγελέα, όπως ο νόμος προβλέπει για υποθέσεις οικονομικού εγκλήματος όπως το ξέπλυμα.

Κυρίως όμως αναμένουμε εξηγήσεις. Τόσο από τον κ. Μητσοτάκη που οφείλει να απαντήσει με ποιον τρόπο πληρώνει τις δημοσκοπήσεις που παραγγέλνει, όσο όμως και από τον κ. Πιτσιλή της ΑΑΔΕ».