Ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης διευθυντής του Ινστιτούτου για την Έρευνα και την Κοινωνική Αλλαγή, Eteron με ανακοίνωση του στα social media έκανε λόγο για παραπληροφόρηση από πλήθος μέσων ενημέρωσης σχετικά με έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο και προβλήθηκε με καρτέλα «πρόθεσης ψήφου», ενώ η έρευνα δεν περιείχε τέτοια ερώτηση.

Ads

Συγκεκριμένα ο κ. Σακελλαρίδης τόνισε πως το ερώτημα που αναπαράχθηκε ως «πρόθεση ψήφου» ήταν το εξής: «Από τα κόμματα που υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας, υπάρχει κάποιο με το οποίο αισθάνεστε ότι βρίσκετε πιο κοντά σε σχέση με τα υπόλοιπα;». 

Κάποια ΜΜΕ πρόβαλαν αυτό το ερώτημα ως διαφορά στην πρόθεση ψήφου 12,3% μονάδων υπέρ της ΝΔ σε σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ.

image

Ads

image

Όπως εξηγεί ο ίδιος «πρόκειται για ερευνητικό εύρημα σε σχέση με την πολιτικοποίηση και τη σύνδεση με τα κόμματα. Δεν έχει να κάνει με εκτίμηση εκλογικού αποτελέσματος Αυτό γίνεται σαφές μέσα στην έρευνα». Στην συνέχεια τονίζει ότι τα όσα δημοσιεύθηκαν από συγκεκριμένα ΜΜΕ αποτελούν παραπληροφόρηση.

Κλείνοντας αναφέρει ότι «Δεν είναι καλό πράγμα η παραπληροφόρηση και αυτό φαίνεται και σε άλλο ερώτημα στην έρευνα σχετικά με την εμπιστοσύνη της κοινωνίας στα ΜΜΕ». Σημειώνεται ότι μέσα από την έρευνα προκύπτει ότι το 88,7% όσων ρωτήθηκαν δεν εμπιστεύεται τα ΜΜΕ στην χώρα.

Αναλυτικά η ανάρτηση του Γαβριήλ Σακκελαρίδη:

«Είπαμε να γίνει διάλογος για την έρευνα του Eteron, αλλά  θα προτιμούσαμε να γίνεται με -όσο το δυνατόν- σοβαρούς όρους.

Στην έρευνα του Eteron (που διεξήχθη τον Δεκέμβριο) δεν υπάρχει ερώτηση για πρόθεση ψήφου.

Υπάρχει η εξής ερώτηση: “Από τα κόμματα που υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας, υπάρχει κάποιο με το οποίο αισθάνεστε ότι βρίσκετε πιο κοντά σε σχέση με τα υπόλοιπα;”.

Το 55,9% απαντάει “ναι”.

Αυτό το 55,9% αναλύεται κατά κομματική προτίμηση στη συνέχεια.

Πρόκειται λοιπόν για ερευνητικό εύρημα σε σχέση με την πολιτικοποίηση και τη σύνδεση με τα κόμματα. Δεν έχει να κάνει με εκτίμηση εκλογικού αποτελέσματος Αυτό γίνεται σαφές μέσα στην έρευνα.

Δεν είναι καλό πράγμα η παραπληροφόρηση και αυτό φαίνεται και σε άλλο ερώτημα στην έρευνα σχετικά με την εμπιστοσύνη της κοινωνίας στα ΜΜΕ».