Μια σοβαρή καταγγελία για το Μετρό Θεσσαλονίκης αποκάλυψε σήμερα, 3/2/2022, η Εφημερίδα των Συντακτών.

Ads

Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο «υγιής ανταγωνισμός» ασθενεί και το δημόσιο συμφέρον αιμορραγεί.

Στον Διαγωνισμό που προκήρυξε η Αττικό Μετρό ΑΕ για την προμήθεια 15 επιπλέον συρμών, ύψους 176 εκ. ευρώ, προσήλθε μόνον ένας υποψήφιος.
Η γνωστή κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ που συνέπραξε με την Ιαπωνική HITACHI.

Πως συνέβη αυτό;

Ο Διαγωνισμός προκηρύχθηκε παραμονές Χριστουγέννων και είχε διάρκεια 40 ημερών, εκ των οποίων οι μισές σχεδόν ήταν αργίες Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
Αξίζει να αναφερθεί ότι για τη σύνταξη παρόμοιων πολύπλοκων προδιαγραφών, χρειάζονται μήνες για να κατατεθεί ένας πλήρης φάκελος.

Ads

Σύμφωνα με την εφημερίδα προσήλθαν άλλοι 3 υποψήφιοι, ζητώντας ευλόγως παράταση του Διαγωνισμού. Αλλά η Αττικό Μετρό τους απάντησε αρνητικά, επικαλούμενη τα χρονοδιαγράμματα που επιβάλλει το πρόγραμμα ΕΣΠΑ.

Έτσι, οι 3 υποψήφιοι αποκλείστηκαν για να μείνει μόνος ο εργολάβος του έργου. ο οποίος, σύμφωνα με προηγούμενο δημοσίευμα της Εφ. Συν., διεκδικεί και κερδίζει κάθε μήνα εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις που το δημόσιο προκαλεί στο έργο, επειδή άλλαξε τον σχεδιασμό που ακολουθούνταν επί της προηγούμενης διοίκησης.

Δεν είναι λοιπόν μόνο που το έργο θα καθυστερήσει για άλλα 3 τουλάχιστον χρόνια περισσότερο, προκειμένου να αποσπαστούν και να καταστραφούν τα Αρχαία της Βενιζέλου.

Ούτε είναι μόνο που το έργο θα κοστίσει πολλά εκατομμύρια ευρώ παραπάνω, λόγω του επιπλέον χρόνου κατασκευής και των τεράστιων αποζημιώσεων που προκάλεσε η καθυστέρησή του.
Είναι και που κατά την εκτέλεσή του παραβιάζεται η αρχή του ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα να ζημιώνει το δημόσιο συμφέρον.

Όχι μόνον οικονομικά, καθώς η ύπαρξη ενός υποψηφίου θέτει ζητήματα διαχείρισης δημόσιου χρήματος, λόγω του τελικού κόστους που θα διαμορφωθεί χωρίς ανταγωνισμό.

Αλλά και όσον αφορά στις προδιαγραφές ασφαλείας κατά τη λειτουργία του. Αφού η απουσία ανταγωνισμού περιορίζει τα περιθώρια επιλογής που έχει το ελληνικό δημόσιο προκειμένου να αποκτήσει τους καλύτερους και ασφαλέστερους συρμούς που διατίθενται στις διεθνείς αγορές, για το Μετρό της Θεσσαλονίκης.

image